• justintime

Påverkan på graviditet?

Någon som vet ifall det har en påverkan på kroppen om man går och tänker på att man kanske blir/blivit gravid efter varje gång man haft sex,bara för att man vill det ska blir så. kan det liksom göra så att kroppen påverkas negativt och chansen för graviditet påverkas??????

• Svar på tråden Påverkan på graviditet?
  • yemma

Tror faktiskt att det kan vara så. Jag och sambo har försökt sen i juli-augusti förra året. Man vill kanske för mycket och det tror jag påverkar kroppen. Har lagt ut väldigt mycket pengar på ÄL test och pratat med gyn om det oxå. ÄL testen har inte visat positivt en enda gång men man är tydligen inte välkommen att få hjälp innan det gått ett år sen man slutat med prev.medel. Detta har påverkat mig väldigt mycket och man känner sig på något sett stressad och ledsen. Men nu har vi sagt att vi ska lugna oss tills vi gifter oss och försöka tänka på lite annat så får man hoppas på det bästa
    Lycka till nu!

• orkideen

Hej chansen för att lyckas bli gravid är ju större än att inte lyckas, så jag tycker att ni ska fokusera på att ha underbart sex tillsammans och njuta av er tid med varandra i sänghalmen barnet kommer när det kommer och det ända man kan göra är att ha sex och va lyckliga med varandra jag tror inte du behöver oroa dig för detta bara ändra dina prioriteringar för tillfället.Passa på nu när ni har bara varandra sen finns det inte lika mycket tid för sexet när knoddarna kommer. Att du tänker på det eller oroar dig för det har bara negativ inverkan så njut så ska du se att det kommer av sig själv. Lycka till med att njuta av varann och fokusera på varandra nu när det bara är ni två än så länge kram på dig

• jagärsåkär

Har svårt att tro att det påverkar särskilt mycket, däremot kommer det kännas som en evighet innan du blir gravid. Det är som att sitta och vänta på en buss man inte vet när den ska komma. Nu? eller nu? Nu då? Då kan 20min kännas som en hel dag.

Så försök att slappna av och njuta av bra sex. Graviditeten kommer när den kommer, som en fin överraskning. Och om ni försökt i ett år (tror jag gränsen brukar vara?) kan ni börja söka hjälp.

Svar på tråden Påverkan på graviditet?