• MarryMeBerry

Kvälls- Nattvigsel?

Är det någon som hade sin vigsel efter mörkrets inbrott? Ser framför mig marshaller, ljus etc. Tänkte förövrigt ha det utomhus. Bara nyfiken på upplägget att ha det så sent. Vad gör gästerna innnan? skall man äta middag först? blir gästerna för fulla? etc etc...

• Svar på tråden Kvälls- Nattvigsel?
  • Fru Cinderella

Eller så gör man det enkelt för sig o gör det på vintern då det blir mörkt vid fyra ;) ;)

Men annars.. ja smidigast är ju att ha middagen före vigseln.. o vad gör det om folk har druckit några glas vin.. men fulla?! Ja det beror ju på vad och hur mycket ni serverar!

Alternativt så har ni ingen middag utan kanske börjar med vigseln och sen har cocktailparty med sånt där mysigt plockmatsbord

• Wicks

vi komemr ah det kring midnatt. innan blir det mat, tårtätning, lekat och underhållning

• September mys

vi vill också ha mörkt, tända ljus och marshaller men i september så det blir en sen vigsel.

• Wicks

JAg udnrar dock hur amn lsöer det emd barn, vi kommer ha 2 småttingar på under 1 år där. i övrigt blir det kanske (beror ju på vilka som kommer) 5 barn på under 12 (från 7-11 typ).

• Fru Cinderella

Wicks

Ha en barnvakt med nattningsmöjligheter kanske?! Alternativt inga barn alls om det blir sent

• Wicks

Nja inga barn är inget alternativ, dls ahr vi själv barn, vi vill ha abrn närvarande och dels så kommer det endast resultera i att syskon int ekan nävara (för jag hoppas inerligt de inte lämnar en några månaders hemma).

nattningsmöjlighet blir därav svårt med.... fudnerar på att lösa det gneoma tt ha en lokal tillgänglig där de kan sova, emn resulterar ju änå i att någon av föräldrarna kommer behöva vara emd barnet

Svar på tråden Kvälls- Nattvigsel?