• T och U

Brudklänning med lång ärm?!??!!

Hjälp!
    Jag letar febrilt efter en klänning med lång ärm, och då utan chiffong-ärmar (det heter väl så när de är liksom genomskinliga?). Det verkar omöjligt att hitta en klänning med ärm, speciellt om man vill att kjolen ska vara vid... vi gifter oss i Januari och jag skulle därför vilja ha lång ärm på min klänning. Har ni några bilder på klänningar med lång ärm eller 3/4 ärm och där kjolen är vid?

• Svar på tråden Brudklänning med lång ärm?!??!!
  • Addy

Om du tittar i tidningen Amelia Brud och Bröllop så vet jag att det finns en där. Ärmarna är i samma blanka material som klänningen

• Akvavit

Det finns ju en del med lång ärm i spets....men du kanske vill ha i "vanligt" tyg?

• T och U

Ska titta i Amelia Brud...

Akvavit
    Jo, jag hade tänkt mig ärmar i samma tyg som klänningen... det är faktiskt svårt att hitta några...

• T och U

Tack Akvavit! Fanns ju flera snygga varianter... det fungerar ju förstås att ha som en bolero på också... hade jag inte riktigt tänkt på... det var riktigt snyggt! :))

• Carrrie

Jag har letat i ett halvår och inte hittat nån. De kan dock sy på sådana ärmar på en med bara axelband. Jag ska beställa från 1koo istället så blir det,förhoppningsvis, som jag vill.

• pasia

Pronovias har jätte vackrade långärmade klänningar bland annat "Estepa"

gå in på www.pronovias.com -> Make your choice 2007 -> Costura -> Sidan 3 (sidan 2 har även en)

Tyvärr går det inte direkt länka från pronovias

• T och U

pasia Pronovias klänningar var helt ljuvliga! Har inte sett den sidan alls förrut.

Forsfors på din länk hittade jag en väldigt fin klänning med lite trumpetärm. Jätte-söt!

Helt plötsligt känns det som om jag kan få tag i en klänning med lång ärm, innan kändes det väldigt trögt...

Tack allesammans!

• T och U

SpookysKira
    helt ok klänning, men ändå inte riktigt vad jag söker... :)

• SpookysKira

Det ar lugnt, hoppas du hittar din dromklanning! :D

• Marskatt

Forsfors
    Promise var ju jättefin på den sidan!

• Marskatt

Men jösses vad mycket fint det fanns på Pronovias! 2008 års kollektioner är ju inte helt fel om vi säger så. Vilken tur att man redan gift sig! Kunde ha blivit dyrt annars!

• Elli af Härjedalen

Jag vill också ha brudklänning med längre ärm. Åtminstone ner till armbågen. Dels för att jag har så fläskiga överarmar (dallrar konstant när jag skriver...) och dels för att jag, för att ytterligare framhäva ovan nämnda överarmar, prytt den ena med en draktatuering... Är nöjd med och stolt över den men inte under den mest romantiska dagen i mitt liv! Den ska gömmas. Det är ju ö h t hur svårt som helst! Och modet verkar ju inte riktigt tyda på ärmar, precis. Dessutom passar man inte så bra i sjöjungfrukjol när man har är kort och i det närmaste kvadratisk i figuren... Inte så lite kriterier man har för sin klänning! Jag kommer nog gå till skräddare med idéer och be dem sy upp för jag hittar ingen som är Min Klänning. Det är livet på en, ärmarna på en annan, ryggen på en tredje, draperingen på en fjärde, motveck på en femte... You get the picture.

• Carrrie

Idag har jag beställt min klänning från Kina. Får den med släp, fyrkantig halsringning,empire, fin rygg med små runda knappar över dragkedjan och ÄRMAR. Bellsleeves med lite mönster längst ner.

Precis som jag vill ha. Vill dölja fula armar och fläskig mage

Om ni ska beställa klänning så har jag hittat en bra sida som har bra beskrivning på vad man kallar saker. Som t.ex. chapeltrain, empire.
    www.vigselringen.com/brudklader.html
    Hjälpte mig mycket!

Svar på tråden Brudklänning med lång ärm?!??!!