• Anonym

svartsjuk på hans ex

Finns där fler som är svartsjuka på killens ex helt i onödan? Jag är en av dem och jag skäms över det!

• Svar på tråden svartsjuk på hans ex
  • Anonym

Ja, det finns det! Och nu är jag för första gången anonym :)

• snart gift

Min kille har inget ex!!

• Anonym

För första gången annonym härinne, eftersom min blivande oxå läser det som skrivs här. Jodå visst kan jag vara svartsjuk, sedan om jag är det i onödan kan jag inte svara på. Det hela känns lite bizarrt, han har bjudit henne till vårat bröllop?? :-0 Känns inte alls bra

• Anonym

Men kan inte du Anonym berätta lite!
    Finns där fler sjukligt svartsjuka. Jag skäms faktiskt, men döm mig inte, för jag tänker söka hjälp och dessutom har jag nästan lagt av helt!!
    Jag har gått igenom alla hans saker, alla foton på henne, försökt hitta brev och läst dem, tagit reda på var hon bor, var hon tränar och gått dit och tittat. Jag var som besatt i början, men har nästan helt lagt av nu när jag inser att han nog aldrig älskade henne lika mycket som mig, eftersom han inte ville gifta sig o få barn med henne, trots att hon bad och bönade.

• Anonym

OJ, bjudit sitt ex på ert bröllopp?! Jag hade dött!! Har de en så bra relation till varandra då? Har du inte frågat honom varför? Det är ju inte helt normalt!

• dea

Min kille har ett ex som jag inte vill kommer på bröllopet.

Men jag tycker jag har giltiga skäl. Hon gjorde slut med honom och blev ihop med sitt ex. Sen blev hon förbannad på både honom och mig när vi blev ihop. Hon blev elakare och elakare mot mig tills min kille bröt all kontakt med henne.

När han då föreslår att bjuda henne på bröllopet känns det som om han försöker bevisa nåt för henne. Dessutom vill jag inte ge henne möjlighet att komma åt mig med sina giftiga pikar igen.

Så jag svarade att det hade varit ok om de fortfarande hade hållit kontakten som vänner. Vill han bli sams får han göra det under andra former än vårt bröllop.

• Februaribrud

Varför skulle det inte vara normalt att bjuda sitt ex? De kan ju ha en bra kompisrelation till varandra idag? Sen tycker jag att det är lite smådåligt om inte mannen har stämt av med sin blivande att det är OK - verkligen OK.

Personligen har jag en kanonrelation med ett av mina ex och det har M2B accepterat från första stund. Han har inget att vara svartsjuk på, jag älskar honom och det vet han. Han vet dessutom att jag inte försöker dölja något för honom, varken något vad rör nutid eller det förflutna.

• Cecilia2

Hej alla anonyma!

Känner mig tämligen säker på att min blivande inte läser...

Jo tack, jag känner igen mig. Fast jag rotar inte längre. Gjorde det en gång och fick så dåligt samvete att jag var tvungen att berätta det. Det blev en ganska uppslitande konflikt, men den fick det goda med sig att hela situationen blev ordentligt utredd. Jag fick förklarat min ologiska svartsjuka, var den kommer ifrån och varför. Han har förstått att det egentligen inte har med honom att göra, utan med min egen brist på förmåga att tycka att jag själv är tillräckligt bra. Han har aldrig någonsin givit mig anledning att tvivla på att jag betyder mest i världen för honom.

Diskussionerna som min dumma handling gav upphov till har dessutom gjort att vi tillsammans har kunnat hantera senare svartsjukeutbrott från min sida...

Fast inget kan någonsin ta bort det faktum att han friade till henne när de var tillsammans. Det var hon som inte ville... Men å andra sidan - det finns många som har varit gifta, sedan skilda och sedan gifta igen. Han har gång på gång bedyrat att jag är den mest fantastiska han någonsin träffat och att det vi har är något verkligen speciellt...

I mina värsta stunder kan jag ändå inte låta bli att tycka att jag är så mycket tristare, blekare än vad hon var...

Varför har han dessutom aldrig vågat erkänna hur mycket hon faktiskt betydde då? Och varför sade han till mig att alla gamla brev var kastade när där fanns massor...

Usch nu blev jag ledsen...

• Cecilia 29/6-02

Jag tror jag skulle vara lite svartsjuk på ett ex, men han har inget... Men att spionera, där måste väl gräsnen var nådd för länge sen?? Det är ju INTE normalt beteende. Vad vinner du på det Anonym 12:33?

• Februaribrud

Vill bara tydliggöra att jag inte svarade på dea:s inlägg, utan på ovanstående diskussion om att bjuda exet eller ej.

Svar på tråden svartsjuk på hans ex