• M Blahnik

Möhippa

Hej på er!
    Jag sitter och planerar min systers möhippa. Vad har ni för erfarenheter hur mycket en möhippa kostar? Hur mycket har det kostat per person? Vad är normalt? Hur många aktiviteter har ni anordnat under en dag?

Mycket frågor nu...
    Men jag vill ju bara att den här dagen ska bli bra så otroligt bra :)

• Svar på tråden Möhippa
  • emmtil

ska m va m o ordna möhippa.. men har aldrig varit på en o har inte ideer känns de som.. vill gärna med ha förslag.

• Lilla Li

Har varit på två möhippor.

På den första spelade vi curling, gick på spa och åt middag hemma. Då betalade vi alla ca 200 kr. Vi var runt 10 pers.

På den andra så sålde bruden skräp på en torgmarknad, vi gick en line dancing-kurs, käkade lunch, käkade middag hemma och gick ut efteråt. Då betalade vi alla ca 700 kr. Vi var runt 20 pers.

Här finns en massa bra tips:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2202196.html

• M Blahnik

Är 400:- mycket för att lägga ut på en möhippa exklusive sina egna utgifter vilket kommer att bli lunch, middag och inträde på ett bad för 75 ??
    Vad tror ni?

• M Blahnik

Det skulle vara kronor tecken där.... ;)

• maka2b

Det har blivit flera möhippor senaste åren för mig och ingen utav dem har gått på under 500:-

• maka2b

Blandade akktiviteter: glasblåsning, bli sminkad och fotad, sjunga, fotouppdrag, vara stuntkvinna mm. Hoppas du får nån bra idé.

• fru Vargtass

Var på möhippa förra sommaren. Vi lekte lite lekar, typ stafett, och hade sen lunchpicknick. Sen spelade vi paintball, och på kvällen kom en kille från Rent-a-chef och lagade 3-rätters middag åt oss. Gott men dyrt. Totalt gick möhippan på 1100 eller 1200:- per person (då inklusive ens egna kostnader samt dricka osv). Lite väl dyrt tyckte jag. Jag vill inte att mina vänner ska lägga så mycket på en möhipp för mig, om det nu blir nån.

• fru Vargtass

Kan ju tillägga att vi hade jätteroligt, och paintball kan jag verkligen rekommendera.

• sajema

Det viktigaste är inte vad ni gör utan att alla har råd att komma. Gör egen luncpicnic och ha middag med alkohol hemma hos någon, då drar inte utgifterna iväg alltför mycket. Några aktiviteter är alltid kul.
    Lyck till!

Svar på tråden Möhippa