• förälskade

Bröllop i Las Vegas

Jag och min sambo förlovade oss förra helgen och har nu pratat om bröllop i Las Vegas. Är det någon som har erfarenhet eller vet någon bra länk med information?

• Svar på tråden Bröllop i Las Vegas
  • Too Be  gift nu

Jag och min man gifte oss i Las Vegas för ett år sedan i nationalparken Valley of Fire.
    Jag har en massa Vegaslänkar för allt möjligt:)
    På vår egen hemsida så står det lite under planeringen hur vi gjorde:
    marcus-annelie.weddingannouncer.com/

• förälskade

Hejsan..tack för ditt snabba svar. vad roligt vi kommer oxå från Växjö

• Too Be  gift nu

Vad kul:)

Är det något speciellt som ni vill ha info om så är det bara att fråga.

I Las Vegas så kan man ju välja att gifta sig precis som man vill.
    Det finns allt från fina kapell på hotellen, drive thru-bröllop, bröllop utomhus, i luftballong, helikopterbröllop, i gondol på piratskepp och med Elvis förstås:):)

Jag och min man älskade Las Vegas och kommer att flyga tillbaka dit igen nästa år.

• förälskade

Ja vi var väl inne på Elvis kanske..Vi känner båda att vi vill göra något kul av det..det ska inte vara sån stor press..man ska kunna njuta av dagen och det ska inte vara somvilket bröllop som helst..Undrade lite hur mycket man kan räkna med ungefär att det kostar..typ flygresa och boende. Vet du hur mycket dom tar för vigsel osv om man säger ett temabröllop..Hittade någon svensk firma som hade något paket där domfixade allt..det ingick limo foto osv. det skulle kosta ca 7000:- Låter det dyrt??

• Glam

förälskade:
    Jag & min man gifte oss i Las Vegas förra året, vi gifte oss i ett jättemysigt kapell.
    Det är bara o fråga på :)

TooBe - gift nu:
    Vi har också planer på o åka tillbaka ganska snart.. det var ju verkligen riktigt trevligt där :) Ni har väl vart gifta nu ett år snart?

• Too Be  gift nu

Glam
    Ja det blir ett år nu i maj (den 8:e) - jisses vad tiden går !!
    Jag kom ihåg att jag fick bilder på hur du hade ditt hår när vi var i planeringsstadiet:):)

Kul att ni också ska tillbaka till LV !!
    När har ni tänkt att resa dit?

• Lezzie

Vi funderar på att gifta oss i Las vegas. Tittade in på TooBe´s hemsida och blev såå inspirerad. Det verkar ju varit som i en dröm :)
    Någon som har tips på boende/bröllopsarrangör mm så skriv skriv skriv. Vill veta massor ;)

• Too Be  gift nu

Lezzie
    Dom flesta hotellen som ligger på "Stripen" är bra hotell. Det är bara att välja vad man vill ha:)

Vi bodde på Treasure Island och var jättenöjda med det.
    Andra bra hotell är Bellagio,Mirage,Wynn och Venetian tex.

Här är en länk där du ser alla hotell som finns: www.lasvegas.se/hotell/
    Det bästa är att gå in på hotellens hemsidor och kolla hur deras rum ser ut och vad dom kostar och välja därefter.

Alla hotell har egna kapell och bröllopspaket om man vill gifta sig på hotellet.
    Vill du gifta dig utomhus så är sen vår och tidig höst bäst för vädret. Högsommar i vegas kan ligga på 40 grader - puh !
    Själva så hade vi runt 30 grader när vi var där i maj.

• Lezzie

Tack för tipsen. Vi åker i Maj nästa år och har nog bestämt oss för ett bröllop utomhus. Hotellet blir nog Caesars Palace, det verkar fint. Fast det verkar ju nästan alla hotell på Strippen vara :)

Jag lääängtar !!!

Svar på tråden Bröllop i Las Vegas