• Jempa07

Ni som gift er - vilken tid gifte ni er? Bra/dåligt?

Hej på er! När gifte ni er (tid?) - vad var bra/dåligt m detta? Nå ni skulle ha gjort annorlunda?

• Svar på tråden Ni som gift er - vilken tid gifte ni er? Bra/dåligt?
  • Pumpalot

Vi gifte oss kl 15.00 och jag tyckte det var perfekt. Jag hade bra med tid hos frisör/sminkös. Jag och min tärna kom dit kl 09.00.
    Vi åt lunch där och drack champange. Var riktigt mysigt!
    Kl 14.00 satte vi oss i en taxi till kyrkan, och kom dit 15min före ceremonin började.

• Bruden06

Vi gifte oss kl 12.00, vi hade lunchbröllop så för oss passade tiden jättebra. Lite stressigt på förmiddagen dock för att hinna med hår, make up, men det funkade.

• jagärsåkär

Jag funderar också en hel del på tid. Vi måste lämna vårt festställe kl 01 redan. Det känns tidigt så jag funderar på ett ganska tidigt bröllop men ändå med middag och inte lunch. Om vi gifter oss kl 13 har vi exakt 12 timmar på oss att fira. Har läst på BT att en bröllopsmiddag lugnt kan ta 5-8 timmar!!! Låter otroligt!! Men med alla spex o tal blir det så.

Är ett bröllop på 12 timmar för långt?

• Rosenhaga

Ett bröllop med efterföljande fest brukar ta mellan 10-12 timmar enligt min erfarenhet.

• Medeltidsbrud

jag har också lite funderingar kring det där med tiden för bröllopet.
    Vi ska gifta oss borgligt och som det ser ut nu är vigsel och fest på samma ställe, detta kan dock ändras.
    Vi ska ha medeltidsbröllop med buffe och sen blir det tårta till efterätt efter det underhållning.
    Det jag undrar över är om det passar bäst med vigsel 14:00 , 14:30 eller 15:00 .
    det kommer vara barn med så jag vill på ett sätt lägga det tidigt så dom orkar vara med.
    Vilken tid skulle ni lägga vigseln?

•  Miss Cee

17:00

Fördelar:
    Vi får sova länge eftersom vi är väldigt morgontrötta båda två.
    Gott om tid att fota sig _innan_ vigseln så folk inte behöver vänta på er.

Nackdel:
    Kan bli kort fest om man måste ut ur lokalen en viss tid (behöver inte vi) och
    andra som inte är lika kvällspigga som ni kan kanske inte hålla igång så länge.
    Samt att man kommer sent till bröllopsnatten..

• whitie

Vi ska gifta oss kl 21:30 i solnedgången, ha den stora middagen först och sedan tokpartaj med dans efter vigseln.

• jaffalight

Vi kommer gifta oss kl 15
    har tid hos frissan kl 09.00 sen ska vi
    fotografafera oss kl 13

• Suzy

Vår vigsel började kl. 16.00, vilket var perfekt för oss. Jag hade gott om tid hos frisör/sminkös och så tog vi fotograferingen innan också så gästerna slapp vänta på oss. Då hade vi ändå sju timmar över till festen innan vi åkte till hotellsviten för bröllopsnatten och det räckte för oss.

• Redneckbride

vår vigsel är kl:12.30..för dom hade ingen annan tid.
    Fördel:Tja,man får gott om tid till att umgås med gästerna hela dan.Middagen får ta den tid den tar och vår toastmdame får även tid att "hitta på något för gästerna"innan brudskålen.
    Nackdelar:vi ska hinna styla oss,sminka mig o fixa frisyren,fotografera oss och hämta tårta + blommor innan 12.30.Stress=ja.
    Det kan också vara träligt att hitta på något att göra innan middagen.

• jagärsåkär

Jag är lite inne på tidig vigsel men ingen paus för fotografering. Jag vill hellre att fotografen fångar oss i farten, det blir roligare kort tycker jag. Såna lite stela poser gillar jag inte. Då flyter festen på bra också...

• Pomodoro

Vi skall vigas kl 1500, tror det blir lagom, eftersom vi inte fotograferas innan utan efter vigseln.

• Nyfiken gul , nu fru

Vi vigdes kl 14:

Vi kunde äta frukost i lugn o ro och hinna med att vara trevlig mot våra övernattande gäster också utan att få stresstokryck..

Hann fixa till oss i lugn o ro och hade ändå fotograferingen kl 12 som drog ut på tiden..

vi fick nästan en halvtimma på oss innan vigseln o det var jätteskönt att bara samla ihop sig och få en stund för oss själva och bära KÄNNA....

Vi var lugna o avslappnade o log stort när vigseln väl började o det var jätteskönt!

• tågjäntan

Vi hade vigseln kl 12. Men det var för att vi skulle till fotografen efter vigseln. Jag ville inte att han skulle se mig innan vigseln. Och sedan är min man kvällstrött så vi ville försöka avsluta festen vid 23, vilket oxå lyckades.
    Det blev bra. Vi hade väldigt tur med vädret så gästerna kunde mingla och äta frukt medan de väntade på oss.

Svar på tråden Ni som gift er - vilken tid gifte ni er? Bra/dåligt?