'Billigt' brollop for cirka 100 gaster?
Jag och min kille vill gifta oss nasta september helst, i Stockholm (vi bor dock i England.) Jag pluggar och han alskar sitt jobb, aven om han sakert skulle kunna tjana mer om han gjorde nat trist han inte tyckte om (och det vill man ju saklart inte!)
Sa det kommer definitivt behova sparas in dar det kan. Jag vet redan att jag inte vill lagga sarskilt mycket pa min klanning (och har hittat bra alternativ i min prisklass), vi ska inte ha nagot band som spelar utan alla vara kompisar och vi sjalva ska dja (eftersom manga av oss har klubbar och sa) och allt ar ju bra pa det sattet men - ar det mojligt att halla priset nere nagorlunda nar man vill bjuda cirka 100 gaster? nu kanske man far rakna med att ungefar tjugo - tjugofem personer kanske inte kan komma (aldre engelska slaktingar, eller att folk inte kan fa ledigt etc. etc.)
Vi har bada stor slakt som vi ar jattenara med och vi vill verkligen bjuda, kanns som att det antingen skulle vara minimalt (enbart just familj plus nagra fa vanner) eller allihopa, annars blir det lite konstigt om man ska ha nagon slags urvalsprocess, tycker vi i alla fall.
Om vi inser att det blir for dyrt nar vi raknar lite noggrannare sa tanker vi ha det ett ar senare an planerat.
Sa, ni som klarat er med budgetbrollop dar man kan gora en del sjalv i alla fall, hur manga gaster har ni haft?