gäster som tvingats tacka nej välkomna till möhippan
Hej!
Vår tärna har nu länge legat på min blivande (hustru) för att få listan med namn på bjudna tjejer. Själv tror jag inte jag får nån svensexa då vi valt min brorsa som "marskalk" eller motsvarande (har inte benat ut än vad det innebär exakt) men jag gråter inte för det.
Nu är dock frågan:
är det helt otänkbart att gäster som inte kan komma på bröllopet är med på möhippan? måste det vara samma gäng som kommer på bröllopet?
Nu har vi t.ex. precis fått ett muntligt nej från ett par som gärna hade kommit på bröllopet men inte kan pga att datumet kolliderade (med bl.a. hans systerdotters konfirmation i Italien just den helgen).
Jag tror att min blivande t.o.m. redan avslöjat "dilemmat" för tärnan, annars hade jag sagt att vi låtsas som det regnar och låter tärnan ta kontakt med henne ;)
Så därför hör vi med er: är det ovanligt/uteslutet att gäster som är förhindrade att komma på själva bröllopet deltar i möhippan? Det blir ju på ett sätt som om de då också kommer att vara med på bröllopet fast de inte är fysiskt närvarande.