• Helenak

Helga Trefaldighets kyrka

Hej!
    Tänkte starta en ny tråd för de som ska/har gifta/gift sig i Helga Trefaldighets kyrka. Jag gifter mig 28/6.

• Svar på tråden Helga Trefaldighets kyrka
  • Charlottsky

Jättefin kyrka, har varit gäst på bröllop där!

Lycka till!

• Helenak

Tackar, visst är den. Var på julkonsert där förra julen. Stämmningsfullt :)

• Tina

Hej Helenak

Bra ide - hoppas vi får massa tips här
    Tina

• Lotte

Måste bara få fråga er som gifter er i Helga Trefaldighet, när fick ni boka datum? jag hade lite strul med dom när jag försökte boka i somras...

• Helenak

Vi bokade i början på januari för 28 juni

• Lotte

Okej, tack! Jag försökte nämligen boka midsommarafton 2003 där i somras men då sade de att de inte släppte bokningen förrän 1 oktober. Ett par veckor senare fick jag veta på omvägar att ett annat par hade bokat "vår" dag och tid iallafall... När jag frågade kyrkan om det hela sade de bara att det hade väl blivit nåt misstag...

Men nu har vi iallafall en annan kyrka och är jättenöjda! Lycka till med allting, det är verkligen en fantastiskt vacker kyrka!

• Helenak

Är det någon som vet hur det brukar vara med dekoration i HTs kyrka? Det är ju så många vigslar per dag, iallafall då vi gifter oss.

• Tina

Hej Helenak

Vi gifter oss den 6:e december 2003 - kl 16.00 så det blir den sista vigseln den dagen! Vår präst "egen" har lovat att tala med vaktmästaren innan så at vi får dekorera som vi vill - Eftersom det är vinter vill vi ha massor av ljus
    Vi hörs
    Tina

• Helenak

vilken präst ska ni ha Tina? tillhör prästen kyrkan?

• Tina

Hon heter Lotta och jobbar egentligen i Järfälla tror jag det är...oooops det borde jag veta
    Tina

• Tina

När skall du gifta dig föresten Helena?
    /Tina

• Helenak

28/6... jag kommer från Järfälla...

• blivande fru C

hej alla Uppsala brudar. Vi bokade trefaldiga i nov 02 och vi gifter oss i Augusti. Fick besked i dag, att präst och detaljer i kyrkan får vi reda på i vår. Lite sent tycker jag som gillar att planera tidigt

• Helenak

Är det någon mer än vi av alla här inne som gifter sig den 28/6 i HTs kyrka? Vore kul att veta för vi ses kanske vi kyrkan då. 4 vigslar ska vara bokade den dagan...

• Helenak

På fredag är det bröllopskonsert i HTs kyrka kl 18.30

Svar på tråden Helga Trefaldighets kyrka