• PennyJenny

Strip-aerobic, någon som har tips?

Håller på att planera möhippa för väninna som gifter sig slutet av juni. Och vi skulle så gärna vilja ha ett strip-aerobic pass med henne. Är det någon som vet vart i sthlm man kan gå på sånt eller få tag på en privat instruktör?

Sats och world class gör inte sånt (inte heller privata klasser för möhippor) och jag väntar på svar från Balance, det enda ställe som jag hittat som har det här.

Mitt hopp står till ett tips från er! :)

• Svar på tråden Strip-aerobic, någon som har tips?
  • Strulan

Finns ett ställe på Åsögatan där en tjej har kurser i magdans och strip pole (stavning ), ska se om jag hittar hennes hemsida.

• PennyJenny

Åh, det vore verkligen så snällt om du hittar den!

• Fru Cinderella

I värsta fall kan ni ju alltid köpa en aerobics-video med ex. Electra (Hon har striptease aerobic) och göra det hemma.. öva lite på det. Ta med en stereo och ställa er någonstans ute och "visa upp" det ni övat in ;)

• tingtingeling

Jag såg ett program med hon Sofi Fahrman eller vad hon heter, "modegurun", där hon testade en sån klass för några veckor sedan. Hon håller väl till på Aftonbladet, så du kanske kan spana lite där och se om det finns gamla länkar.

• Lady o Lufsen

Oj, oj...vill bara passa på att tala om att magdans, eller Orientalisk dans som det igentligen heter, inte på något sett har med poledancing att göra.
    Tyvär är det alldeles för många som tror att dom kan "magdans" bara för att dom vickar erotiskt på höfterna och kråmar sig tillräckligt...Synd med det ryktet på en sådan vacker dans.

• Strulan

Lady o Lufsen

Jag är väl medveten om skillnaden

Hon jag menar har kurser i magdans pole dance och brasiliansk samba, dock inte samtidigt!

• Lady o Lufsen

Strulan:
    Jag förstod att hon inte hade kurser i alla dansformer samtidigt.
    Vilken tur att du är väl medveten om skillnaden och då kan vi ju hjälpas åt att hålla begreppen isär för den som kanske inte vet!?

• PennyJenny

Ja, jag har bergreppen klara för mig oxå. Och magdans är djävulst svårt!

Tack för tipsen, jag ska kolla lite imorgon. :)

• jenny_svahn

Hejsan !

Det finns även strip Aerobic på Balance på Lästmakargatan 10 vid Stureplan, passet é på Fredagar kl 18.00..
    Jenny*

• PennyJenny

Jenny>>>Jo, jag har sett det och kontakta dem, problemt är att vi har möhippan på en lördag. Och bäst är nog om det är en privat session så slipper folk behöva bli trötta på en fnissig möhippa. ;)

• lilla lilja

Var på möhippa för ett tag sedan och då dansade vi både pole dance och magdans på stället på Åsögatan. Har för mig att instruktören hette Kerstin så Strulans länk ovan stämmer sannolikt. Hur som hellst var båda danserna jätteskojiga och jag kan verkligen rekommendera stället.

• snart hela kittet...

Salveo gym i Sumpan har. Vi var där en tjejklubb och hade bokat till bara oss. Kolla med dem.

• FredagenDen13

Någon som har tips för detta i Göteborg?

Svar på tråden Strip-aerobic, någon som har tips?