• Blomman30

unnardag - vad äter ni då?

Jag håller på att försöka gå ner lite i vikt inför bröllopet.
    Och jag har tänkt att ha en s.k "unnardag" var 14:e dag. I övrigt så kör jag stenhård diet (VV)!

Vad äter ni om ni har en UNNARDAG??
    Äter ni nyttigt en del av dagen, eller onyttigt hela dagen?
    Berätta - hur gör ni då ni "bantar"???

• Svar på tråden unnardag - vad äter ni då?
  • Glitterkråkan

Jag kan egentligen inte påstå att jag brukar banta, men när jag vill gå ner ett par kilo äter jag inget godis och kaffebröd osv. Brukar också undvika den extra mackan eller portionen mat. Sen tar jag promenader i en halv till en timma varje dag.

En unnardag, som då ofta blir en lördag, brukar jag äta som vanligt under dagen men unna mig nåt extra på kvällen. Det kan vara vad som helst, lagad egen mat eller hämtmat, pizza eller så. Och då kan jag äta glass också eller godis, dock inga jättemängder. Det blir oftast ett par glas vin eller drink också.

Imorgon blir det nog bubbel med god choklad till!

• Johanna_prinsessan

Igår hade vi en riktig unnardag - det blev pizza, öl, samt en lat kväll framför tv'n.

Jag äter relativt nyttigt hela tiden; och tycker att pizza (som man köper från pizzabagerier) är för fett och för mycket deg... (bor i usa, och här är de feta!)

Men jag tror på att om man äter nyttigt, är frisk och hälsosam med träning etc, så kan man äta vad som helst om det är med måtta.

Igår ville både jag och min man riktig fet mat plötsligt, med massor med ost - gott! Så det blev pizza; och det var det värt!

Annars, kan jag unna mig med glass, choklad lite drinkar eller vin då det är bra tidpunkt för det.

• jocelyn

Jag bantar inte direkt -håller till i tråden "-5kg del 3" om någon vill haka på där så är det bara att kliva in- men jag har aldrig varit någon godisälskare. Mitt "problem" har varit chips som jag numer bara "får" äta en gång i månaden.

Svar på tråden unnardag - vad äter ni då?