• Kajsa 0721

Hittar ingen bra transport...

Jag har letat häst och vagn i närheten av Dalby kyrka, men inte fått något napp. Någon som har åkte hästdroska i Dalbytrakten, eller som har tips på någon annan transport? Vi ska bara åka ett par kilometer så det känns onödigt att lägga ut för mycket pengar på det...

• Svar på tråden Hittar ingen bra transport...
  • Teri

Jag ska också gifta mig i Dalby kyrka och är också intresserad av häst och vagn. Ingen som har något tips?

• Kajsa 0721

Jag var vid kyrkan nu i helgen och knackade på ett par stugor precis bredvid kyrkan för att höra om de som bor där kände till någon med häst och vagn, men utan resultat... Alternativet är någon snygg bil, men det kostar ju också tusenlappar.
    När ska du gifta dig, Teri?

• Teri

Den 8 september. När är det dags för dig? Ska ni också vara i bygdegården efteråt? Iof är det ju inte så långt mellan kyrkan och bygdegården, om det är fint väder skulle man kunna promenera tillsammans med gästerna.

• Kajsa 0721

Teri, den 21 juli blir det för mig. Vi har sommarstuga en dryg kilometer från kyrkan, så vi ska ha en mottagning där (i trädgården) efter vigseln och sedan fest inne i Uppsala på kvällen. Det bästa vore om man kunde hitta någon med häst och vagn som bor i närheten, men det verkar knepigt...

Svar på tråden Hittar ingen bra transport...