• twentyfirstofapril

Är det något man ska göra nu direkt efter?

Vi gifte oss i lördags. Är det något vi som brudpar borde göra så här direkt efteråt, ringa o tacka eller så, eller räcker det med att skicka ut tackkorten när de är klara? Kan inte det där med etiketten riktigt...

• Svar på tråden Är det något man ska göra nu direkt efter?
  • Angelill

Enligt Ribbing-etikett ska man kanske ringa och tacka alla ett par gånger var, men på alla bröllop jag varit på har vi fått ett tackkort några veckor efter bröllopet. Många åker ju iväg på bröllopsresa direkt efter bröllopet och då är det ju svårt att ringa runt och tacka alla. Tror däremot att det enligt stenhård etikett är så att alla gäster egentligen ska ringa eller skriva och tacka för festen (men det hålls det nog inte så hårt på, det är iaf inget vi har gjort).

• Mrs. 170307

Det enda ni ska göra nu är njuta!!! Ingen förväntar sig att ni tackar två dagar senare.

Grattis förresten!!!
    Hur var det?

•  Miss Cee

Om ni får ut tackkorten helst inom 2 månader så har ni gjort vad som förväntas av er :)

• tågjäntan

Jag har aldrig hört om att man skulle ringa och tacka. Vi skickade våra kort ett halvår efter att vi gift oss och kompbinerade med en julhälsning. Jag har varit med om tackkort som dröjt ett och ett halvt, kanske tom två år innan de kom.

Svar på tråden Är det något man ska göra nu direkt efter?