• Coreena

Blir galen...

Kan någon hjälpa mig med att hitta en festlokal i Göteborg för 80-100 personer. Vi vill kunna ordna festen själva så vi vill endast hyra lokal och ordna med catering av mat samt ha med dryck själva. Allra helst bör lokalen ligga så centralt som möjligt i Göteborg (centrum/masthugget/majorna). Jättetacksam för hjälp!

/Coreena

• Svar på tråden Blir galen...
  • Fru0707

Har du kolla med olika skolor runt omkring där? Om ni skulle få vara i deras gymnastiksal/matsal.. Vi skall vara på en skola i matsalen, jättefint men kristallkronor i taket och rundat rum med format som en hästsko och där det är runt är det fönster längs hela vägen, så fint, vätter ut mot en bakgård/å som flyter genom staden.. Så skolor kan va fina. Praktiskt med köket direkt inpå.

• malin&eric

Gå med i WCJ (West Coast Jitterbugs - Lindyhop-förening) så kan du hyra deras lokal vid Doktor Fries torg på Guldheden (Folkets hus stil). Vi har haft fest där ett gäng gånger och det blir alltid kul. Mycket litet kök dock, men det spelar ju ingen roll om ni caterar. Plus att ni kan lära er att dansa Lindy på köpet

• Addiz

Har du kollat La Cuvée? Kigger inte jättecentralt (Munkebäckstorg). KOlla också Göteborgs stad, de har nåt hus i Majorna (Majornas Hus?) men jag kommer inte ihåg hur många personer man kan vara där. De har också en lokal på Wieselgrensplatsen (Hisingen) Folkets hus i Mölndal finns ju också (dock ej centralt...)
    Vi har haft lite samm problem som ni, men till slut tror jag att det blir Aschebergska Eken på Hisingen. En bit bort, men vi får plats allihopa (vi blir ca 150 personer).

• NollSju

De ställen jag varit på stora fester på i centrum/Väster är:
    **Kulturhuset Oceanen
    **De två klubbstugorna vid Slottsskogens baksida, vid Majvallen ungefär.
    **En festvång på Erik Dahlbergsgatan, minns ej namnet.
    **Nåt hus vid Näckrosdammen, den det _kan_ ha varit nåt Ordenssällskap eller liknande som ägde den.

• Ab fab

lagerhuset i trädgårdsföreningen är fint
    taubehuset i Majorna (visans vänner)
    oceanen på Stigbergstorget
    Göteborgs kommuns fritidsförvaltnings uthyrningslokaler. Där finns en del att hyra.

• toastmastrarna

Inte så supercentralt kanske, men stor lokal och lätt med parkering, buss, spårvagn mm. www.frentorp.com

• NollSju

Tyvärr sker ingen uthyrning av lokaler för enskilda ändamål i Taubehuset, enligt info på deras hemsida.

• Lena+Mattias=sant

Medborgarhuset i gamlestaden, lika centralt som majorna, och en stor och billig lokal.

• Ab fab

teaterhuset Aftonstjärnan -

• Coreena

Wow! Tack så superdupermycket för alla tips! Har kollat upp en del av dem som jag inte tänkt på innan. Kom gärna med fler förslag! Tack och Kram!

/Coreena

Svar på tråden Blir galen...