• Ladye

Atlelje Schulte

Är det någon som har blivit fottad av honom här?
    Skulle jag i så fall kunna få kolla på dom bilderna.
    Funderar på att använda mig av honom på våran stora dag.

• Svar på tråden Atlelje Schulte
  • c_t

Min bästa vän fotograferades av honom och det var helt fantastiska bilder! Kan tyvärr inte visa dig några men lovar att det var värt varenda krona!

• Skalaren

Vi hade honom som fotograf på vårt bröllop, vi blev verkligen jättenöjda med våra bilder. Har tyvärr inga bilder här som jag kan visa. Om ni inte bor jättelångt bort, så kan jag rekommendera att besöka hans studio. Han har massor med bilder som han kan visa. Bäst förmodligen att göra upp om en tid, för jag tror inte han har öppet så ofta då man bara kan titta in där.

Vi tyckte att han var ganska dyr, men när vi sett resultatet tyckte vi att det var värt varje krona.

• Ladye

Vi bor i Umeå det är ju en bit att ta sig dit.
    Vad kostar han i ungefärligt pris för hur många bilder osv?

• Skalaren

Vi hade en timmes fotografering i studio och utomhus, han räknar in omgivningen runt studion i samma pris som studion. Om han ska åka någon annanstans tar han ju extra betalt för det. Jag tror att vi betalade ganska precis 10000 kronor för ett album med 15 bilder och tackkort tror det var kanske 40 eller 50 stycken. Priset för en timmes fotografering med 10 bilder (12 cm * 15 cm) som vi valde var drygt 4000 kronor tror jag, sen tillkom tackkort + att vi valde 5 bilder extra och en extra kostnad för albummet. Det ingår inte album i det priset, uan man kan välja på olika varianter och vi valde nog ett som var mitt i prismässigt tror jag, det kostade 1500 kronor. Vi gifte oss 2005, så priserna kan ju ha ändrats lite.

• Ladye

Någon som har gift sig senare än 2005 som kan svara?

• c_t

Ja min bästa vän gifte sig i somras.

• Skalaren

Tror att det bästa är att du kontaktar honom personligen och frågar om en prisuppgift för den typ av fotografering som du tänkt dig. Han hade i alla fall en prislista med olika "fotopaket" när vi gifte oss. Vill man ha något annat, så antar jag att fotografen ändå måste räkna på just det upplägget.

Jag antar att du varit in på hans hemsida, där står både mail och telefonnummer, tror du får bäst svar på det sättet.

Svar på tråden Atlelje Schulte