PayPal
Ni som använder PayPal, vilket sorts konto har ni ? "Personal Account" eller "Premier/Business Account" ? Fungerar det bra ?
Ni som använder PayPal, vilket sorts konto har ni ? "Personal Account" eller "Premier/Business Account" ? Fungerar det bra ?
Personal account funkar bra om man bara kommer att anvanda den till att betala for auktioner pa ebay och dylikt. Premier/business account ar battre om man sjalv vill salja pa ebay och ta emot betalningar via paypal.
Spookyskira: Det passar perfekt! Jag har inga planer att sälja via eBay i alla fall, inte för tillfället i alla fall Jag blev dock lite osäker när jag hörde att det är "up to 5 credit or debit card payments per year" på "Personal Account" och det känns inte som om det är särskilt mycket
AdoreMe: Jag tror att det betyder att du kan ta emot pengar upp till 5 gånger (alltså sälja på eBay, t.ex.).
Betala kan du definitivt oftare.
Mrs. 170307: Är du säker ? Det är betalning för mig, som tidigare skrivet har jag inga planer att sälja via eBay, inte för tillfället i alla fall! *Ler vänligt* Jag blev dock osäker när jag hörde om det där
AdoreMe: Jo, jag är rätt så säker (kollade precis med maken som har lite mer koll på sådant :)).
Du kan använda ditt "personal account" för att handla hur ofta du vill och för att sälja (ta emot pengar) max. 5 gånger. Eftersom du inte vill sälja något räcker det alltså gott och väl.
Jag tar inte heller emot pengar via PayPal och har också ett "Personal account" och jag har då handlat mer än 5 gånger om året (snarare 5 gånger i månaden ).
Mrs. 170307: Det är fantastiskt! *Ler vänligt* Tackar! Jag kände att jag behövde fråga nu och eftersom det är flera stycken på Bröllopstorget som har förhållandevis bra koll när det gäller tillexempel eBay kändes det som om frågan kunde ställas här Att det är extra aktuellt nu är eftersom jag har hittat någonting som en av mina bröllopsväninnor har önskat sig under längre tid och det har inte hittats i butiker, varken i Sverige eller utomlands och det känns inte särskilt bra om jag skulle riskera problem med eventuella framtida köp!
Jag har en fråga till, brukar det vara enkelt att betala första gången ? Eftersom jag inte brukat använda PayPal och liknande är det ingenting som jag har erfarenhet av sedan tidigare! *Ler vänligt* Förstår man hur det fungerar utan problem ?
Just det, glömde att fråga förra gången Om man är inloggad på eBay och klickar på "My account" kan man se att det står "My PayPal Account Information" och välja "sign up" eller "link my PayPal account", ska man välja någonting där ? Jag hoppas att någon som vet kan svara Snälla! *Ler vänligt*
Alltså, när du handlar på eBay och sedan klickar på försäljarens PayPal-länk för att betala finns det egentligen inget som du kan göra fel: du klickar på betalningslänken, kommer till PayPal-sidan, loggar in med epost och lösenord och bekräftar summan genom att klicka på "Pay now" (eller något sådant). Färdigt.
På själva eBay har jag aldrig klickat på något med "My PayPal Account Information"... Om det står "link up..." är det nog snarare för försäljare skulle jag tror (men jag har aldrig sett det i mitt konto och som sagt aldrig klickat i något där).
Det är verkligen inte komplicerat. När du har gjort det en gång kommer du att tänka "ja men var det SÅ enkelt?!"
Mrs. 170307: Ja, det kommer jag antagligen Samtidigt finns tyvärr tanken att det blir problem, men det hoppas jag naturligtvis inte att det blir! *Ler vänligt* Det kommer alltså att komma upp "Pay Now" när jag har vunnit budgivandet ? Det är bara att klicka där ? Okej, jag hoppas att det kommer att fungera Tackar för svaren! Har du använt "PayPal" länge och använder du det ofta ?
AdoreMe: Så länge säljaren erbjuder PayPal som betalningsalternativ står det det rätt långt ner på sidan. När du har vunnit (eller köpt) klickar du på den PayPal-länken och du kommer då till en inloggningssida på PayPal. Där loggar du in med din mailadress och ditt lösenord. Då kommer en sida upp med vad du har vunnit och vad det kostar och under slutsumman finns det en knapp som säger "Pay now". Ett klick på den och det hela är färdigt.
Jag har använt PayPal i 3 eller 4 år och som sagt, rätt så ofta (flera gånger i månaden).
Det kommer att gå bra!
Mrs. 170307: Tackar! Jag tänkte bara eftersom du verkar veta vad du pratar om Säljaren erbjuder PayPal-betalning, men jag ser inte direkt någon länk förutom att det finns vid "payment details" under "payment methods" och där kan man trycka på "PayPal" - "see details", men det är inte direkt någon länk vad jag ser Menar du det eller är det någonting annat ?
Innan du har vunnit eller köpt är betalningslänken inte "aktiverad".
När du har vunnit auktionen väljer du betalningsalternativ. Om du då klickar i PayPal (om han erbjuder olika betalningsmöjligheter, annars klickar du direkt på PayPal-länken) kommer du automatiskt till PayPal-sidan där du loggar in och betalar.
Mrs. 170307: Tackar! *Ler vänligt*