• fröken inga

Junibrudar, bara några veckor kvar nu!!

Gifter mig den nionde och är dönervig nu. Är inte nervös i sig utan känslig, stressad och drömmer galna drömmar. KÄnns som om något krånglar varje dag. Gah!

Ashärligt och asjobbigt på samma gång.

Hur går det för er?

• Svar på tråden Junibrudar, bara några veckor kvar nu!!
  • Vernalis

Jag har plötsligt utrustats med en stor mängd is i magen, för första gången känns det som att vi har koll på läget. Undrar just hur länge den känslan kommer att vara, det lär ju finnas NÅGOT vi glömt att det ska fixas! Jag hade en väldig massa sjuka drömmar i höstas men de har försvunnit, lite synd för de var ju underhållande!

Trycksakerna ska finputsas, dukningen är färdigplanerad, klädsel klar, mat o dryck sköter andra... Det enda jag har kvar att bestämma (tror jag) är den exakta designen på buketten, om jag ska ha slöja eller inte (tuffa val!) och vi ska träffa prästen. Några gäster har glömt att o.s.a. så vi ska ringa ikväll, men annars känns det cool. Det enda jag misstänker kommer att bli lite körigt att fixa med är bordsplaceringen, den ser jag inte fram emot...

• fröken inga

Åh din lyckos. Inser nu att vi nog kanske ligger bakom i planeringen. Kvar: dukning, frisyr, bolero till klänningen, brudvalsen, tårtan, vigselprogram, bordsplacering, leta upp bra plats för fotografering, ordna tärnans klänning, handskar, blommor, transport, förstärkare till bandet, skriva beskrivningar om gästerna, vigselsamtal med prällen...

Hur mycket som helst!

• Vernalis

Jag är så glad att jag kom in i ett stim i januari och skrev en massa till festprogrammet, gjorde preliminära gästbeskrivningar m.m. Då tänkte jag att det kanske var dumt att göra det så långt i förväg för då skulle jag ju inte ha nåt att syssla med längre fram i vår, men nu är jag glad att det finns råmaterial att finslipa.

Kan inte fotografen hjälpa er med plats för fotografering? Vi lämnade önskemål om bakgrund och stil och sedan kommer fotografen att se ut platser (vi har självklart dubbel- och trippelkollat att vi och fotografen menar samma sak rent stilmässigt).

Satt i helgen och pysslade, fixade placeringskort, festprogramsomslag och en prel. vigselordning (prällen ska godkänna). Det känns lugnt nu, men jag undrar mer och mer vad vi glömt räkna med, hehe...

Svar på tråden Junibrudar, bara några veckor kvar nu!!