Festlokal kring Malmö för ca 60 pers
Hej!!
Vi söker festlokal kring Malmö, vi vill ha en ljus och härlig lokal för ca 60 pers. Kvalitet viktigare än pris.... Hoppas att ni har några bra tips till oss förvirrade
Ha det super /H
Hej!!
Vi söker festlokal kring Malmö, vi vill ha en ljus och härlig lokal för ca 60 pers. Kvalitet viktigare än pris.... Hoppas att ni har några bra tips till oss förvirrade
Ha det super /H
Vi hade vårt bröllop på Hantverksgården i Vellinge och det var helt perfekt! Man måste ta maten därifrån men han som har det är kock (riktigt duktig - har visst tävlat i matlagning på ganska hög nivå om jag inte minns fel). Priset var jättebra och de fixade allt med dukning, servering (jätteduktig personal), städning, ihopplockning av alla våra grejer som var kvar, koordinering med tårtleverantör, blommor mm mm. Även bra tips på musiker. Vi kunde verkligen bara slappna av och njuta!
De har dessutom förmågan att hantera oförutsedda problem...min pappa blev dålig mitt i middagen och det blev ett avbrott på ca 30 minuter precis innan huvudrätten skulle serveras. De lyckades dock hålla maten (fisk) varm i 30 extra minuter utan att det påverkade smaken alls........inte helt lätt.
/Pudan
Hej!
Vi ska ha vår bröllopsfest på Kvarnby golfklubb. Jätte fint ställe i utkanten av Malmö.
Man får inte ta med egen dricka, utan det blir ett paketpris med mat och dricka, då står de för servering och lokalen med härlig trädgård.
Ser fram emot min fest där....
Hoppas Ni hittar en mysig lokal och får en trevlig dag.
Hipp spegelsal, Katrinetorp, Flädie mat och vin, restaurangen inne i konsthallen
Pudan...
....undrar om ni själv fick ta med vin och sprit till Hantverksgården eller var ni tvunga att köpa genom dom?
Söderslätts bygdegård... mycket fin...
Mrs Marley....
Vi tog med all alkohol själv. Per gav oss gärna rekommendationer om vad som passade bra till de olika rätterna vi valt men all alkohol tar man själv. Ett jättebra sätt att hålla nere kostnaderna!
/Pudan
Vi har bokat Söderslätts bygdegård men blev lite osäkra när vi tittade förbi. Det finns ingen "trädgård",i andra trådar har jag fått intrycket att det har funnits en "trädgård" intill bygdegården, någon som vet vad som har hänt med den? Sen ligger det väldigt nära vägen. Eftersom det kommer finnas en del barn på festen blev jag lite tveksam och började då fundera på hantverksgården.Hm, vad säger ni tjejer!?
Vi ska vara på Hipp... Där får man ta med egen mat och alkohol om man vill...
Sandybrud;
Vad kostar det att hyra Hipp?
Jag hade ingen aning om att man kunde hyra där utan att köpa mat därifrån...
Mrs Marley....
Hantverksgården ligger på en lugn gata med villor kring så det är bara litet trafik där. Eftersom vi var där i mitten av mars var vi inte så intresserade av utemiljön men jag tror att det är en hyfsad trädgård på baksidan av huset. Det är oxå en stor grusad plan vid sidan om huset (inne på tomten) som vi använde som parkering - ev kan man kanske spela fotboll eller nåt annat kul där om barnen är i den åldern.
Jag har för mig att Per som har Hantverksgården och hans fru tidigare bodde på ovanvåningen med sina barn så litet barnvänligt måste det ju vara i alla fall!
vi ska vara på Logen i Lund
www.logenilund.nu
Hej Helen,
Vad sägs om att ha bröllopsfest på HELENEHOLMslott i Malmö ? Kolla webbsidan www.heleneholmslott.se
det är garanterat bra. Bra matchning till ditt namn också. Lyckan senare?
Hipp kostar 12.800 kr om man ska ha tillgång till alla tre rummen (mingelrum, spegelsalen och gröna rummet). Men ingenting ingår, såsom porslin och linnedukar. Betställer man mat från dem så ingår porslinet. annars får man nog hyra från den cateringfirma man beställer sin mat från.
Efter stängning kan man hyra Ribersborgs Kallbadhus för fest, alltså själva cafedelen. Då tar man med egen mat och dryck och där finns kök. Kanske inte lika flott som de övriga förslagen, men ganska fin atmosfär i byggnaden, särskilt en sommardag tex. Fast jag tycker de har lite fula stolar där... Tror inte att det kostar jättemycket.