Inlägg från: Tjolahopp |Visa alla inlägg
  • Tjolahopp

Bröstförstoring 9

Snuttungen:
    Håller på att vela fram å tillbaka! Inte pga. att jag inte vet vad jag vill för detta har jag velat så länge! Men vet ej om jag kan vara ifrån det praktiska på skolan? Hur känndes det andra veckan? Tror du jag klarar av att bära en skyddsväst över dem samt ev. slag mot bröst? Inte lätt för dig att svara på kanske men skulle bli jätte tacksam om du berättar lite om läkningstiden?

• Tjolahopp

Hej allihopa! Var ett tag sedan jag var inne och skrev ngt. Men läser era inlägg varje dag Har tidigare berättat att jag ska göra ett lyft samt inlägg eftersom jag gått ner i vukt och tränat bort mina boobisar. Har gått från 80D till 75B så jag vill verkligen göra denna op! Det viktigaste för mig är lyftet sen vill jag bara fylla upp lite och kommer att lägga in 250 el. 275.
    Har börjat tvivla på om läkningen kommer att gå ihop med min livssituation bara?
    Kommer att vara hemma en vecka sedan börjar mina studier som är en mycket fysisk utb. Förklarade detta för läkaren att jag måste bära tung skyddsväst samt få ev. slag och tunga lyft. Han menade att det inte kommer att innebära några problem?
    Tror att jag kan slingra mig undan lite de första 3-4 veckorna men sedan måste jag kunna gå ut fullgott i övningar mm. Andra veckan behöver jag kunna stå i två tim och skjuta, dvs. stå och höja och sänka ett vapen ett flertal ggr.
    Lite svårt att förklara men vill mest höra hur mycket man kommer att klara av de första veckorna?? När man skriver att man efter en vecka mår bra, menar man då bra el. bra som att kunna stå och gå??
    Hoppas ni förstår vad jag menar? Detta blev jätte långt, men börjar bli lite nerstämd över att det lutar åt att jag måste avboka min op. 13 Juli Orkar verkligen inte med dem längre, finns inga bh:ar el. bikinis för hängpattar inte ens sport bh att springa i!!! Jätte tacksam om ni kan beskriva smärta och möjligheter till fysisk aktivitet.

• Tjolahopp

Abra: Det finns speciella små lappar man sätter över bröstvårtorna på Lindex bland annat. Tänkte bara att det är nog lite smidigare än amningskupor (jobbigt om de ramlar ur så länge man inte har ärr där e ju klart? Då kanske det inte funkar att fästa dem där?? Annars är det bara ett tips 8 dagar innan man kan ha vanlig tröja!!! Måste ju till skolan dag sju, kan jag inte ha vanligt linne el. t-shirt??

Shit, e det så besvärligt? Usch, e så förvirrad. Kan inte best. mig! Läkaren fick det att låta så enkelt ju

• Tjolahopp

Åh, va skönt! Nä, jag ska inte ha ngt bröstband. "Bara" sporttop den första månaden. Varför skiljer det sig så mycket från klinik till klinik? Vissa ska ju gå helt utan, vissa har band etc.?? Samt läkningstid och allting verkar skilja sig otroligt mycket. På min kallelse står det att jag inte ska träna den första mån. Och att man kan börja när man känner att kroppen är redo? Var på två konsulationer och den andre läkaren jag träffade var helt underbar och verkligen erfaren. Men tycker nu i efterhand att jag inte fått den info. som många andra fått? Får nog ringa dem imon

Är det någon som gjort lyft i samband med inläggen??

• Tjolahopp

Björk00: Jag ska op. mig på Carlenderska i Göteborg. Sover över där första natten och sen är det jätte nära hem. Ska göra ett lyft (ankarlyft?) då jag har ganska mycket att lyfta upp eller ta bort?! Vi har sagt 275 (e det gram eller?) Men funderar på 250 el. mindre nu i efterhand. Alltså jag har alltid haft typ 80D men efter viktnedgången har de försvunnit och säckat ihop! silikon el. gelehallon kallade han det och de kommer att placeras bakom muskeln.
    Ja, hoppas verkligen läkningen går snabbt och smidigt Får jag ställa samma fråga till dig?

När jag har en bra bh, har jag fortfarande stora bröst så jag vill inte ha för mycket! Har verkligen jättekomplex för mina hängbröst och tom. läkaren frågade hur många barn jag hade fött, svar: INGA!! Tycker om att träna men kan inte ebs hitta en träningsbh som sitter längre så nu för tiden blir det bara gym och inget skump.

abra: Alltså jag har inte fått info om vitlök, avocado, massage, stretch, band, olika veckor att vänta för olika träningsformer mm.
    Ang. nippels cover (hehe, hitta på! vet ej va de heter) Vet jag ej hur hårt de sitter eller va de kostar. Men kan kika om jag går ner på stan i dagarna Såna där amningskupor går väl inte att fästa utan det är väl bara som en platt bommulls pad som man liksom läggr i bh:n?? Jag é inte 100, men tror det är så?? Jobbigt om de skulle ramla ur

Någon som har erf. av omman lägger implatatet bakommuskeln, hur mycket som "försvinner"??

• Tjolahopp

haha, satt å funderade vad du menade Tack så jätte mycket för att du orkade skriva ner allting. Har nästan lust att ringa och fråga varför de inte informerar om sådana saker? Känns ju viktigt! Har tid den 13 Juli! Vill ju inte ha riktigt så stora som innan. Mest strama åt och fylla upp Tänk va skönt det skulle va att kunna gå utan bh och kunna köpa vilken topp som helst!! (lycka ) Om 500 ml försvinner så tycker jag att två dl (blir det vá ?) är ganska mycket?? Det är ju så svårt att veta för man vet ju inte hur mycket som försvinner under lyftet?? Men det var ingen som hade gjort något här eller?? Oj, nu svamlar jag högt!

Haha, i så fall ska du nog tejpa fast dem eller sitta helt stilla För du har ju ingen bh att lägga dem i som man har när man ammar (tror jag att man har iallafall?)

Nä, nu har jag best. får ringa dem imorgon, har ju massor frågetecken?? Tack så jätte mycket för hjälpen!!!

kraam

• Tjolahopp

abra: haha, 500 Reagerade ju inte ens!!! Jo, det hade ju varit lite mycke, haha!

Jag ska op. mig på Carlenderka här i Göteborg. Om jag inte bangar ur? Vad hade du för strl. innan?

vioola: vad är det för korrigering om man får fråga? Gick det inte bra första gången? Och varför måste du vänta så länge innan du kunnat göra den?

• Tjolahopp

haha, skrattar ihjäl mig! Hade ju blivit idiot förklarad

Har provat det här med ristestet, men det funkar ju inte riktigt på mig... När jag har brösten i bh:n är de ganska stora redan. Är svårt att veta hur mycket som försvinner i lyftet?

vioola: Oj, har aldrig hört talas om? Men e ärren så synliga efter så lång tid? Va skönt för dig att äntligen få det gjort. När e det dax?

Nu får det räcka med häckande framför datan för ikväll sov gott allihopa!

• Tjolahopp

abra: Som sagt hade 80D innan jag tränade bort dem till tomma 75B (dvs. hängiga) Vill absolut inte ha större än full c? Tyckte de var lite stora innan och tycker inte det är smidigt med stora bröst när jag tränar. kirurgen sa att jag har en B- kupa och om jag lägger in 275 ml, kommer det bli en full C. Så jag får väl lita på honom? Men funderar ändå på 250ml istället
    Kan tänka mig att de ser lite större ut när man lyft och fixat tioll dem oxå (dvs, inte hänger vid midjan )

ennasus: Ska oxå förminska bröstvårtorna som är ganska stora trots inget barnafödande! Vad hade du för bh strl. innan första lyft och inlägg, kommer du ihåg det? Nää, 4-500 kommer jag nog inte prova. Som sagt har alltid haft stora bröst och är inte så jätte intresserad av det igem missförstå mig rätt... Är mest i behov av lyftet. upp med dem och fylla ut, ja en full C hade blivit perfekt

I min klass och framtida yrke kommer boobisarna bara vara i vägen om de är för stora samt med mestadels manliga kolleger, slipper jag gärna den uppmärksamheten... Har fått den under hela min tonår och klarar mig utan Vill helst inte att det ska synas om ni förstår vad jag menar?

Nu ska jag försöka slita mig från datan å kolla lite film, kram kram

• Tjolahopp

kalasAnnah: Synd att du känner så! Har ju inte op.mig än så jag vet inte om det är vanligt kanske att resultatet inte blir riktigt som förväntat?? Men jag trodde ju att brösten blir så snygga så Bh blir det misnst problemet? Ser de inte bra ut i vilken som helst? Trodde det räckte med någon lite trekants spets grej, utan byglar? och att de liksom sitter där de sitter... Berätta gärna mer så jag vet vad jag ska vara inställd på??

Gick det inte å stoppa in mer eller var det kirurgen som sa att du inte skulle lägga in mer?
    Hur känner du dig annars, kan du gå och röra dig som vanligt??

• Tjolahopp

Björk00: stackare! pga. brösten eller e du sjuk??
    Krya på dig!!!

• Tjolahopp

Nu blev jag förvånad! Trodde man fick riktigt bra smärtstillande att ta dagarna efter op. Har ju förstått att det kommer göra fruktansvärt ont men alla verkar klarat sig ganska bra annars med tabletter?

Björk00: Håller med de andra här i tråden, ring och kräv starkare mediciner!
    Stackare!!! Hoppas det känns bättre imorgon!! Krya på dig kram...

• Tjolahopp

Hej allihopa! Har inte skrivit på ett tag men är lite deppad. Har funderat fram och tillbaka och jag tror att jag måste ringa återbud till min op. tid om två veckor Ska gå min sista termin på skolan nu och hade hoppats på att kunna ta det hyfsat lugnt de första två-tre veckorna. Går som jag nämnt tidigare en mycket fysisk utb. och måste kunna springa samt använda min överkropp till tunga övningar. Efter att ha läst många inlägg här har jag allt eftersom blivit mer osäker! När jag var på konsultation fick min läkare allt att låte så smidigt. Tex. Att första veckan är jobbig sen kan man vara tillbaka på hyfsat lugnt jobb. Träna kan man börja med efter ca: 4 v så länge man lyssnar till kroppen och den tillåter det. Han sa däremot att jag inte behöver ligga och köra armhävningar osv. Känner mig besviken att han gett mig en bild av processen efter op. som inte alls verkar stämma med er som op. er??? Är så jäkla lessen och besviken orkar verkligen inte med mina fruktansvärda jobbiga bröst längre!(kan ju inte ens hitta en sport bh att träna i längre tråkigt för detta hindrar mig från att träna vissa saker jag tycker e så roligt) Ville mest skriva av mig och beklaga mig lite, brukar kännas bättre. Tror ni jag gör rätt i att avboka... Det verkar ju inte som många av er ens börjat springa efter 8 v ju??

• Tjolahopp

Tack allihopa för era svar. känns som det lutar mer åt att skjuta upp op. Fruktansvärt tråkigt men jag känner att jag måste prioritera min utb. då den är inne på slutspurten.

Abra: har op. tid den 13 aug. och börjar skolan den 20:e! Men hade nog kunnat skylla lite på ryggont el. liknande de första två Men det känns som det inte räcker riktigt? Och börjar bli mer och mer säker efter att diskuterat lite med er andra som genomgått op!

Får väl helt enkelt fortsätta anv. dubbla sport bh:ar med extra bh under när jag springer å kör fys. Mina bröst är så slappa och tunga, är det någon som kan rekomendera någon riktigt bra tränings bh??? Älskar att träna men mina bröst begränsar mig då det skumpar och gör ont! Får väl hålla mig till gymet ett tag till

Oj, förlåt att jag låter så himla negativ!! Jag får väl helt enkelt ta steget å avboka min tid och accepterea situationen och göra det bästa av den, hmmm... Lät det bättre

Ps. tar jätte gärna emot tips på sport bh, och nu inte nån tunn snygg utan stöd som ni med era snygga fyllda sillisar använder Nää, ja skoja bar, inte alls avunsjuk, hihi! Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9