Inlägg från: sunnylee |Visa alla inlägg
  • sunnylee

Bröstförstoring 9

Hej! Jag undrar om det är någon som har något att bärätta vad gäller ärr. Operarade mig för 7 dagar sedan (170 cm, 55 kg, 75 A + 375cc resp 400cc runda geleimplantat). Är svullen, lite blå-gul men mår i övrigt mycket bra. Men när jag känner på ärren står de ut från kroppen. Jag tycker också att de känns rätt breda... de påminner i alla fall inte om de eleganta vita steck man sett på sina väninnor... Nå, jag är ju nyopad så jag väntar mig inte det, men ska de verkligen stå ut???

En annan sak jag funderar över är svullnaden ovanför. På högersida är den rätt betydande. Enligt kirurgen beroende på att jag är min muskel är väldigt stark och aktiv. Någon som varit med om något liknande?

• sunnylee

Hej igen.

Abra: Med svulland menar jag den övre delen av brösten, d v s ovanför bröstvårtan och uppåt... Brösten får ett ngt konaktigt utseende, men värst är det som sagt på höger sida. Där är svullnaden väldigt hög och enligt läkaren på Strandkliniken i Stockholm skulle detta bero på att min muskel har svårt att slappna av mot inlägget. Den är spänd helt enkelt. Inte så snyggt och läkaren har flaggat för att det finns en liten, liten risk för att hon måste gå in och göra en smärre korrigering om ett par månader.

Jag är satt på att bära bröstband i 3 veckor. Bandet ska hålla muskeln och svullnad på plats. Ingen BH alltså. Inte ännu i alla fall. Vi får hoppas att det ger med sig.

• sunnylee

Tack för svar om ärren. Inte hade jag tänkt på att det kunde vara tråden jag känner...

Någon som har koll på när svullnaden brukar gå ned?

• sunnylee

Tack för era svar Normalliten och KalasAnnah.

Abra: Jag menar att de är lite citronlika på ovansidan de putar istället för att svanka... Men det känns redan lite bättre faktiskt.

Nu till något känsligt. Är det någon av er som sprider en mindre trevlig doft omkring sig. Min andedräkt är inte bra efter ingreppet. Sumpig.

Roligt det här med bröst. Men blir man inte lite väl fixerad??? från att inte funderat särskilt mycket över mina bröst, tänker jag på dem kanske 10 procnet av tiden. Påminner om att skaffa husdjur? Första smekmånaden med marsvinet kanske...

• sunnylee

Hjälp!

KalasAnnah och ni andra som har koll på era ärr..

Titta precis på ett av mina och blev väldigt förvånad. Läkaren klippte bort vad jag tror var stygn för tre dagar sedan och nu (totalt 8 dagar efter op) syns inget alls på "utsidan". Huden ser absolut helt oskadd ut och har sin normala färg. Däremot är det som en korvig, oregelbunden liten mask under huden. Är det så på er också? Vid ett av brösten är den så utstående att det nästan framstår som ett veck bakom, in mot bålen. Någon som känner igen det här. Lite orolig känner jag mig nu... hade liksom trott att det skulle vara en röd, kanske lite sårig strimma snarare....

• sunnylee

Tack för svar KalasAnnah.

Svar på tråden Bröstförstoring 9