Inlägg från: 29 okt 2005(fd majbrud2006) |Visa alla inlägg
  • 29 okt  2005(fd majbrud2006)

Bröstförstoring 9

Åh vad glad jag är att det fanns en ny Bröstförstoringstråd! Jag har gått igenom tre av de gamla med flera tusentals inlägg och funderat på om det inte fanns någon nyare som fortfarande var aktiv! Och det fanns det! Jag har inte gått igenom de tidigare inläggen ännu men skall göra det. Av mitt nick så kan ni se att jag är gift för länge sen men vill gärna hänga lite med er ändå om det är ok? Jag skall operera mina bröst om fyra veckor på Proforma Clinic av Dr Michael Olenius. Någon som hört något om honom? Han är ordförande i Plastikkirurgers förening så det känns ju tryggt.
    Jag har för närvarande en B-kupa som bara blir mindre och mindre. Inte pga barnfödande och ammande utan av att jag åldras helt enkelt. Är inne på mitt 37:e nu. Vill ha en naturlig C-kupa och har provat mig fram med rispåsar (svårt och meckigt!) och kommit fram till att ca 2 till 2.5 dl ris blir bra.
    Börjar bli lite nervös när jag läst igenom de tidigare trådarna om ärr som går upp eller hål som bildas in till implantatet. Brrr! Är väldigt sjåpig när det gäller så och ärr. Hoppas som sagt var att jag kan hänga lite här med er!
    Kram

Något jag undrar över och som jag inte riktigt har bestämt ännu är snittställe. Jag har varit på konsultation och fått för och nackdelar med både under bröst och i armhålan. När jag kom dit så var jag helt och hållet inställd på att snittet skulle ligga i armhålan pga att jag vill ha det "snittfritt" runt brösten, men jag är velig! Nackdelen med att lägga det i armhålan var, enl kirurgen, att det är svårare att få exakt placering av implantatet under muskeln samt att vid komplikationer, blödning så måste de ändå öppna under bröstet för det är där som blodet samlas. Han tyckte även att ett snitt i armhålan kan synas mycket om man lyfter på armarna. Jag är ambivalent. Några åsikter?

Hej Abra! Jag vet, mitt nick är låångt. Det användes när jag var aktiv här för några år sedan då vi inte riktigt kunde bestämma oss om bröllopsdatum. Blev 29/10-05 i alla fall! :)
    Jag är ganska petite i kroppen. Ca 157 cm, ca 48 kg. Har en 70 B-kupa nu. Kan absolut inte säga att jag lidit helvetes kval över mina bröst som somliga som verkligen mått dåligt över små eller frånvarande bröst. Jag har ändå haft bröst även om de börjar krympa betydligt nu. Den här operationen ger jag mej själv som den allra finaste presenten jag någonsin önskat mej. Min man tycker att det är ok, nu när han förstår att jag menar allvar. Han är annars väldigt nöjd.
    Trevligt att vara här och lära känna er!

Godmorron!!!!
    Pssst! Det här är "29 okt 2005(fd majbrud2006)". Nu har jag bytt nick till ett kortare!
    Jag opererar mig den 20 augusti hos Dr Michael Olenius, Proforma clinic. Vore skoj att höra om det finns någon som har erfarenheter av honom. Jag har inte riktigt bestämt ännu hur mycket som skall läggas in. Han sade under kosnultationen att melan 250 till 350 vore lagom men att jag skulle köra med ristestet fram tills operationsdagen då jag får träffa honom igen. Ristestet suger verkligen. Tycker det är ursvårt att får det snyggt. Har en BH i storlek C som jag fyller med risstrumpor men det ser inte klokt ut. Allt liksom bara hänger. Tar med en bild i stället på vilken storlek jag vill ha så får jag nog lita på hans omdöme. Han har tydligen jobbat med bröstförstoring och rekonstruktioner i ca 20 år. Han hade alla storlekar hemma på lager. Jag skall ha flytande silikon. Han avrådde mig från geléhallon pga att de alltid skulle stå rakt ut som på tonåringar......och som han sa "det är du ju inte längre..." Bra att han är ärlig naturligtvis! :)

Oj Misha** Thaiboxning med nya boobs låter riskabelt! Just nu känner jag att överhuvudtaget ligga och sova bredvid min ibland armbågsfäktande man känns riskabelt. Blir soffan för mig i flera veckor säkert. Brrrr! Jag kommer att nojja som 17 när det är klart....och även hela vägen till operationsdagen (4 veckor)!!!! Tack och lova att det finns ett forum där man kan nojja av sig lite! :)

Neeeej! Mitt nya nick syns inte!!!!! Varför?

Svar på tråden Bröstförstoring 9