Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring 9

Oj vad snurrigt jag skrev. Det var nästan så jag missförstod mig själv.. *asg*

• pickolina

smilla20 - Hmm, undrar om det räcker verkligen.. Alltså, det är ju svårt eftersom det blir olika för alla men ungefär 250-350cc brukar ge en storleksökning på 2 storlekar, så du lär nog bli större än en D om du ska lägga in 400cc. Det skulle vara min gissning i alla fall..

• pickolina

Jag tror oxå att det är lättare att hitta "rätt" behåstorlek om man har implantat.. Det blir lite tydligare kanter osv.. Då låter det jätte stort med alla dessa D/E/F-kupor.. I själva verkat så har typ 80-90% av alla kvinnor FEL behåstorlek och vanligaste felet är för små kupr/för stor omkrets. Så om alla kvinnor hade rätt storlek så skulle vi vara mer vana vid att höra dessa kupstorlekar och inte alls reagera och tycka att det är så stort... Var det någon som hängde med?

När jag var yngre (och hade naturliga bröst) anv jag C75 och det var enbart för att D70 inte såldes på den tiden. Men min D-kupa ansågs vara MAX en B-kupa av alla andra... Så om dom ansåg mig vara en B då jag egentligen var en D så har dom alltså en väldigt felaktig inre bild av vad en D-kupa verkligen är...

Men som sagt, har man implantat så blir det mer uppenbart om man sätter på sig en för liten storlek än om man har naturliga bröst (ofta, inte alltid) och då blir det en enorm glipa..alla naturliga bröst som springer runt i alldeles för små kupor och alla dessa sillisar som springer runt i X-antal kupor större... Klart att folk tror att det är jätte stort, men alla som har dessa sillisar kan intyga att det inte alls är så stort som folk tycker att det låter.

• pickolina

Misha** - Har läst i olika tidningar att dom anv typ D-kupor. Du kan ju tänka dig själv hur illa deras behås måste sitta, för dom är knappast några D-kupor i alla fall... *asg*

• pickolina

Sedan förstår sig folk inte på hur storlekarna fungerar heller... Min syrra envisas med att jag har större bröst än henne, pga att bokstaven låter större.. Men hon väger X antal kilo mer än mig och har alltså behås som är mycket större runtom..självklart blir det då en "mindre" bokstav...speciellt som hon dessutom själv anv alldeles för små kupor... Inte konstigt att folk får fel uppfattning... *s*

• pickolina

Så här är det.. Fast silikon faller inte naturligt åt sidan utan står fortf rakt upp eftersom formen inte kan förändras.. Men, eftersom hela implantatet glider åt sidan så blir det hyfsat naturligt ändå och inga "spjut" som står rakt upp.. *fniss* Så du behöver absolut INTE oroa dig för det. Men dom kommer aldrig falla åt sidan på exakt samma sätt som ett naturligt bröst gör, oavsett typ av implantat. Det gäller ju dock allt. Man vill ju ha det så naturtrogen som går att få, men exakt/helt naturtroget går det aldrig att få det...

Jag hade anatomiska gelehallon och nu när jag har naturliga och stora bröst så kan jag ibland sakna det fina sättet dom låg på när jag låg på rygg... *s*

• pickolina

Normalliten - Åh vad avis jag blir. Ha det så gott! :)

• pickolina

Persnilia - Jag tror att det handlar mycket om kirurgens egna preferenser och även kirurgens egna uppfattning, för uppfattningen beror på ju på varje individs referensramar. Så jag tror att man ska lyssna på kirurgerna och alla som redan op sina bröst och sedan får man helt enkelt hoppas på att man väljer "rätt"... För några enkla och korrekta svar finns det inte.

• pickolina

Abra - Precis så.. Dom rör sig på ett naturligt sätt, faller om man ligger på rygg eller sidan men kommer alltid att ha en fastare form än ett äkta bröst, vilket gör att det inte ser 100% naturligt ut. Vilket som sagt inte alls behöver vara en nackdel.. Det är nog kanske den enda saken jag kan sakna från när jag hade sillisar, hur fint dom låg när man låg på rygg.. *hihi*

• pickolina

För min del så fick jag problem med ryggen, men jag har problem med ryggen redan från grunden.. Sedan var det mest psykologiskt som jag mådde "dåligt" av mina implantat. Knäppt eller hur?! :) Sedan finns det ett skäl till att jag tog ut mina implantat efter 3år och det brukar jag oftast inte prata öppet om..det skälet är att mina implantat kliade.. Med tanke på att jag är känslig/allergisk mot ganska mycket så oroade det mig mer och mer med tiden... Vad som hade kunnat hända om jag haft dom kvar har jag ingen aning om och tänker inte spekulera i, det kanske hade gått jätte bra... Idag är jag dock mycket mer skeptisk mot att ha främmande föremål i kroppen, helt klart.

Gällande kapselbildning så finns det inget du själv kan göra förutom att följa kirurgernas råd och hoppas på det bästa. Det är tyvärr en risk man måste vara medveten om och villig att ta.

Svar på tråden Bröstförstoring 9