• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • kanelbulle

abra: Ja faktiskt litar jag på att han väljer det som passar Man är ju bara så sugen på att få reda på hur det kommer bli typ. Men jag har sett att slutresultatet har jätte mycket med hur man såg ut innan. Oftast är det exakt samma bröst men bara större.

Jag har gått igenom precis det du säger, om jag gör rätt val som gör detta eller är jag knäpp som gör ett op ingrepp enbart för utseendets skull. Men jag har bara tagit av mig min uppstoppade bh och tittat på mig själv och så slutar jag att fundera . Sen någon vecka har alla funderingar släppt. Tur det för jag har tjatat sönder omgivningen

Men nu tjatar jag vidare här.

hej hopp.

• Abra

kanelbulle: Ja, lita på Charles du - det har iaf jag bestämt mej för att göra!

Men vad jobbigt det är numera när omgivngen diskuterar silikonbröst på ett typiskt fördomsfullt sätt (sån som jag va innan jag bestämde mej för att op mej), när de inte vet att man ska göra såna själv. Det kom upp som satalsämne senast idag på släktfika hemma hos oss - de diskuterade en annan tjej, som gjort väldigt stora bröst, och ironiserade om hur onaturliga de såg ut etc. Känns jobbigt, för man vill försvara det som fenomen, men inte det oproportionerliga i det hon gjort. Och de vet ju inget om min op - väldigt jobbigt att hålla det hemligt tycker jag. Är bara 7 personer som vet att jag ska op mej: min sambo, min mamma, 2 tjejkompisar + en kompis sambo och 2 kolleger.

Hur många har ni andra sagt det till? Och vilka? Har ni fått några reaktioner från omgivningen efteråt? I så fall vilka?

Jag saknar förresten alla er andra som tidigare va med och diskuterade på den här tråden!! Vart har ni tagit vägen?? Hur går det för er, trivs ni med ert beslut och med era nya bröst??

((Kram))

• kanelbulle

Ja jag undrar oxå vad alla tagit vägen. Det är ju jätte kul att läsa om andra mm.

Det var ju därför jag slängde min i detta forum.

Ja de flesta på mitt jobb vet om det och mina syskon och mamma och två närmsta vännerna och deras män och ja förstås min man med.

De flesta sade åh det skulle jag med vilja. Men visst har jag fått höra att man skall bita i det sura äpplet och ta det som alla i alla tider fått göra. (ja att ha bortammade bröst) Skumt nog är det dom som typ ammat i 2 månader och har brösten kvar och dom som har stora bröst som säger det. Ha ha. Det är klart att man då kan säga något.

Men visst de flesta som syns och har silkonbröst är ju oftas de med väldigt stora sådana och ja jag har svårt för överdrifter.

Men alla får väl göra som dom vill. Men visst tar man åt sig nu när folk pratar men är det inte det dom pratar om så pratar dom om något annat Sådana är vi väl, vi människor. De flesta i alla fall.

Hej svejs

• Misha**

Jag kan bjuda på en uppdatering;)

Det har nu gått 16 dagar sedan operationen. Brösten gör inte alls ont längre, förutom vid direkt beröring. Känner dock fortfarande att kroppen åkt på en del stryk, orkar inte alls lika mycket som innan. Måste ofta lägga mig och vila mitt på dan. Inte så konstigt- kroppen behöver vila för att kunna läka ordentligt! Dessutom gör allt för att undvika fula breda ärr (= tar det väldigt väldigt lungt!)

I övrigt är brösten fortfarande mycket hårda, men mjuknar lite var dag tack vare massage. Svullnaden har gått ner och de har krymt väsentligt (tack och lov!) Rent estetiskt ser de fortfarande väldigt fejkade ut, sitter högt upp och hänger inte som naturliga bröst gör. Men det är bara att ge dem tid.. det slutliga resultatet går inte att se förrän om ett halvår och mycket hinner hända tills dess. Tyngdkraften lär göra sitt;)

Slutligen är jag mycket nöjd med mitt beslut, ångrar ingenting, och lycklig över att äntligen efter två veckor kunna sova mer än nån timme i sträck!!!!

Lycka till nu med era operationer, Abra och Kanelbulle;)

• snuttungen

Hej tjejer,

vi är här fortfarande. Nu är det 6 veckor (? bara, känns som jag alltid haft dem) sedan min op, och allt känns som vanligt igen, inte lika öm i bröstvårtorna längre, bara liiite känslig. Har fortfarande lite känselbortfall på undre delen av brösten, mellan bröstvårtan och ärren så att säga, men det känns som en lätt bedövning, alltså inte helt utan känsel. De är jämna och fina, väsentligt mycket mjukare än direkt efter op, men fortfarande långt ifrån lika mjuka som "vanliga" tuttisar. De har fin form (McGhan 410 FM anatomiska geléhallon 310 cc) och mina kompisar tycker att de inte alls ser fejkade ut??? Det tycker ju jag förstås! Hur många 40-åriga 5-barnsmammor har såna här fasta välformade tutts, som inte köpt dem då? De blev en storlek 70 D och var från början en 70 AAAAAAA, alltså urammade helt tomma med bara bröstvårtan kvar. Kände panik över hur stora de blev de första 3 veckorna, men nu är jag helnöjd, de är verkligen inte för stora, passar min kropp perfekt. Tror att det nog var "chocken" över att gå från inga alls till en 70 D som gjorde att de kändes gigantiska fast de inte är det.
    Jag ångrar ingenting och känner mig jättenöjd med resultatet, längtar bara tills de blir lite mjukare.

I morgon bitti drar vi till Mallorca en vecka och njuter av sol och bad, och jag ska njuta av att äntligen kunna ha en bikini utan typ 20 kuddar i. Har köpt 2 supersnygga med halterneck-skärning och känner mig bara såååå fin i dem.

Kram till er alla!!!!

• kanelbulle

Ja vad kul att se hur ni andra har det.

Vad kul att allt har gått bra för er.

Jag längtar så tills detta är gjort bävar för läknings perioden med två små barn.

Hm 310 gav dig 70 d hm undra vad 350 blir på mig då. Jag har ju inte aaaa utan a.
    Sen har jag ju en 75a.

Hej

• snuttungen

Kanelbulle (mmm - gott)

För att du ska få ett hum om mina proportioner... Jag är 170 lång, väger 50 kg (50,6 kg nu, hi hi), är som sagt 70 under bysten och numera 88 cm över bysten om man mäter över bröstvårtorna och runt... Har en mail-kompis som lagt i 360 cc anatomiska, hon har blivit en 80 C, då är hon både längre och tyngre än mig. Hon hade en 80 A innan, alltså små men inte helt platt.

Hoppas du får ett litet hum om vad det kan bli.

Kramis

• snuttungen

Kanelbulle,

PS Jag har 3 småttingar 1,6 och 8, och det har gått bra med de stora. Den lille fattade ganska snart galoppen att mamma hade "ont" som han uttryckte sig och att han fick vänta tills jag satte mig på golvet med att få krypa upp i knät, eller själv krypa upp i soffan och sätta sig i knät. Det svåra kommer efter 2 veckor när man känner sig helt återställd, men ändå måste hålla sig i skinnet och inte lyfta för tungt...
    Från 4:e veckan har jag lyft upp honom i alla fall. Det gör inte ont och jag ser till att lyfta försiktigt och nära kroppen. Då går det bra.

Kram på dig

• Anneli23

Ngon som vet om det gör någonting om det kommer BUS-kräm på ärren? Om de blir missfärgade?

• kanelbulle

Ja visst är kanel och bulle gott

Alltså jag är 180 lång och 59 kilo. Det kan låta väldigt lite men jag har en 38 runt höften så jag är ingen pinne men jag är smal över rygg och axlar och tycker att en c kupa kommer passa till mina höfter.

Men det är så skumt jag har en vän som har typ min storlek visserligen mer tränad än mig, ja ja hon har 400cc i sina och ligger mellan c-d kupa och är mycket kortare än mig. Jag hade ingen aning om att hon hade fixat sig det ser helt naturligt ut.

Hur som jag är typ konkav i bröstkorgen/brösten sen amningen så jag vill ju inte ta i för lite i storleken heller. Jag väljer väl något mellan 310-350 tror jag, vi får väl se vad läkaren säger.

Hej hej

Svar på tråden Bröstförstoring 9