Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring 9

Om du letar upp gamla "bröstroperationstrådarna" så kan du följa flera stycken som haft en hel del komplikationer by the way...

• pickolina

Det tog ett tag innan jag kopplade faktiskt.. Men du vet hur det kan kännas när det kliar.. Kändes som att det kliade inuti, inte på själva huden. Tänkte inte så mycket på det förrän efter ett tag när jag plötsligt insåg att "fan vad det kliar" hela tiden.. Vilket det aldrig gjort tidigare. Ofta på samma ställen oxå... Jag ville inte dra slutsatsen att det verkligen var pga implantaten, även om oron fanns där. Nu i efterhand kan jag säga att det definitivt var pga implantaten, då brösten aldrig kliar längre...

• pickolina

Abra - Flummigt det där.. Jag och en kompis som op sig på samma klinik strax efter anv bygelbehå direkt efter op.. Hon hade i och för sig inte anatomiska gelehallon men det hade jag.. No problemas, för mig i alla fall.

• pickolina

Chrsistine_1979

-vet ni hur många som kan/inte kan amma efter en bröstoperation? (har ni någon "statistik"?)

Alla kan amma efteråt.. Man vet nu att bröstförstoring inte påverkar förmågan att amma. Däremot kan inte alla amma, oavsett bröstimplantat eller ej. När man ex. gör en förminskning och flyttar bröstvårtan finns det dock risk att amningsförmågan förstörs.

-är det någon av er som opererat er och som därefter fått barn (och ammat), hur blev brösten efter det?

Inte jag själv men flera kompisar har intygat att det gått alldeles utmärkt och att brösten inte blivit "förstörda".

-måste man byta ut implantaten (altså även om man inte har några problem), dvs har de något "bäst-före-datum?

Njae, har man inga problem så ska man inte behöva byta ut dom. Lite beroende på vad man har för typ av implantat dock.. Gelehallon behöver man absolut inte byta men dom andra kan ju bli försvagade pga ålder och då ökar risken för div komplikationer, då kan det vara läge att byta INNAN problem uppstår. Oavsett så ska man alltid ha med i beräkningen att man kommer vara tvungen att göra om op X antal gånger under sin livstid. Så det gäller att tänka på ekonomin och riskerna med sådant.

-är det någon av er som ångrat er efteråt och kännt att de nya brösten inte riktigt var "ni" (eller ångrat er av annan anledning än att det gjort ont, blivit fel osv).

Yes, jag tog ut mina efter 3år.. Jag var jätte nöjd till en början men med tiden kom missnöjet och problemen, som till slut ledde till beslutet att ta ut dom. Vilket är något av det bästa jag gjort.

• pickolina

Misha** - Vad kul att du tycker så.. :) Och jag förstår precis vad du menar.

Gällande omega3, om jag får vara med och sabba tråden.. ;) Jag såg en dokumentär där dom tog upp alla positiva effekter som det kan ha. Jätte intressant! Bla så tog dom upp sambandet mellan fiskätande och depressioner. Dom såg ett samband på mängden depressioner kontra hur mycket/lite fisk man äter. Osv osv.. Fast dom sa oxå att tillskott aldrig kan få lika bra effekter som fisk, varför minns jag inte men så är det ju ofta.. Men det har ju fortf positiva effekter, dock inte alls i samma grad.

Abra - Det var ju X-antal år sedan och jag minns inte ens om hon sa något om behås alls faktiskt.. Men det är ju ofta så att dom har olika åsikter om sådana saker. Kanske är mer tur än skicklighet att mina blev så fina då. Haha.. För den sportbehå jag köpte för att ha efter op hade byglar, så jag hade byglar redan från början. Sedan köpte jag vanliga bygelbehås bara någon vecka senare.. Och på återbesäket, när hon tog stygnen så kommenterade hon vilken fin behå jag hade och vad fina brösten var... Så hon var i alla fall inte emot det.

Budgetbrud2008 - Vad olika det kan vara.. Men varför ska p-piller vara någon fara? Jag har alltid medd att jag äter p-piller och har aldrig blivit rådd att sluta. Inte ens vid en stor fettsugning, där det verkligen finns risker. Vad jag vet så är det bara en risk med p-piller om man blir sängliggande länge och det ska man ändå inte vara efter en operation så...

• pickolina

Budgetbrud2008 - Låter underligt i mina öron faktiskt. Så länge man inte blir sängliggandes en längre period så ska det inte vara någon fara. Jag är op 10ggr (varav sövd 9ggr), på sjukhus och flera olika plastikkliniker och aldrig blivit tillsagd att sluta med p-piller. Som sagt, inte ens vid en stor fettsugning, där propprisken är så hög att man måste ta sprutor varje dag för att minska risker för proppar.. Däremot så blev jag specifikt tillsagd att inte ligga stilla utan röra på mig, för att minska propprisken. Men det gäller oavsett p-piller, fast kanske ännu mer vid p-pillerätande förstås.

Att sluta och sedan börja igen är ju inte direkt så kul och något man helst ska undvika då det kan sätta hela kroppen ur balans... Hmmm...

• pickolina

Som sagt, man kan ju bli knäpp av alla dessa olika råd osv... haha...

• pickolina

Budgetbrud2008 - USCH ja, förstår dig mer än väl. Huah vad jobbigt! Inte avis direkt.. ;):D

• pickolina

Budgetbrud2008 - Haha.. Det är rätt, man ska fokusera på det positiva och inte det negativa! :D

• pickolina

Gällande känseln.. Att man kanske förlorar känsel eller blir ännu känsligare eller båda och + att det varierar med tiden är pga att nerverna skadats och håller på att läka. Dom kan ställa till med en massa lustiga spratt när det gäller känseln.. Var inte oroliga och ta det bara lugnt, det är helt normalt.

Tänk tex på dom som får värk i en amputerad lem.. Det är faktiskt inte inbillning eller sk "fantomvärk" som man ofta sa förr, det är nerverna som skadats som ger "fel" signaler till hjärnan och då kan det bli så tokigt...

Så, lugn bara, det kommer läka.

• pickolina

Rat - Hej tjejen! F-n, har det gått så lång tid? Wow.. Vad kul att höra att du är så nöjd.. :)

• pickolina

Juni2008 - 30=65 32=70 34=75 36=80 osv..

Svar på tråden Bröstförstoring 9