Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Vart är alla???! ......
Saknar er ju!
Hej Tjejer,
Sitter på jobbet och kollar ut på solen som skiner....var mycket lättare att jobba förra veckan när regnet öste..
Abra: Jag har aldrig kollat med någon sån tabell vilken storlek jag har utan har alltid bara provat mig fram. Jag tycker det känns bättre då som du själv märkt att man alltid får olika storlek i alla tabeller. Visserligen stämmer det nog ganska bra överens med verkligeheten då man får ta olika storlek där med. Har ännu så länge köpt bh:ar i 3 olika storlekar 70D, 70 DD och har även en i 75D.
Jag tycker att mina bröst blir finare och finare för varje dag och jag är så glad och stolt över mig själv att jag vågade. Dom har även mjuknat mycket och känns nu verkligen som en del av mig....tycker det känns som man alltid har haft dom och kan inte tänka mig att vara utan dom nu.
Det enda som jag har retat mig lite på och som jag nämnt tidigare är att många tror att det är fritt fram och känna och klämma.
Kram på er alla
Peisy: Jo, visst är det väl säkert så.
Jag minns inte riktigt nu - vill du fräscha upp mitt minne?... När och var va det du op dej, och "vad"?
Roligt att du oxå trivs så bra med boobsen!
Har du berättat för många om op, eftersom många vill klämma och så?
Nåt sånt har jag nämligen inte vart med om (än?) iaf. Men så har jag iofs inte heller berättat det för så många.
Idag håller jag på och tvättar. Sambon glömde ta med "rullvagnen" som jag skulle dra tvättkorgen på, så jag har burit den själv, och den va tung - full med tvätt! Men jag bär försiktigt och det verkar gå bra, men är säkert inget att rekommendera 2 v. efter op.
Hur är det med alla er andra???
((Kram))
Hejsan svejsan! Jag är kvar men har bara varit för lat för att skriva..
Abra: Jag kan inte svara på om dina tabletter är morfinbaserade. Kolla FASS
hehehe..jag googlade på det. Verksamt ämne är extropropoxifennapsylat (som om det skulle göra mig klokare..) men är därmed inte morfinbaserat. Det är betydligt billigare tabletter. Används vid medel till svår smärta genom att hämma smärtimpulsernas effekt på smärtcentrum i hjärnan. Låter som vettigt.
Langelin: Idag var det sju veckor sen jag opererade mig och jag kommer inte löpträna de närmsta tre veckorna. Löpning innebär en enorm kraft, tillsammans med gravitationen blir det nog rätt tuffa stötar för tuttarna. Mjukt underlag (typ myrmark;)), bra skor och en stenhård bh hjälper nog en del. Jag tänker inte ta risken eftersom jag har ankarärr och därmed är extra känslig.
Idag var jag på mitt första riktiga träningspass på över åtta veckor!
En sammanfattning på vad som kändes bra resp mindre bra:
* Cykel - helt ok. Om man kör spinning- sitt ned och ta absolut inte i med överkroppen.
* Trappmaskin- funkar också. Tänk på att ta djupa, kontrollerade steg och inte "skutta".
* Löpband- Why??????
* Framsida lår- maskin. Helt ok!
* Baksida lårcurl- Helt ok! Förutsatt att man inte klämmer brösten och inte tar i med armarna.
* Ryggresningar- Helt ok! Bättre med armar över brösten istället för sträckta över huvudet.
* Utfallsgång- övningen för snyggast rumpa i sommar;)
* Benböj- (maskin)- Skönt!
Inga skivstänger och inga lösa vikter än så länge!
* Situps på pilatesboll- Faktiskt inte så bra som jag trodde! Spänner rejält i bröstet.
* Vanliga situps- inte heller bra. Magövningar tar faktiskt betydligt mer på bröstet än vad man kan tro! Pilates får nog vänta ett tag till..
* Boxnings-situps- funkar bättre. Tänk på att kura med ryggen, lägga armarna som symboliskt skydd för brösten, markera två ytterst små slag åt vardera sida, absolut inte slå ut slagen helt. Känns bra i maggen, men ta det försiktigt!
Skuggboxning för skoj skull:) Utan fullständiga slag dock. Fan vad jag längtar tills jag kan börja träna "på riktigt" igen!
Hej alla
Äntligen lite sol, mannen blev inte så glad när han såg att solen sken idag, han hade ju lovat att följa med och shoppa,ville hellre göra andra saker. men det var bara att bita ihop :) Jag är super lycklig över mina fynd.
Köpte en BH utan byglar något vaderad så att bröstvårtorna inte syns igenom. från triumph. fick mycket hjälp, vi hamnade på en 75C, den känns jätte skön.
Hittade även 4 par skor, fast det har ju inte så mycket med brösten att göra ;)
Det blev en brun trekantsbikini som jag aldrig skulle ha tittat åt innan, för det finns ingen stans att stoppa alla kuddar. Fatta vilken känsla att slippa stoppa upp med massor av kuddar, jag log hela vägen hem.
Hittade dessutom två tub-toppar, som jag heller aldrig skulle tittat åt innan, för de kan man ju inte ha utan BH, jo kanske en axelbandslös, men det blev alltid så konstigt med alla kuddar. Jag är så jäkla lycklig att jag har gjort detta. att kunna köpa kläder utan att behöva oroa sig över om man kan ha BH under eller om det bara ser ut som små ärtor i bikinin. fatta vilket välbefinnande :):)
De första dagarna efter op var jag otroligt missnöjd med form och storlek, men nu blir det bara bättre för varje dag. formen är riktigt snygg inte alls konformade längre, och de känns mycket fylligare också.
Ska ta stygnen på torsdag, 2 veckor efter op, ska bli lite spännande att se hur ärren ser ut, har inte kollat under tejpen än.
Körde bil för första gången sedan op idag, var inte så lätt som jag trodde, att lägga i 1:an var inte alls lätt. men jag får ta det försiktigt, ska "övningsköra" lite varje dag nu innan jag börjar jobba så man kommer in i det. kanske behövs någon speciell teknik.
Jag är alltid ganska öm i brösten när jag vaknar på morgonen, men efter ett tag går det över. Hur är det för er? antar att det är ganska normalt att ha det så. beror kanske på att jag har bröstband? men det ska jag bara ha 2 nätter till, skönt att slippa.
Ha en trevlig kväll
kram
Hej tjejer.
Får jag vara med er?
Ska opa mig den 12 oktober på Eriksbergsklinken. Är det någon här som opat sig där?
Ha det
Hej!
Kul att höra att de flesta verkar nöjda med sina operationer. Själv har jag min inbokad till den 15 augusti. Fem veckor kvar! Jag längtar samtidigt som jag är livrädd för själva ingreppet och är orolig över hur mamma kommer reagera då jag inte sagt ngt till henne än. Syster, ett par kompisar och mitt ex vet om det. Resten, förutom mamma och pappa, bryr jag mig inte om vad de tycker. Däremot bryr sig min kära mor mer om andras åsikter tyvärr. Jaja, hon får finna sig i det och kanske accepterar det så småningom! Jag ska ha mentors runda geléhallon high profile, ca 400cc. Ngn som haft samma storlek eller runda geléhallon? Hur blev resultatet? Ngn som opererat sig hos Liss i Uppsala? Kramar
Hej hopp!!
Jag är så avundsjuk på er alla som kan gå o shoppa bh:ar! Längtar tills den dag jag kan göra det! Idag har det gått precis två veckor, men har fortfarande två olika stora bröst. Vart köper man bh:ar med olika stora kupor liksom? Trodde det var sånt man skulle slippa efter en bröstoperation! Jaja, vi får väl hoppas att det blir bättre. Ska tillbaka o ta stygnen nästa vecka så då får jag väl höra hur det kommer bli. Känns inte så kul just nu.
Peisy: Jag håller med om det där "känna o klämma". Bara för att man opererat brösten så betyder det inte att det helt plötsligt är okej för alla att kolla eller känna på dem. Blir så irriterad. Det är fortfarande mina bröst. Varför skulle det va tillåtet att känna på dem nu om det inte va det innan.
Smilla20 och luckymon: Jag opereade mig på VK, anatomiska geléhallon. Tog det han rekomendera för mig. Har 250ml. Skulle kunnat tagit större. Men det ser mest naturligt ut till min kropp. Är 160 lång o väger 50kg.
Hur är det med er andra? Valde ni själva eller följde ni er läkares rekomendationer?
Misha**: Jo, jag kollade oxå i FASS på nätet, men hittade liksom du inte nåt om att det skulle va morfin i de tabletterna - så jag har iaf inte fått nån morfin vad jag vet. När du skrev om morfin fick jag för mej att "alla" fick det efter en bröstop, men så verkar långt ifrån va fallet. Fick du själv det el., och varför?...
Tack så mycket för din träningsredogörelse och tipsen!! Blev sååå sugen på att komma igång igen jag med!! Är nu nästan 3 v. sen jag tränade senast = en eeevighet för mej! Jag har dock fått alla mina DVD:er mer aerolates och andra olika former av pilates (4 st. allt som allt till ett mkt bra pris! Kan berätta mer om nån är intreserad). jag kan enligt de rekommendationer jag fått börja träna lite smått nu på mån, 3 v. efter op. Kan börja med ben-träning + lättare konditionsträning, som cykling ute och spinning i lugnare tempo. Men jag har ju mina hemma-träningsfilmer nu med, får se hur de är och hur det är att träna hemma - har jag aldrig gjort förut på det sättet. Nån annan som testat?... Men de kan jag oxå börja med lite smått till veckan, och känna in hur det känns.
KalasAnnah: Måste säga att din glädje smittar av sej!! Jag får oxå ta mej en sväng in till stan imorn på jakt efter en bra, skön och snygg vardags-bh utan byglar. Ska testa Triumph jag med. Är de dyra eller? Som det är nu har jag nämligemn bara mer modell "sporttop", men behöver mer vanliga, iaf en. Jag gjorde misstaget att ha en tajt bh på mej (dock utan byglar, men sydd som med "kupor" i liksom) när jag gick och handlade förut, och lät den sen sitta på i nån timme = inte bra! För när jag tog av bh:n så hade det blivit små små blodkärl under bysten (precis ovanför tejpen) som hade brustit lite, plus att det t.o.m. hade blivit små märken efter där bh:n klämt åt runt brösten = inte bra, och inte snyggt!! Jag försökte masssera bort märkena, men de sitter fortfarande kvar... Men jag antar och hoppas att de går bort snart iaf, då jag inte har nån bh alls. För det ska jag ju inte ha i 3 v. efter op. Och nu förstår jag verkligen varför!! För om man har en tajt bh och/eller en med byglas så verkligen FORMAR den brösten - t.o.m. så det blir märken i dem!! Dvs VARNING för att göra så när man har "geléhallon" iaf!!! Nån annan som vart med om liknande? Nu förstår jag vrkligen varför de på kliniken sa att man skulle ha en mjukare och lite lösare bh som inte sitter åt så iaf de första mån efter op. En sån ska inhandlas snarast, så jag har nåt att ha på mej från nästa v. - iaf när jag är ute bland folk. Kosta vad det kosta vill!...
smilla20: OK. Mitt tips är: säg det inte till din mamma då, ifall du tror att hon skulle reagera så negativt. Vad är det som gör att du tror att du måste säga allt till henne? Varför behöver du hennes godkännande och samtycke?... det är väl DIN privata ensak och du är väl vuxen. Eller?... Förstår att såmt kan va jättesvårt, känner väl igen mej i dina tankar - men då är det bra att ifrågasätta dem. Tycker jag iaf, det hjälper mej. Lycka till!
Kendra: Så du op dej oxå på VK! Blandar så lätt ihop... Konstigt att de är så olika fortfarande då - Charles som är en sån "perfektionist". Förstår att det känna jobbigt och ovisst. Men det kan ju hända att de blir mer lika med tiden. Tog du inte samma mängd silikon i båda va? Bor du nära kliniken eller? Själv tar jag stygnen på fredag själv hemma tror jag (efter 2 v. och 4 dagar), är för lång för mej att ta mej dit.
Ang. om att välja storlek själv, så gjorde iaf jag det - och Charles höll med. Jag tog det jag tänkt mej utifrån "ristestet" hemma, och det blev som sagt bra (375 ml anatomiska geléhallon FF soft touch). Och det ser lagom stort och proportionerligt ut på mej - naturligt liksom.
((Kram alla!))
Jag skulle vilja höra hur länge ni var sjukskrivna efter eran op?