• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Björk00

Sunnylee: har precis samma bekymmer men jag frågade läkaren idag på mitt återbeök och han sa att det var helt normal och kommer gå ner och bli fina. Alla ärrläkningar e individuell sa han och att jag inte behövde vara orolig alls.

• Abra

Kendra: Låter inge kul å ha liggsår i bakhuvet precis! Kanske för hård kudde?... Hur länge sen är det nu som du op dej? Ang. tt ta bort stygnen sen, så har jag fått moggranna instruktioner om hur man gör, och det låterlätt som en plätt! Bara att elda på en sak så den blir descificerad, sen klippa nära huden i ena änden av tråden (är 2 trådbitar som står ut i varsin ände av ärret), och sen bara dra ut tråden åt sidan. Det är nämligen inga knutár att klippa upp eller så, och anledningen till att man ska klippa av tråden på ena sidan (som man drar ifrån) är att man inte ska dra in bakterier utifrån i kroppen, kan ju bli infektion då. Så det låter ju lätt iaf, och mina ärr har inte "trilskats" nånting, inte varat, kliat eller nåt, så de läker bra hoppas jag.

sunnylee: Hej! Vart op du ej då? Själv har jag aldrig känt av mitt ärr alls, men det kan ju bero på att jag har 3 st långa tejplager i 3 v. på ärren iofs. Jag har hört att ärren bara ska vara ca 3-4 cm. Hur långa är de på er andra? (Jag har ju inte sett mina än.)

Vad menar du med "svullnad ovanför"? menar du ovanför ärret el. på ovansidan bröstet? Jag tränar mkt annars och har starka bröstmuskler, men jag vet inte om jag varit så särskilt svullen... Svårt att säga iofs - jag har ju inget/ingen att jämföra med.

((Kram))

• Abra

Oj oj vad stavfel!! Elda på en SAX - inte på "en sak" menade jag förståss!! ...

• sunnylee

Hej igen.

Abra: Med svulland menar jag den övre delen av brösten, d v s ovanför bröstvårtan och uppåt... Brösten får ett ngt konaktigt utseende, men värst är det som sagt på höger sida. Där är svullnaden väldigt hög och enligt läkaren på Strandkliniken i Stockholm skulle detta bero på att min muskel har svårt att slappna av mot inlägget. Den är spänd helt enkelt. Inte så snyggt och läkaren har flaggat för att det finns en liten, liten risk för att hon måste gå in och göra en smärre korrigering om ett par månader.

Jag är satt på att bära bröstband i 3 veckor. Bandet ska hålla muskeln och svullnad på plats. Ingen BH alltså. Inte ännu i alla fall. Vi får hoppas att det ger med sig.

• KalasAnnah

Hej alla

Har blivit en del vitlök idag,var ute och käkade massa god mat. vi firar 10 år tillsammans :)
    men jag tror inte att jag kommer få några direkta men av vitlöken. Hoppas inte det i alla fall.

Inatt sov jag halva natten på soffan. Trodde jag skulle dö av rygg ont, har inte känt det så innan, men när jag vaknade sen så kändes allt bra.

Abra - jag ska också ta stygnen själv, eller jag har bett en kompis som är sjuksköterska, tycker det är svårt att se ordentligt under brösten, de är ju så stora nu ;)
    men jag ska bara klippa av trådarna så nära huden som möjligt, har två på varje bröst, sen ska kroppen "gör av" av med det som sitter kvar. Ska bli lite spännande och se hur det ser ut.

sunnylee - jag känner också mina ärr, men inte för att de är breda direkt, kanske 3-4 cm, men det är nog tråden som man känner, det har väl blivit lite upp höjt precis där det är sytt, huden har jag snörats ihop, eller hur man ska säga. det är 2 veckor i mrogon sedan op och jag tycker jag känner mina ärr betydligt mindre än för 1 vecka sedan.

Björk00 - ja du vännen angående dina slingor så vet jag inte riktigt, vet ju inte hur du ser ut, förutom dina bröst ;) nä men allvarligt talat så tycker jag kanske att du kan gå till en annan frisör och be dem lägga några folieslingor precis i benan, behöver inte göra hela håret, men så klarar du dig till din vanliga frisör har tid. Behöver inte kosta så mycket. Men ska du nödvändigtvis göra det hemma så köp någon form av blondering där du får en slinghätta med och dra många tunna sligor i hela håret. Men kan inte råda dig om märke eller så, handlar inte på ICA som du kanske förstår, med tanke på att vi handlar från grossist. Lycka till i alla fall.

Abra- igen, modellen på BH:n, hittar inget driekt modell nummer, men det står comfort cup soft sensation. Hoppas att det var till någon hjälp. Där jag handlade så hängde liknande bygellösa BH:ar på samma ställning så det är mycket möjligt att det gör det i din butik också. Lycka till!

Ha det bra alla

kram

• sunnylee

Tack för svar om ärren. Inte hade jag tänkt på att det kunde vara tråden jag känner...

Någon som har koll på när svullnaden brukar gå ned?

• Juni2008

Har bytt nick från luckymon till juni2008

Det här med att vara sjukskriven efteråt.
    Jag har ett kanska fysiskt krävande jobb på affär.
    Kan man räkna med en månad borta då eller vad tror ni?
    Jag lyfter varor nästan hela dagarna

• Abra

sunnylee: Ok. Jag fattar inte riktigt - vad för typ av korigering ska du göra i så fall?... Själv har jag ju anatomiska "geléhallon" FF, och det betyder att de är ganska mycket "utåtstående" i modellen, så att säga. De putar alltså ut ganska mycket upptill oxå, och står även ut nertill lite toppigt sådär. Svårt att beskriva, men här är en förklarande bild av de olika implantat-modellerna:

www.victoriakliniken.com/Page.asp&SubMenuParent=43&SubSubMenuParent=45

Och därför står liksom mina bröst ut lite även på ovansidan, men det är mer som en "kulle/backe", om du förstår? Det är inte så du menar att dina är oxå, eller ser de annorlunda ut - som "onormala" på nåt sätt menar du?... Men tänk på att formen förändras pö om pö upp till ca 1 år efter op - och att de fortfarande är spända och svullna. Så ha tålamod, fast det är svårt - jag vet!

KalasAnnah: Grattis till 10 år - inte dåligt!! Jag "fuskade" oxå och käkade vitlök på grillfesten i lördags - och det va en hel del med! Va en stark tzatziki till köttet nämligen´- men guud så gott!! Åt vitlök i en fläskfilégryta jag lagade ikväll oxå.
    Tack för bh-infon, ska jag skriva upp och kika extra efter imorn! Skriv sen imorn om hur ärren ser ut. Har du förresten bara ett lager tejp över stygnen? Är det därföe du så tydligt känner tråden? Själv har jag ju 3 lager tejp, och känner inte tråden/ärret alls.

juni2008: Jag tror det räcker med 3 v., för jag har ju oxå ett fysiskt tungt jobb - lyfter tunga lådor och paket i snabbt tempo - men jag börjar jobba nu på sön. natt - 3 v. efter op. Känner mej redan bra, men de rekommenderade mej på kliniken att vänta i 3 v. innan jag börjar mitt jobb. Det enda jag får tönka på är att inte lyfta tungt och "ryckigt/snabbt", utan får tänka på att lyfta lugnt och "mjukt" liksom. Annars riskerar man fortfarande inre blödningar, infektioner och att ärret går upp t.o.m., och att ärret inte läker lika fint. Och det vill jag ju inte riskera! Så jag kommer att skylla på "ryggont" och säga att jag inte kan lyfta de tyngsta lådorna etc.´

En fråga till alla:

Hur ser/ såg era bröst ut 2 v. efter op, då ni hade en tröja på er utan bh under? såg de liksom "mindre och toppiga" ut då? För det gör mina... de ser t.o.m. nästan små ut då - fast jag har strl 75 DD/E i bh-storlek! Får inte det att gå ihop riktigt... Ser era bröst oxå mindre och annorlunda ut i formen när ni har så?... Kanske det förändras längre fram?... snälla - skriv och berätta!

Kanske lite löjligt att tänka på, men för mej känns det viktigt nu iaf...

((Kram))

• KalasAnnah

godmorgon

var kommer allt regn ifrån? börjar bli riktigt trött på detta. men samtidigt är jag super glad för att det inte är 35 grader o sol när man ska läka, så man ska kanske vara glad för regnet?

Abra- lycka till med BH köpet idag. Jag upplever mina bröst lite olika beroende på vad jag har på mig, under en lite lös tröja ser brösten små o toppiga ut, men har jag på mig ett linne som är lite tjockare i tyget så ser det runt o fylligt ut, men på det stora hela så tycker jag nog att brösten inte får den bästa formen utan BH, blir lite toppigt för min smak, i alla fall i tröjor. Ganska svårt att svara på, tycker det är så olika från plagg till plagg. Hoppas du är nöjd med mitt svar :)
    Jag har bara ett lager tejp, någon brun historia, jag var och köpte tejp innan op, men på mitt återbesök fick jag en rulle. Ikväll ska jag hem till min kompis och ta stygnen, eller ja klippa trådarna. så jag lämnar full rapport imorgon :)

sunnylee - jag kan ju bara svara för mig själv angående svullnaden, men jag upplevde efter ca 10 dagar att de inte var så svullna längre. Huden mellan mina bröst var från början väldigt utspänd och det knastrade under den när man tryckte på den, men nu känns den som vanligt igen. Jag vet inte hur en läkare skulle uppfatta mina bröst men jag känner inte att de är speciellt svullna längre.vill inte heller att någon svullnad ska lägga sig isåfall för jag vill inte att de ska bli mindre :)
    så du får nog helt enkelt ha tålamod.

Alla - nu har det gått 2 veckor sedan op, hur mycket rörde ni på er då? motions mässigt alltså. jag håller inte på med styrketräning, men är van att gå långt med hunden, men orkar inte riktigt det än, hur kände ni?
    jag har dessutom en pilatesboll som jag brukar göra lite situps på och lite andra "hemma övningar" vad tror ni ska jag vänta lite till? Känner hur det börjar krypa i kroppen och dessutom krypa uppåt på vågen, stoppar i mig en massa skit hela tiden. men snart är semestern slut så då blir det allvar med det och andra rutiner.

Ha en bra dag

kram

• Kendra

God morgon!

Abra: Jag tycker precis som KalasAnnah. Det ser olika ut beroende på vad man har. Men jag kan inte ha tajta toppar för mina bröstvårtor är fortfarande så svullna. Det skaver o så glor folk. Har ni fått tillbaka känseln i era "nipples"? Jag börjar känna er o mer. När jag fryser så krymper dem inte men jag får iaf gåshud på större delen av brösten.

Jag har oxå ett sådant dära serum till ärren, men det jag har heter Cicatrix. Ska appliceras precis som Flavo-c, två gånger om dagen i två månader. För mer information: www.medeq.se

Är ni tjejer fortfarande mycket stelare på morgonen? Mina känns som två stenhårsa klumpar på morgonen. Men på kvällen är dem supermjuka.

Svar på tråden Bröstförstoring 9