• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Abra

Kendra igen: Sidan du länkade till ang. serumet va tydligen en sida om medel mot håravfall (!) bara. Hmm.... Måste va fel sida va??...

((Kram))

• Abra

Jag igen! Sitter här och nattsuddar och väntar på sambon som varit i Sthlm i jobb...

Enligt den här "bh-skolan" på Timarco-sidan ska jag ha 75F!! Så olika man får alltså! Jag får alltifrån 75D-75F i såna här tabeller jag... Lite småkul faktiskt att det är så olika... Undrar just varför eg.??... För att krångla till det hela eller??

• KalasAnnah

Hej alla

idag regnar det inte i alla fall.

Igår klippte jag av trådarna till mina stygn, resten ska sitta kvar och försvinna av sig själv.
    Det var så jäkla snyggt gjort, jag såg knappt något ärr eller stygn alls. Min kompis som hjälpte mig jobbar på kirurgen på sjukhuset och hon sa att det var riktigt bra gjort. Kändes bra att höra, för jag vet ju inte hur ett snyggt stygn ska se ut. men jag kollade i spegeln och det syntes knappt något alls, känns bra att det syns så lite redan efter 2 veckor, då blir det ju förhoppningsvis inte värre med tiden, det vill säga om allt går rätt till. Nu ska jag vara tejpad ett tag och sen så ska väl allt känns som om det alltid har varit jag o mina bröst :)
    Fick låna en sport BH av henne, det satt skit bra, men det var 70D, gissa om jag blir förvirrad av allt detta, jag som hade tänkt köpa BH via Timarco-sidan. Hittade många fina. Jag borde ju ha 75C.
    Vad säger ni ska jag våga beställa där, med tanke på att jag ligger mellan storlekar?? Hittade ingenstans vad frakten kostar, någon som vet?

Min kompis berättade även hur det går till under tiden man är sövd, slangar i halsen och plattor på benen etc, känndes inte så bra att höra, jag menar det är ju inget man får info om, men kanske lika bra att inte veta.

Mina bröst är också riktigt hårda när jag vaknar, men sen blir de mer följsamma med tiden.

Nu ska jag äta lite frukost

ha en bra dag

• Soulsistah

Misha

Vad bra! Here we go: Vilken läkare hade du? Hur länge gick du med ditt band, och vad blev du sen rekommenderad att göra? Det kanske beror på att all läkning är individuell, men tycke många får så olika råd därifrån. Är lite nyfiken nu =)

Vad för typ av inlägg har du? Jag har txturerade geléhallon, vilka en del får rådet att massera (som jag) och andra inte. Vad jag förstår ska dom inte behöva masseras :S

• sunnylee

Hjälp!

KalasAnnah och ni andra som har koll på era ärr..

Titta precis på ett av mina och blev väldigt förvånad. Läkaren klippte bort vad jag tror var stygn för tre dagar sedan och nu (totalt 8 dagar efter op) syns inget alls på "utsidan". Huden ser absolut helt oskadd ut och har sin normala färg. Däremot är det som en korvig, oregelbunden liten mask under huden. Är det så på er också? Vid ett av brösten är den så utstående att det nästan framstår som ett veck bakom, in mot bålen. Någon som känner igen det här. Lite orolig känner jag mig nu... hade liksom trott att det skulle vara en röd, kanske lite sårig strimma snarare....

• KalasAnnah

hej

sunnylee- jag vet inte exakt men jag tror att det är din innre stygn som du kan se. du är ju sydd både utvändigt och innvändigt. Hoppas du förstår vad jag menar. Du får ju tänka på att läkaren har sytt ihop två bitar och det är självklart att det blir som en skarv, det kommer garanterat med tiden bli mindre synligt. men om det knappt har gått 2 veckor efter op så tror jag inte du behöver oroa dig, det tar tid för allt att läka. jag vet att det inte är lätt att sluta tänka på sådant när man väl har börjat, men ge det lite tid så ska du se att det säkert blir bättre. Hoppas att du förstår vad jag menar för jag kan vara riktigt dålig på att förklara.

Jag är så jäkla sugen på att beställa BH från nätet, men jag är samtidigt rädd för att de inte ska passa, jag menar om jag beställer nu så kanske brösten har ändrats innan jag kan börja använda dem. Jag är värre än ett litet barn, jag verkligen hatar att vänta. har hittat en super snygg wonderbra som jag vill ha. jag vill jag vill :)

Det blir nog bättre när jag börjar jobba på tisdag, tror att jag inte kommer vara fullt så bröstfixerad då, kommer ju få annat att tänka på.

ha de bra så länge

• Misha**

Soulsistah:

Jag är inne på min åttonde vecka nu och har på mig både bh:n och bandet så mycket som möjligt. Fick lov att ta ett uppehåll i några veckor pga. komplikationer men är igång med formadet av brösten nu igen;) Jag ska ha på mig bandet minst en vecka till enl. dr Cosmo (som också opererade mig) och så länge jag själv vill tills jag är nöjd med resultatet.

I övrigt gäller massage morgon och kväll. Inget är sagt om hur länge jag ska hålla på, men jag fortsätter gärna så länge som relutatet blir så bra som möjligt;) Jag tror massagen främst är till för att göra brösten mjuka och "falla på rätt plats" så att säga. Har hjälp mig massor iallafall.

Kram på dig!

På tal om bh:ar..jag kommer nog köra helt utan det första halvåret, för att inte på något sätt "forma brösten fel". Syns faktiskt inte alls genom tröjan för min del. Känner mig bara så friiiii! Har aldrig klarat gå utan tidigare:D

• sunnylee

Tack för svar KalasAnnah.

• kanelbulle

Hej igen jag är duktig på att läsa men inte på att skriva tyvärr. Jag tycker att det är roligare att följa andra

Abra:Du frågade om jag tog stygnen på VK och det gjorde jag. Allt ser bra ut och ja jag är helt galet nöjd med resultatet. Han är en kung på det han gör men det tycker nog alla om sina så länge dom är nöjda

Nu har jag provat ordentligt vilken bh storlek jag skall och skulle det vara 75 skulle D passa men det verkar som jag landar på 70 E eller 65 F så det blev ju lite annorlunda än tabellerna på nätet som gav mig 75 a hi hi. Men aj vad ont jag fick av att prova båg bh jag har fortfarande ont. Så jag tänker gå utan bh ett tag till, blir nog jobbigt men bikini med, fast det får jag uthärda i allafall de veckor som vi sticker till grekland.

Annars har drygt 3 veckor gått och jag blir starkar och så för varje dag som går. Det vänstra bröstet är helt utan ömhet eller något, jag skulle nog kunna ligga på mage redan nu om det inte vore för den högra som fortfarande är öm vid muskeln och det känns som protesen är flyttbar ja luft är det kvar iallafall men inte som förr det är mycket bättre. Långsamt bättre. Men trots allt bättre.

Men som sagt vad detta är helt klart det bästa jag gjort för mig själv utseendemässigt. Härlig att känna sig så fin trots lång amning.

Kram

• kanelbulle

Hej igen men hur hamnade det en grön flinande gubbe mitt i texten har jag då ingen aning om
    ha ha ha

Svar på tråden Bröstförstoring 9