• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • kanelbulle

Hej igen Abra och ja alla som vill läsa

Jag skrev ett långt och jättefint svar imorse och just när jag var klar kliver min dotter upp i knät knäpper på något på datorn och vips så försvinner allt. Så nu bli det väl ett kortare svar.

Alltså på mitten av snittet nu ärret så var det som en inbuktning något som tydligen var en speciell sy teknik för charles men det skulle försvinna och nu kan jag inte se det längre ialla fall inte med tejpen på.

Jag kan känna mina implantat jag har typ inget underhudsfett inte på bröstkorgen iallafall och inga framträdande muskler så dom känns och jag, som vet vet vart dom börjar.

Bröstmuskeln känns liksom tajt och det ömmar vid fästet på höger sida.

Just det angånde tejp så vet jag att den skall bytas när den korvar men det sitter ju hur bra som helst trots allt duschande mm.

Visste inte att man ej kunde blanda ibumetin med de där andra du räknade upp men jag är allmänt försiktig med tabletter vill ej blanda om inte läkare ordinerat det på visst sätt mm som dom gjorde efter kjesarsnitt och VK.

Angående storlek så är jag jätte glad att jag inte tog mindre än 350 cc som jag tänkt från början. När jag ser mig själv i spegel tycker jag det ser ut som ja en 75 c kupa typ men dom är nu försmå 75 d är bättre och jag är 72 runt ryggen så 70 måste vara bättre och då e kupa antar jag eller? Hur som nu är det ju plötsligt jätte svårt att hitta bh:ar igen? Otroligt haha först önskade man sig fina ovaderade bh:ar men man hade inga bröst alls så det gick inte. Nu önskar jag mig verkligen fina sexiga bh:ar som INTE täcker hela bröstet för jag är inte ute efter att minimera dom kappast. Då är det hur svårt som helst att hitta sådan. Ja men hellre detta besvär för jag kan ju gå utan BH om jag vill.

Men visst vänjer man sig snabbt med ny storlek. Det skumma är att det syns typ inte med kläder på. Så jag undrar om dom som har bröst som det ser ut som dom skall flyga i väg med hur stora inlägg har dom egentligen??

Abra igen grattis till 4 års dagen

Och ja jag längtar efter semester så tråkigt väder här hemma.

Och oj oj oj det blev verkligen inte kortare svar.

Kram

• smilla20

Hallå tjejer!
    Tänkte beställa sportbh nu inför op, 4 veckor kvar meen kan ju inte skada att va lite förberedd för en gångs skull! Jag undrar om era bröst var mkt större efter och om ni därför valde en större storlek på sportbh:n ni hade första tiden efter op? Jag vill ha mina bröst nuuuu! Hihi! Samtidigt är jag så jäkla velig och rädd att ngt ska gå snett.... Puss å kram på er alla tuttlisor! //Plankan(åtmistonde en månad till tihi)

• Uncovered

abra:

Det var en månad sen nu, och dom höll utmärkt! Har verkligen mycket mer självförtroende nu än innan operationen, och jag är så glad!
    Äntligen vågar jag visa mig utan att behöva dölja mina bröst.

• Abra

Budgetsbrud2008: Låter ju bra att du brösten ömmar nåt, eller att det känns nåt i bröstmuskeln då! Hur är det när du ligger på mage då? Känns inte implantaten då ens?? Och i så fall - när slutade du känna av dem som "två ballonger" då du ligger på mage?... Många frågor! Ja, du måste va väldigt smal, för folk anser ju att jag är smal, och ändå väger jag 68 kg och är lika lång som du (OK, -1 cm ).

kanelbulle: Ja, sånt är ju sååå frustrerande, när det bara försvinner sådär allt man skrivit! Har det blivit då jag mejlat nån gång, och skivit jättemkt såklart... Inge kul!
    Inte tänkte jag på nån särskild "inbuktning" då jag såg ärret inte... Hmm... Konstigt... Vet du varför han syr så då? Det enda jag tänkte på va att stygnen satt väöldigt "djupt" liksom, alltså inte där själva ärret va tyckte jag, utan mer som "inne i bröstet" på nåt vis. Kanske det som de menar med "inbuktning"?... Men jag har ju heller inget att jämföra med iofs. Ja, visst sitter tejpen kanon!! Men min börjar nu efter 1 v. bli lite mörkbrun och ser nästan skitig ut, fast den väl inte är det... Men den sitter iaf bra överallt fortfarande, så jag väntar med att byta den tills den börjar lossna lite.
    Ja, visst vänjer man sej jättefort vid sin nya storlek!! Och sen kan iaf jag "glömma bort" ett tag att jag ö h t op brösten, och sen kommer jag liksom på det, och blir glad bara av att jag är sååå nöjd!! Löjligt eg. att "glömma bort" det - men det gör jag emellanåt! Är så härligt att känna sej sådär kvinnlig och sexig på ett naturligt (nästan iaf! ) sätt upptill oxå! Och att inte behöva ha en massa vadderade, varma bh:ar på sommaren (och annars oxå), och verkligen kunna fylla ut t.o.m. en E-kupa, och dessutom få en snygg, bullig klyfta upptill = vardagslycka för endast 50 000:- !! Själv har jag "normalt" med underhudsfett och starka bröstmuskler, så det kanske är därför som jag inte alls känner av mina implantat (mer än pyttelite i ena armhålan då jag ligger på rygg). Dessutom gick det hur bra som helst att jobba 11-timmars nattpassat i natt, kan nu göra allting i jobbet (fast det är mkt tunga lyft, vridningar etc) som innan op utan att det känns nånting ömt eller så - och det är så skönt! Då behöver jag inte oroa mej över det mer. Och nästa v. ska jag börja träna lite igen. Nu bara cyklar jag ute.
    Tack för grattiset förresten!!

smilla20: Jag skulle råda dej att vänta med att köpa bh till efter op - för storleken blir ofta en helt annan (oftast större) än vad man trodde innan att det skulle bli. Är bättre att prova ut vad som sitter bäst och skönast efter op. Mina bröst har varit samma omkrets hela tiden efter op (98 cm), fast de va mer svullna och ömma första v. efter op - fast som sagt omkretsen har varit densamma ändå faktiskt. De har bara mjuknat mkt mer, va hårdare direkt efter op. Vart är det du ska op dej?

Uncovered: Roligt att du känner så! Vart va det du op dej? Vad hade du innan och hur/vad la du in? Själv har jag aldrig skämts för mina bröst ens innan op, de har fyllt sin funktion och jag har alltid gillat formen på dem och så, men velat ha större bara, för att känna mej mer kvinnlig upptill - tycker nämligen bröst står för mkt kvinnlighet. Sen är jag dessutom ett "träningsfreak" annars, och därför rätt muskulös för att va tjej - och då är det kul med större bröst för att få lite "mjukare och rundare former" liksom. Och jag klagar då inte nu iaf!

Guuud så mkt det blev skrivet då!*ler generat* Hmm.... Men men, ni läser väl vad ni orkar iaf!

((Kram alla!))

• Abra

Kom (som vanligt ) på en grej som jag skulle tycka det vore kul å få reda på, nämligen:

Hur gamla är ni som brukar skriva här i tråden??

Själv är jag iaf nyligen fyllda (hela?) 31 år.

• Uncovered

jag blev opererad på citadell, och la in 325 cc :) Innan hade jag 70a, nu har jag 70 d :D
    La in gelehallon soft touch. Och mjuka är dom :D
    Jag är nog en av de yngsta här, fyller 19 om en månad =)

• Peisy

Tänker varje gång jag ska sola att jag ska ta med en handuk eller en kudde att ha under brösten men lyckas glömma varje gång. har därför bara solat framsidan än så länge.....tur att det inte blivit så många gånger än för det hade nog sett roligt ut att vara 2-färgad

Jag är 24 år och tror att jag också tillhör de yngsta..?

• smilla20

Abra: Ok! Tack för svaret! Jag ska operera mig på liss&liss i uppsala den 15 augusti! Vill ha det gjort nu! Drömde om min op inatt.. ojojoj.. dolly parton låg i lä där kan ja säga... Jag är 20 år ung:) Men blev kallad tant häromdan på jobbet av några snorungar. De lekte med döden kan jag säga :) KRAM

• dollie

hej alla! Jag är ny på tråden och 29 år. Jag har precis bestämt mig för att operera brösten i höst och ska till Akademikliniken på konsultation om 1 månad. Är det någon av er som op er där och kan dela med er av bra/dåliga erfarenheter?

• 29 okt  2005(fd majbrud2006)

Åh vad glad jag är att det fanns en ny Bröstförstoringstråd! Jag har gått igenom tre av de gamla med flera tusentals inlägg och funderat på om det inte fanns någon nyare som fortfarande var aktiv! Och det fanns det! Jag har inte gått igenom de tidigare inläggen ännu men skall göra det. Av mitt nick så kan ni se att jag är gift för länge sen men vill gärna hänga lite med er ändå om det är ok? Jag skall operera mina bröst om fyra veckor på Proforma Clinic av Dr Michael Olenius. Någon som hört något om honom? Han är ordförande i Plastikkirurgers förening så det känns ju tryggt.
    Jag har för närvarande en B-kupa som bara blir mindre och mindre. Inte pga barnfödande och ammande utan av att jag åldras helt enkelt. Är inne på mitt 37:e nu. Vill ha en naturlig C-kupa och har provat mig fram med rispåsar (svårt och meckigt!) och kommit fram till att ca 2 till 2.5 dl ris blir bra.
    Börjar bli lite nervös när jag läst igenom de tidigare trådarna om ärr som går upp eller hål som bildas in till implantatet. Brrr! Är väldigt sjåpig när det gäller så och ärr. Hoppas som sagt var att jag kan hänga lite här med er!
    Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9