• Lotte_86

Vad har ni gjort själva?

Vi har försökt hålla priserna nere så mycket som möjligt, och därför gjort en hel del själv.
    Inbjudningarna, festhäftena, menyn, tårtorna bakar en släkting, fotografera gör en släkting (som är riktig fotograf), en släkting syr min klänning, jag tog min mammas vigselring, festlokal har vi själva, skor har jag själv. Tror det avr det mesta..hehe.

• Svar på tråden Vad har ni gjort själva?
  • brud 070901

vi har "gjort" trycksakerna själv (vän som jobbar på tryckeri) det var kul och känndes mer personligt!! roligt att du gjort så mycket själv

• jagärsåkär

Jag skulle gärna gjort så mycket själv, men vi har ingen egen lokal och mamma har nog slängt sin vigselring? (måste fråga henne om det, vad gör man med den efter en skilsmässa?)

Däremot ska mamma sy min klännig!
    Jag pysslar ihop inbjudningar, men köper färdiga kort, så det blir tyvärr inte billigare. Jag pysslar bara till dem.

Menyer viker jag själv och vigselprogram, av handgjort papper. Tyvärr inte heller billigt men jättefint o roligt!

Tårta beställer vi... Jo, musik på festen blir vår käre laptop som står för. Anläggning har stället.

Annars gör vi inte mkt själva, ändå jobbar man otroligt mkt på bröllopet! Känns som vi gör allt själva...

• Nemo nisi mors

Det blir små onödiga detaljer samt trycksakerna vi gör själv. Pysslade ihop etiketter till vinflaskorna idag.

Det är i detaljerna som kärleken ligger och det är det som i sin tur ger det lilla extra.(tyvärr är de små detaljerna ofta dyra så då blir det mycket billigare att göra dem själv)

enhemmafrusdag.blogspot.com/2007/05/etiketter.html

Blev riktigt nöjd med flaskan.

Dessutom köper vi tygservetter från IKEA som min blivande svärmor nu broderar in våra initialer i (de ser betydligt mycket mer exklusiva ut nu)

• Lotte_86

Åh, låter superhärligt. Vi får nog också köra på musik från laptop..så blir att leta fram en massa låtar som passar de flesta..inte alltför lätt med gäster från 18-85+....hehe. Jag läste i en annan tråd här om att ge bort ett minne till gästerna från bröllopet, och vi har köpt säckväv och sydde små påsar av det. Inuti lade vi en fröpåse med lappen "Låt kärleken växa". Tror det kommer bli uppskattat och lite lagom och roligt på samma gång :)

• PennyJenny

Vi gör blomsterdektorationerna till borden själva, likaså till kyrkan. Allt grafiskt material gör vi själva. Mamma syr klänningen och sambon har sin kostym sedan förut. Jag gör nog desserten själv. Vi fixar lokalen sjävla innan och har en laptopp med mp3musik som vi själva väljer ut.

• santtuliini

Nemo nisi mors !
    ååå vad häftigt det där med etiketterna till vinflaskorna var fick du tag i dom går det att beställa!?=)

• September mys

jag har gjort våra inbjudningskort själv och vi kommer att dekorera kyrkan och församlingshem själva.

• Fru Cinderella

Vi gjorde själva festprogrammen, bordsplaceringskorten, fotade gäster och fest själva, frisyr och naglar.

•  Miss Cee

Vad vi gjorde själva:

* Inbjudan
    * Vigselprogram
    * festprogram
    * placeringskort
    * tackkort
    * lagade merparten av maten (hel buffé utom potatisgratäng och tårtan)
    * Jag sminkade mig själv och tärnan
    * Jag klippte maken
    * satte ihop 10 cdskivor med musik till hela festen i en bestämd ordning
    * Jag gjorde mina naglar själv

Vad vår familj gjorde åt oss:

* brudbukett
    * tärnbukett
    * 2 corsager
    * bakade en massa kakor
    * mormor bakade bröd
    * bästa vännen sjöng i kyrkan
    * filmade i kyrkan
    * tog kort på "allt" (fast vi hade en riktig fotografering innan vigsel också)
    * Vänner gav oss skjuts från festen till hotellet på natten.
    * Mamma stickade en sjal till mig
    * Alla blommor på borden och i lokalen gjorde samma som brudbuketten åt oss. Vi tog blommor från pappas gård och träd etc.

Sen pyntade vi lokalen och dukade hela dagen innan ihop med mina föräldrar.

(Det är vad jag kommer på just nu..)

• Fru Cinderella

Kom på några saker till

Färgade håret hemma
    Vänner som var värdpar och solister
    Vanlig taxi till bröllopet (Limo hem)
    Sov hemma
    Tackkorten kommer vi göra själva
    Hade egen stereoanläggning med egna CD-skivor
    Tärnorna sydde sina egna klänningar och fixade hår och smink hemma

• Nemo nisi mors

santtuliini

Jag har gjort dem själv. Vanligt papper från skrivaren. Skrev ut initialerna och stämplade hörnorna. Det gröna bandet har jag limmat på.

• Nemo nisi mors

Ok konstigt nick, var inte meningen.

• Nemo nisi mors

santtuliini

Nemo nisi mors= 20071020

• madlin

Allt grafiskt fixar vi själva och utsmyckning av lokal, dukar och förbereder. Funderar lite på om man ska göra lite tilltugg själv till brudskålen eller inte, får se hur mycket jag tjänar på det eller om det blir att leja bort det med.

Gör lite småfix, dekoreringsaker mest. Funderar på att skriva vigseln (borglig) själv, så vi inte blir klara på 5 minuter.

Allt annat blir de ju att andra fixar mot betalning, eller så får vi hjälp med det - så helt själva fixar vi inte sånt.

• Lotte_86

Hehe, vad roligt att läsa om allt ni gjort själva eller fått hjälp av familj och vänner med. Känns roligare (och billigare) att kunna göra en del själv. Fast det är ju säkerligen olika vad man känner med det. Vi har inte betalat särskilt mycket sammanlagt, men jag snackade med en tjej som skulel punga ut med ca 200 000 kronor på sitt kommande bröllop.Alla har vi vår egen syn på vad ens drömbröllop innebär :)

• maljor

Vi har gjort inbjudningar, vigsel- och festprogram, placeringskort, sytt servetter, ska göra bordsdekorationerna, lagar maten, bakar fikabröd (alt att svärmor bakar), syr egen ringkudde...

• Lena+Mattias=sant

min klänning har en kompis sytt
    min syster fixar smink och frisyr
    vi fixar maten till festen
    vi har gjort inbjudningar, vigselprogram och kommer att göra festprogram och tackkort

Vi kommer köpa följande tjänster:

ringar
    vigselförrättare
    fotograf
    vigsellunch
    bröllopsnatten

• Lena+Mattias=sant

glömde att vi komemr betla servitörer till festen.

• Lotte_86

Servitörer ska vi också betala.

• Wicks

vi kommer fixa maten, tårtorna, inbjudningskorten själva
    tja snarare enklare att skriva vad vi kommer köpa.. det är kläder till oss, ingridienser till mat och tårtor, dricka (alkoholfritt!) och lite saker att använda vid lekar... något mer? tror inte det.

Svar på tråden Vad har ni gjort själva?