• chiqitita

Vad skulle du göra??

Okey, min bästa väninna har frågat mig om råd och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Så jag vänder mig till er.
    Hennes man hade en kompis över från jobbet och hjälpte honom med utsidan av deras hus. När dom är nästan klara och hon står där ute och pratar lite med dom så kommer samtidigt en mäklartjej till huset bredvid och sätter upp en till salu skylt. Min mans kompis håller på att gå igenom en skilsmässa och tittar just nu lite efter hus.
    Men nu var den här tjejen en ung och söt tjej och jag tror att det hjälpte nog till lite att få deras uppmärksamhet.
    Så hennes man frågar sin fru om hon vill gå in och titta på huset eftersom hon alltid varit lite intresserad av sånt. Nej, säger hon. Varför vill jag gå in och se huset bredvid och vi ska ju inte köpa något, tänker hon. Så hon går istället in.
    Hon är inte intresserad av att prata med någon mäklare precis.
    Sen skämtar hon med sin make om att dom minsann var intresserade av henne och inte så mycket av att hon var en mäklare.
    Hon var kanske lite svartis men gjorde ingen större grej av det. Nästa dag så säger hennes man att hans kompis hade kommenterat hur hon hade sprungit in i huset när den här mäklartjejen hade dykt upp! Va?! Nu är hon så stött att hans kompis pratar så om henne och undrar varför han gör det på det sättet. Varför observerar han hur hon reagerar för det första. Och varför pratar han om det sådär till hennes man? Och varför försvarar han inte henne för honom? Hon sprang inte in i huset som han försöker säga och få det till. Hon valde att efter ett par minuter gå in när hon förstod att dom skulle kanske gå och titta på huset. Men hon är nu så arg på den här kompisen och vet inte hur hon ska bete sig om han kommer över igen. Hennes man jobbar sida vid sida med honom och hon vill ju inte stöta sig med honom. Men samtidigt vill hon säga något till honom m han kommer över utan att gå över gränsen. Vad tycker du hon ska göra??? Och har hon rätt i att vara stött??

• Svar på tråden Vad skulle du göra??
  • Fiafria?

För mej låter det som en sk-tsak. Om jag vore väninnan skulle jag strunta i alltihopa. Troligen sa mannens kompis ungefär att "oj vad bråttom hon fick" och sen var det inget mer med det.

jag tycker din väninna överreagerar.

• bröllops häxan

Jag förstrår inte problemet faktiskt?? Jag kanske är trög..;)

• chiqitita

Jag vet inte heller om hon överreagerade.
    Men jag vet att hon tycker att det verkar som om hans kompis försöker hitta fel hos henne och få hennes man att inse att hon verkade svartis bara för den här tjejen dök upp. Och det kan jag ju hålla med om.
    Han var väl ingen rätt att kommentera hur hon reagerar sådär! Speciellt inte när det var fel iakttagelse med.

• bröllops häxan

Tycker att han har all rätt att komentera precis vad han vill, faktiskt.

Sen upp till det här paret om dom vill säga ifrån, ta det allvarligt eller strunta i det och tycka att kompisen här nu då bara är barnslig och plump. Han kan skaffa ett eget liv. Men de som nu blev berörda av hans sätt att vara på (och ja jag tycker det är omoget gjort av kompisen och konstigt att han ihuvud taget bryr sig) Tycker jag ska säga till om det störde, annars bara glömma och gå vidare.

En struntsak enligt mig. Men det är jag det.

• LaLuna001

Säkert att det inte gäller dig själv? Låter lite för detaljerat för att handla om en kompis. ;) However, låter mest som en struntsak. Hon/du kan väl bara lägga ner tankeverksamheten om detta.

• Carma

LaLuna001,

Roligt att du märkte det med! Ska inte du heta LaLuna 007 istället *skojar bara* :D

Chiqitita,

Är du säker att det inte var din man, citerar: "Min mans kompis håller på att gå igenom en skilsmässa och tittar just nu lite efter hus".

Jag tycker du ska strunta i detta. helt onödigt att bry sig om. Lycka till!

Carma

Svar på tråden Vad skulle du göra??