• Tigerlinda

Ändrade planer...

Jag har precis ringt runt till alla gäster och sagt att bröllopet är inställt!
    Vi känner att det vi har planerat är inte vad VI vill ha, utan det har helt spårat ur. Dessutom så har omständigheterna för sommaren ändrats (jag skall jobba istället för att vara mammaledig), så vi kommer inte hinna.
    Så vi bestämde igår oss för att ställa in bröllopet, som skulle ha varit den 4:e augusti. Känns lite jobbigt eftersom inbjudningarna redan hade gått ur. Men vi tycker att det är viktigare att vi mår bra än att bra köra på.

MEN...vi skall fortfarande gifta oss, så istället så tänkte vi gifta oss borgerligt hemma i våran trädgård. Endast med våra barn, föräldrar, syskon m resp. Och det känns SÅ BRA! Helt plötsligt så LÄNGTAR jag istället för att känna mig stressad.

Ville mest bara tala om det Följ era hjärtan!

• Svar på tråden Ändrade planer...
  • Hobby

Vad skönt att ni hittat ett sätt som verkligen passar er. Starkt att meddela gästerna att bröllopet är inställt. Skönt att höra att ni står på er och gör det på erat sätt och inte som andra kanske förväntar sig!

Gläds med er, vi har själva haft lite struligt under planeringen men kommer i slutändan få det som det vi vill. Även om inte alla i vår omgivning är lika nöjda...

• Tigerlinda

Men visst är det underligt att alla skall ha så mkt åsikter om hur man skall gifta sig?!

Lite jobbigt är det ju att ringa runt och förklara sig, men alla tar det ju på rätt sätt. Skönt det. Svärmor är dock utomlands...hehe (så hon vet inget än...)Men hon kan väl inte säga så mkt, vi ska ju fortfarande gifta oss, bara 2 veckor senare och hon e ju bjuden

• Hobby

Ja, då borde hon fortfarande vara nöjd tycker jag.

• Hobby

Och ja, visst är det märkligt vilken allmän tillställning ett bröllop tydligen är. Vi har varit nära att bara avblåsa allt vi också och fly utomlands, men vi vill ju ha den där festen och allt så vi stod på oss. Fick ta att det var blev lite stormigt ett tag. Vi vet att alla inte delar våra åsikter om hur det hela ska firas. De flesta har trots allt insett att de måste acceptera att det är vår dag och slutat ifrågasätta.

• Bruden blå

Vad tråkigt och roligt att höra. Ja du förstår nog vad jag menar.
    Tråkigt att det höll på att bli något som ni inte tänkt er och toppenbra att ni var så starka så ni styrde om skeppet rätt.
    Lycka till med dom fortsatta planeran nu.

Svar på tråden Ändrade planer...