• Emilie&Kalle

Vad ska man välja i bantardjungeln??

Ja, då va jag väl på rätt ställe för att få lite tips och råd..
    Jag har en sisodär 10-15 kilo jag skulle vilja bli av med innan vår stora dag den 1/9. Men frågan är ju den vad man ska välja för diet??.. Snälla ni kan väl hjälpa mig med lite förslag. Helst vill jag inte bli helt ruinerad på köpet..
    Tack för hjälpen i förväg.. =)

• Svar på tråden Vad ska man välja i bantardjungeln??
  • Pumpkin

Banta inte - byt matvanor. Ät mindre kalorier än vad du gör av med, drick mycket vatten och ta en promenad på minst 30 minuter 4-5ggr/veckan.

Vill du ha hjälp, kolla in Aftonbladets Viktklubb, den sidan är toppen för att hålla reda på allt som går in och ut i/ur kroppen.

•  Miss Cee

Aftonbladets viktklubb alternativt Viktväktarnas cd-rom. Du slipper möten och får ett vettigt program där du får lära dig äta rätt och inte banta.

Har testat båda och de är mycket bar båda två.

Gå för guds skull inte på något "diet" som gör att du får svälta eller inte äta något speciellt, för det är sååå få som klarar att leva så för evigt, och när man inte kan det längre går man upp....

• jagärsåkär

Jag är lite av en bantningsexpert! Och varför det? Jo för att ALLTID när man bantar (när jag bantar) går jag upp allt igen o lägger på mig ännu mer och måste banta igen! Därför har jag blivit expert.

Och nu kommer lite bra nyheter: jag har slutat banta och går ner i vikt!! Äntligen!!

Jag såg att du ska gifta dig 1 sep och har begränsat med tid. Men efter bröllopet: tänk livsstil och inte bantning. Det är det enda som består. Lycka till! Och 1-timmes promenad i rask takt bränner fettet något otroligt...

• Lisa 81

Hej Emilie&Kalle!

Jag började gå ner i vikt i julas och har gått ner 6.5 kg på 4.5 månader. Det är en ganska bra takt eftersom om man går ner snabbt är det lättare att gå upp snabbt.

Här kommer lite personliga tipps: Gör upp delmål, belöna dig själv när du klarat dem, inte med mat utan kanske med ett klädesplagg eller ansiktsbehandling eller liknande.

Gå mellan 30 och 60 min innan du äter frukost, då tar det direkt på fettdepåerna.

Ät inte en stor middag, bättre med stor lunch, ät heller inte tills du är mätt utan bara tills du är nöjd. Ät inget friterat.

Styrketräna med konditionsträning eller gör t ex aurobic tre gånger i veckan. Simmning är också jättebra.

Skriv en matdagbok där du skriver in ALLT du äter och hur mycket och hur mycket du tränar. Jag skriver även kcal och i slutet av dagen plussar jag ihop kcal för maten och sedan för träningen och tar mat minus träning, siffran som kommer fram ska inte vara över 400 kcal för mig och hellst under 300, då vet jag att jag går ner i vikt.

Mvh Lisa 81

Svar på tråden Vad ska man välja i bantardjungeln??