• Skrufflan

De sista 5 kilona... Morr

Hej på er,
    Jag vill tappa några kilon (ca 5) och det är liksom mina "sista" fem så det tar en sån otrolig tid att ens gå ner ett gram. Jag har redan gått ner 8 :). Jag har helt ändrat livsstil sen jag började gå ner i vikt. Men nu undrar jag om någon har något tips på något ytterligare som kan hjälpa mig i kampen mot dessa kilon? Jag tränar, går promenader, rör på mig allmänt alltså, äter nyttigt och varierat. Jag petar inte i mig ostbågar, chips och liknande utan håller mig borta från sånt. Jag kanske tar EN glass nån gång men inte mer än det. Finns det några "bra" piller någon kan rekommendera eller liknande? Mat är min passion så jag kan INTE gå på Nutrilett el liknande tyvärr. Då äter jag mycket hellre linser.

Jag börjar bli frustrerad faktiskt. Please help me.

• Svar på tråden De sista 5 kilona... Morr
  • Joleen

Rör på dig ännu mer, mer konkret träning som jogga, aerobics, boxercise, gym, simma etc. Har du minskat på smör och pålägg på mackan (max ett pålägg, det är en riktig viktfälla), bytt ut smör mot olja när du lagar mat, följer du tallriksmodellen, äter mycket frukt och råa grönskare? Du har ju verkligen lagt om din kost och ditt liv vilket är duktigt och ofta rasar de första kilona då medan de sista tar längre tid att gå ner. Min personliga åsikt är att du inte bör börja med piller, pulver eller annat utan fortsätta på den linje du börjat!

• jocelyn

Hoppa in i tråden "-5 kilo tråd nr3" vetja... Där är vi ett par stycken som kämpar för att få bort ca 5 kilo. Några har lyckats och några -typ jag- håller fortfarande på. :)

• addictive

Skrufflan

Det finns ju en mängd piller man kan ta för att påverka sin viktnedgång. Har personligen inte testa något.

Anledningen till att de funkar är att de påverkar prestationsförmågan under träning, man orkar mer. De gör också att man tappar aptiten.

Men har man väl börjat med dessa piller kan jag tänka mig att det är riktigt svårt att sluta.

Jag har också de berömda 5 kvar. Men jag räknar med att det kommer att ta mig år innan jag blir av med de sista.

Lycka till!

Svar på tråden De sista 5 kilona... Morr