Inlägg från: matildas |Visa alla inlägg
  • matildas

Studenter! Hur har ni råd?

jag ska börja studera till hösten, men min m2b jobbar, så det löser ju en hel del!
    mina föräldrar kommer stå för det mesta i matväg och jag har ÄNTLIGEN fått jobb, så det gäller väl bara att spara spara spara!
    inte det lättaste för värsta shopparen som jag är, men man får väl ta sig i kragen!
    så med lite vilja så går det nog :)
    grattis till förlovningen!

• matildas

jag kommer att göra inbjudningskort och festhäften och allt sådant själv. och det drar ganska rejält ner på kostnaderna för sånt, märkte jag, när jag jämförde med min kusin som ska gifta sig några månader före mig.
    köpte billiga skor, från vanlig affär, och funderar på att låta sy upp min klänning hos en sömmerska, det blir inte alls dyrt och så sitter den ju som gjuten och man får precis det man vill ha!

god planering och inga impulsköp kan man nog spara in på också!
    så har jag märkt efter att ha kollat runt lite, att det finns jättefina OCH billiga vigselringar, men det är nog en av de punkter vi inte tänker spara på!
    men det lönar ju sig ändå att kolla i en massa olika affärer, för det kan skilja massor i pris :)

puh, det blev lite långt!

• matildas

jag har inte tänkt köpa färdigvikta, utan skära och vika själv, blir billigare, iaf. i de affärer jag har kollat i!
    så ska jag trycka på korten med bokstavsstämplar, blir roligt och kommer att kunna använda stämplarna till placeringskort, festhäften, gästbok, bröllopsalbum etc. och så är de ju användbara senare också, om man vill pyssla med något :)
    ska även klippa ut hjärtan i naturpapper och sätta fast med små "kuddar" på inbjudningskorten, åh, vad svårt att förklara, men jag tror att de kommer att bli helfina! har gjort ett provexemplar!

detdär med klänning är ett knepigt kapitel, jag skulle också vilja ha en med lite mera på, inte bara en stilren klassisk, utan en romantisk med strass och broderier och litet släp, ingen gräddbakelse dock så det kan nog bli lite problem att låta sy upp en sådan, framförallt dyrt!
    nåja, hoppas man hittar en lösning!

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?