Inlägg från: luscious |Visa alla inlägg
  • luscious

Studenter! Hur har ni råd?

Oj Vilka bra tips! Vi ska åka och titta på kyrkan en dag och se om vi kanske kan boka den någon lördag under sommaren

Buketten ska jag också göra själv...ska troligtvis bara ha ljusrosa och cremevita pioner i en "boll" med sidenband runt stjälkarna

• luscious

*puffar*
    Seså studenter - tell me!

• luscious

Vad roligt med sällskap här inne

Ja jag tänkte också göra egna kort...hur gjorde du? Jag tänkte köpa vanliga färdigvikta, "ruggliga" papper från Panduro men sen tar det stopp...inga ideér!
    Skor har jag inte kikat på, är ganska kort och vill ha höga klackar men samtidigt klarar jag inte att gå i dem

Sy upp klänning är inget alt. för mig...gjorde det till min studentbal och nu vill jag ha en "riktig" i kraftig tyg, med broderier, snörning osv.

Ang ringar så tänkte vi inte köpa en jättedyr vigselring...kommer ligga på mellan 3-5000:-. Det är inte så viktigt för oss.

Tack för bra tips!

• luscious

Zozo:
    Att gifta sig någon annan dag är inget alternativ då midsommarafton är en väldigt speciell dag för oss Men om inte så hade vi kanske valt en veckodag.
    Ang. blommorna kan jag komma undan rätt billigt då jag ev. kan få tag på högkvalitetsblommor till grosspriser.

matildas:
    Vad roligt! Man kanske skulle gå till Panduro och kika vad dem har för något! Är helt kär i det här kortet och tänkte fixa något liknande: www.romance.se/images/products/sweden/81033.jpg
    annars så är detta en variant som är enkel att göra själv, bara köpa ett fint band: www.romance.se/images/products/sweden/0402.jpg

Ja klänningen vill jag inte tumma på...men har kikat på bl.a. Nixas klänningar som har ganska bra priser...har även kikat här där man kan beställa en kopia av min drömklänning för nästan ingenting: kanacca.com

• luscious

Daphne:
    Men Gud vilken fin idé!! Med stenarna... Vi har ju tänkt en "billigare" ring då sambon ockå ska ha två ringar så vi får dela på "ringbudgeten". Eller så sätter vi i en sten i hans förlovningsring....

Rusta *antecknar*...

• luscious

Men då kommer frågan: Vad räknas till budgetbröllop? Vi har redan 15 000:- sparat och bör väl hinna spara i hop till minst 20-25 000:-.
    Sen kanske mamma sticker till några tusenlappar men inte mycket.

Förresten så har vi bestämt oss för att inte gifta oss förän 2009.....bokade faktiskt kyrkan idag!! Midsommarafton 2009.
    Men planeringsgalen som jag är så kommer jag börja planera redan nu...och som studenter så är det ju bäst att sprida ut inköpen!

• luscious

Och Daphne....vad ska du ha för ring? *nyfiken*

• luscious

Kom på en sak, sambon har ju redan en snygg kostym...kan han ha den på bröllopet om man köper snygg skjorta, slips och kanske en väst till?

• luscious

Ja jo....jag vet vad en budget är men tack för en superbra lista! Menade mest bara VAD inom vilken prisklass som räknas till budget

• luscious

Ja 6000:- låter vääääldigt lite...även för ett budgetbröllop.

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?