Inlägg från: luscious |Visa alla inlägg
  • luscious

Studenter! Hur har ni råd?

Ja, lokalen jag vill ha kostar 1500:- och ligger i lantlig miljö och då får man ha den fre-sön. MEN dme som äger den brukar fira midsommar där själva

• luscious

Jag vet faktiskt inte...finns en populär gård här i stan, inte på landet. Men den kostar 3000:- och jag vet inte om jag vill lägga det på en lokal...

Någon mer som vill dela med sig?

• luscious

Jadå har hittat några Karlstad-brudar men inte fått några tips som passar oss ang. lokal

Funderar på att flytta hela kalajset till en annan stad...antingen min hemstad eller sambons hemstad, båda inom sju mils avstånd. Men det vore smidigt att vara på hemmaplan då vi även planerar barn som förhoppningsvis är några månader innan bröllopet

• luscious

Vad roligt att vi ska gifta oss samma år, midsommarafton 2009 blir det för oss

Och vad spännande med persiskt blandat med Dalarna! Hur ska ni lägga upp det? *nyfiken*

Ja vi ska också lägga undan ca. 1000:-/månad varje månad, fram tills det ev. blir en liten bebis, då har vi kanske inte råd med 1000:-, men iaf 500:-

Sen ska mamma hjälpa oss med de få kronor hon har råd att spara. Klänningen funderar jag på att beställa från någon sajt...ex. Kanacca, 1koo eller liknande.

• luscious

Ja vi bor också mitt inne i stan här och hyran ligger på nästan 6000:- men vi vill inte tumma på boendet. Är ett bra område och en fin lght. Gymkortet är 349:-/månad på SATS, sambon har ett likadant men betalar bara 315:-.
    Sen har vi vovve också som kostar ca. 800:-/månad i utgifter.

Ja vi är ju inte ens förlovade än...på midsommar i år är det dags! Ska inte göra något speciellt, vi ska bara i vårt sommarhus vid havet i Norge tillsammans med några vänner och fira på restaurang i Oslo.

• luscious

Kikar ebay för fullt Vill ha en klänning med snörning i ryggen efsm man inte riktigt vet om dem passar...men de flesta klänningar jag vill ha har dragkedja bak...*suck*

• luscious

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m20621777.html

Det här underbara cafeét ligger ett stenkast bort från vår lght och är helt fantastiskt! Hyrs även ut...perfekt! MEN det är bara 20platser inne och 30 ute...

Perfekt om solen skiner, då man kan vara både ut och inne men om det blir regn, vart sjutton ska man göra av de som inte får plats inne?!

• luscious

Sorry....blev en lite mer morbid länk än vad som var menat...detta är rätt länk:

web.telia.com/~u55405695/grafik/fikastallen/Slusswakten_04.jpg

• luscious

Cira:

Efter att ha kikat runt så är det de här sakerna som slukar mest pengar: Kläder, ringar, skönhet (frisyr, smink) och sprit. Men om ni gör som ni planerat så slipper ni ju de här stora utgifterna.

Så jag tror 10-15 000:- är helt rimligt!
    Vi räknar på att lägga 15-25 000:- på vårt bröllop och då ska jag ha vigselring, traditionell klänning osv.

Om ni vill skippa vigselring men ändå vill göra något roligt så tipsade vår guldsmed om att man kan sätta en sten i förlovningringen

• luscious

Ja men då så! Den ringen är ju jätteläcker och en till ring skulle nog nästa förstöra den lite

• luscious

lumaca! Låter som ett underbart bröllop Och när man tänker efter så är faktiskt 30 000 väldigt mycket pengar ändå!

Ja Gud vad snyggt det är med snörning...vill ha en riktigt bred snörning i ryggen, som den här: www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

Svar på tråden Studenter! Hur har ni råd?