• Ellas

Bröllopssviten i Hallonbergen lurad!

Är så himla trött & känner mig lurad !!!
    Jag köpte klänning för 16 000 + slöja 3000 kr där & hon vägrar ge mig ett kassakvitto, vad ska jag göra?!!!

• Svar på tråden Bröllopssviten i Hallonbergen lurad!
  • Joleen

Gå dit och prata med henne, om det inte hjälper får du koppla in konsumentombudsmannen. Betalade du cash eller med kort?

• Joleen

P.S. Ibland kan det räcka att hota med att ringa konsumentombudsmannen eller liknande så "löser" sig det hela på bästa sätt!

• Ellas

Hon påstår att hon inte har någon kassa & hon tog bara emot cash. Nu har jag betalat redan & kräver ett kvitto i efterhand men hon gav mig ett handskrivet bara vilket jag vet att hon inte deklarerar i skatten.
    Jag har ringt & ringt till butiksägaren men hon säger jämt att hon inte har tid att prata, & slänger på luren i örat. Fy så upprörd jag blir!

• Joleen

Mitt förslag till dig är att du lämnar tillbaka alltihop och kräver pengarna tillbaka. Ring inte utan gå dit! och som sagt konsumentvägledaren på sin ort kan hjälpa dig!

• cecilia&anders

Har du köpt din bröllopsklänning i hallonbergs centrum?? Är dom verkligen så dyra där?? Hur ser den klänningen ut??

• SvensBrud

Du kanske kan gå dit och säga, väldigt formellt och högdraget, att du fått rådet att koppla in Skattemyndigheten på det hela om du inte får ett kvitto. Sen vänder du bara på klacken och går.

• jojo matte

då vet jag att jag inte ska åka dit å prova klänning iaf.. åker förbi med bussen varje dag och tänker att jag skulle kunna ta mej dit.. trodde inte dom skulle vara så dyra där..

vilket fuffens!

tycker verkligen att du ska ta kontakt med en konsumentombudsman

• Septembercess

Jag handlade oxå där och fick ett skrivet kvitto, tyckte att det var lite skumt att man inte kunde betala med kort eftersom man ofta handlar för ganska mycket pengar..dock så tyckte jag inte att de verkade ovanligt dyra..

• Rocked

Det räcker med ett handskrivet kvitto om det har organisationsnummer på och en stämpel. Kvittot ska även vara numrerat.

• Septembercess

..tittade på mitt kvitto och det har både org. nummer och är nummererad=)

Svar på tråden Bröllopssviten i Hallonbergen lurad!