• Offis

Och där stod jag med en annan man!!

Jag stod längst fram i kyrkan och tittade mig omkring, vilken sida är det man ska stå på egentligen?! Såg en okänd kvinna springa uppför altargången med trasiga kläder samtidigt som hon svor högt. Antog att detta skulle vara min tärna och undrade var Rebecka hade tagit vägen?! En fin bukett hade hon iaf, tänkte jag.
    Jag tittade ner på mina egna händer...var fanns min?? Tittade sen åt vänster och där stod en gammal man och sa "Det är jag som ska bli din man..." "Men Johannes då, tänkte jag!!! Var är min sambo?!!" *panik* Jag stod alltså där och skulle bli tvignad att gifta mig med den här okände mannen. Åhh vad jag saknade m2b!! Prästen började prata, efter en stund stod jag inte ut längre "Det här gååår inte!" skrek jag och började springa därifrån med gråten i halsen...

Då vaknade jag - gråtandes!! Bredvid mig låg m2b och sov. Åhhh!! Vilken lättnad!

Har ni drömt mardrömmar om ert bröllop? Vore kul att se vad för konstigt vi blivande brudar kan koka ihop

• Svar på tråden Och där stod jag med en annan man!!
  • Ansu

Jag drömde att jag hade glömt min klänning och upptäckte det 5 min innan vigseln började. fick gifta mig i byxor och tröja istället och var helt förtvivlad. Sen vaknade jag och kunde andas ut

• novali

:D

Jag drömde att jag vaknade på bröllopsdagen och insåg att jag faktiskt skulle gifta mig idag!
    Vi hade inte planerat något och gästerna stod och väntade.
    Jag hade en klänning men inga skor eller slöja. Efter en stunds panik kom ja på att jag kunde låna min systers brudskor. Vi letade och letade och tillslut hittade vi dem längst inne i garderoben, alldeles skitiga och fula!
    Men de fick duga. Slöjan hittade vi inte, men efter panik och tårar fick jag syn på att min mamma stod med slöjan i handen och hade gömt den för mig...

Minns inte riktigt hur det gick, men det var rena cirkusen.

Efter den drömmen är jag noga med att planerar ALLT! :D

• madlin

Drömde härom natten att någon skulle baka vår bröllopstårta, det var nånstans när tårtbottnarna skulle göras och jag kom förbi o kikade - såg att bara EN tårtbotten (skulle ha 3 totalt per tårta) var dryga 8 cm hög. Blev helt förtvivlad o undrade om hon skulle skära upp dom i fler lager.

Då frågar hon: vilken då?
    Men den däär och så pekar jag på bottnen.

Hon spelar såå dum och jag tror hon driver med mig. Vi fortsätter gnabbas ett bra tag till.

Jag vaknar upp och då är det inte tjejen i drömmen som pratat egentligen, utan de är min förvirrade sambo som vaknat o frågat vad jag pratade om. Så jag vaknar av att jag nästan skriker åt honom att tårtan får inte se ut sådär...

stackarn.... han får nog stå ut med mycket... 3 månader kvar... :D :D

• Tossi

Jag drömde att alla i min familj sa att jag inte dög åt min m2b och att det vore bättre om min 15 årig lillasyster gifte sig med honom istället, eftersom hon uppskattar honom mkt mera?!

Usch det var en hemsk dröm, men saken är den att min familj stöder mig fullständigt och tycker att jag och min m2b passar jätte bra ihop.

• toastmastrarna

haha, tur att det var en dröm... Lite jobbigt om din blivande man har fixat en stand-in...

• Ansu

Mycket tokiga drömmar som poppar upp på nätterna hos oss blivande brudar tydligen. Kul !

• Jag o min kille

Jag drömde för några nätter sen en riktig hemsk bröllopsdröm.

Vi stog längst ner i altargången alla gästerna att på plats, så slår portarna upp och vi står där men ingen musik slår igång. Prästen vinkar fram oss. Så vi fick gå utan musik in i kyrkan.

Sen ringer mina förälldrar och berättar att dom minsann inte kommer för jag inte alltid ska få som jag vill!

Efter vigseln står min mamma utanför kyrkan och gnäller att jaja nu har du än en gång fått det du vill hoppas du är nöjd.

Vi åker till middagen och vi inser att det inte finns ngt att drick till gästerna så jag och min nya man får åka ner på stan i bröllopskläderna och handla dryck!

Så knäppt vad mycket tokigt man kan drömma, men nu är det inte långt kvar....

• jessisca

jag har drömt flera ggr att jag har kommit till kyrkan utan klänning, att jag inte ens har vetat att d va "idag" som va rätt dag, att klänningen inte e beställd öht, att jag inte har hunnit duscha, och jag har fått gifta mig i allt från jeans till en superful rosa denimklänning som va fem storlekar för stor... har oxå drömt att eftersom d va så bra väder på bröllopsdagen så tyckte våra vänner att d va viktigare att få jobba på brännan än att gratulera oss efter själva vigseln...

en dröm jag hade va att inbjudningskorten kom tbx från tryckeriet me stavfel. d jobbigaste me den drömmen va att dom kom me just d stavfelet!! :/ Visade sig att m2b hade råkat ge fel original t mina föräldrar, som va ansvariga för tryckningen...

• SpookysKira

Jag dromde om att de haft en brand pa den fina herrgarden dar vi skulle gifta oss och ha mottagningen, sa vi fick fira i en gymnastiksal pa nat mellanstadium nanstans. Tarnorna forsokte liva upp stallet med ballonger och pappersgirlander, och mannen forsokte trosta mig med att "de har en bra ljudanlaggning iallafall".

Ljudanlaggningen visade sig vara en kasettradio typ tidigt nittiotal, och efter var forsta dans (som lat for javligt, by the way", kom jag pa att min klannning var ca 3 storlekar for stor och bara hangde pa mig.

Jag forsokte desperat hitta en tarna som kunde hjalpa mig med klanningen, och fann till slut Jasmine i moppskapet vi fatt anvanda som omkladningsrum. Hon tyckte inte klanningen sag sa hemsk ut, men band iallafall ett snore om midjan pa mig sa den inte skulle falla av helt.

...Vaknade alldeles kallsvettig fran den festen.

• Pomodoro

Dromde inatt att min fastman hade angrat sig och inte ville gifta sig. I borjan var det enda jag kunde tanka pa klanningen (som jag aldrig tanker pa annars), sen skrek jag
    "Det finns ju ingen som ar sa bra som du!"
    Ganska skont att vakna och se sin alskade ligga och sova bredvid en...

Svar på tråden Och där stod jag med en annan man!!