• molinca

Ingen möhippa...

Med risk för att detta inlägg kommer två gånger då det första fastnade i filtret av nån anledning.

Min m2b har blivit kidnappad idag, och jag hoppas verkligen att han får roligt, men jag kände mig så otroligt ensam när han åkte. Meningen var att jag skulle blivit hippad idag, men så blev det inte för alla har backat ur. De flesta av mina kompisar bor i min hemstad som ligger 50 mil härifrån, så jag hade inte räknat med att dom skulle komma, men jag har ju ändå några kompisar här med. Min syster som är tärna hade ordnat jättemycket, men nu kommer det alltså ingen. inte ens min "bästa" kompis här kommer.
    Tydligen har hon inte velat från början. Tärnan har kommit med massa olika förslag, men ingenting har passat. Första gången dom pratade med varandra om detta säger min kompis att" men vi har bara en förtroenderelation". Vad i hela friden är det??? Förtroende har jag ju för alla mina vänner. Sedan var det att hennes sambo kanske skulle göra nåt den helgen, sedan hade hon ingen barnvakt, varför man behöver barnvakt när man har en pappa till barnet/sambo förstår jag inte. Sedan tyckte hon att det blev för dyrt, och då sa min syster att hon kunde betala hennes del, men då säger hon att hon måste vara hemma innan 12 på kvällen. Min syster ordnade det med, men det passar ändå inte. Hon menade att vi kunde väl åka å bowla istället. Men varför ska hon göra saker som hon vill?? Det var väl min möhippa?? Grejen är att JAG är tärna på hennes bröllop som är om två månader, och sitter alltså och planerar HENNES möhippa!! Hur kul känns det? Hon vill ju uppenbarligen inte med på min. Och nu har min syster fått ändra allting, hon är världsbäst på att fixa saker så det blir säkert jättekul fast det bara är vi två, men jag känner mig så himla sviken av min kompis. Fast jag kanske överreagerar, vet inte. Hoppas som sagt att min blivande får en riktigt rolig dag, men det kändes så ensamt när han åkte.

• Svar på tråden Ingen möhippa...
  • nenne78

men fy bubblan vilken konstig människa! Stackars dig, men gläds åt att du har en supersyster!! *peppingkramar*

• mooogn

Håller med föregående om att du verkar ha en supersyster!

• Trizzla

Urk, jag förstår fullkommligt att det där känns tungt. Men vad som än händer så njut så mycket du kan av det som blir av!

Och trots att det känns tungt så tycker jag att du ska göra en riktigt bra hippa till ding vän. Det kommer att göra dig till den bättre människan. Behandla andra som du själv vill bli8 behandlad. Gammal klysha, men sant.

Själv hade jag min hippa i helgen som gick. Mina vänner och familj bor också långt borta, och hade svårt att komma ifrån. Så istället valde min tärna att bjuda dit mig över helgen och så hade vi en tjej-helg, hon, jag och hennes kompis.
    Vi åkte över till Köpenhamn, gick och shoppade, åt på mysiga uteserveringar och besökte en massa roliga barer och museér.
    Det kanske inte var en traditionell hippa, men oj, va roligt det var. En avslappnande helg full av skratt och stoj som jag aldrig kommer att glömma.
    Det passade mig 100 gånger bättre än de traditionella göra-bort-dig-på-fyllan-eventsen.

Så kom ihåg att njuta av det som blir!!

• Lillan72

Låter som om du har en supersyster. Du får nog en väldig bra hippa ändå. Tyvärr vet jag inte om jag skulle kunna vara så nobel som Trizzla tycker och göra en bra hippa till min kompis om hon hade varit så taskig som din kompis är mot dig. Jag skulle definitivt dra ner på nivån på hennes möhippa iallafall.

• Sussa - juni 07

Dåligt av din vän.

Till hennes möhippa räcker det väl med en bowlingkväll då, hon verkade ju tycka det var kul...så slipper du lägga ner arbete som ändå kanske inte kommer uppskattas!

• www.evasleva.blogg.se

men oj vad jobbigt! Speciellt som du ska vara hennes tärna och planera hennes hippa. Jag skulle också ha svårt att göra det!

Det bästa vore väl att prata med henne även om det känns jobbigt...

avundas dig inte alls!

• molinca

Jag är helt bergsäker på att min syster har ordnat något alldeles suveränt. Och jag känner inte att jag måste ha en hippa med massvis med folk och sånt, jag är övertygad om att man kan ha det mysigt ändå. Men jag kände mig så besviken att hon har mage att inte orka komma på min hippa när jag är hennes tärna och fixar hennes. Jag hade aldrig kunnat göra så mot en kompis. Även om inte jag hade tyckt att det man skulle göra var så himla kul, så är det ju ändå för brudens skull man är där, inte för sin egen.
    Vet inte hur jag ska göra med henne, men jag ska iaf prata med henne

• LidaM

Vilken kompis. Min bäösta kompis som är brudtärna är helunderbar. Hon fixar allt finns där för mig 100% och håller koll på allt så i falla jag glömmer nåt så rycker hon i.

• B2B 07

Jag hoppas att du får en supertrevlig hippa tillsammans med din syster...
    Och jag förstår att det inte känns något kul att sitta och planera din kompis möhippa...

Samma sak gällde på min möhippa, alla mina vänner är utspridda till höger och vänster och det var lite knivigt för min tärna att hitta en helg som passade bra in för alla..

Det slutade med att det var tre av mina kompisar som hippade mig, blev lite besviken på min tärna som bara stannde några timmar och sen åkte hem för hon var trött...

Känns lite som att det visade vilka mina "riktiga vänner" är...
    Jag ställer upp i vått och torrt för mina vänner, skulle droppa allt om nån behövde mig...men det var ju tydligen inte ömsesidigt..
    Så även om jag hade det jättekul på min hippa, så blev jag ändå lite besviken....

Samma gäller för min sambo, hans vänner är utspridda överallt dom med, men kl 6 en lördagmorgon stod ändå varenda kotte utanför dörren.....och dom hade skitkul...

• enavtre

Som sagt krama din syster som försökt att fixa för dig! Låt inte din ogenerösa kompis ta din energi (du ska minnas den här planeringstiden med ett leende!)- man skulle ju kunna tro/hoppats att det hela var en skenmanöver och att de andra dyker upp under din mysiga dag med syrran. OM INTE: fixa en kul möhippa för "kompisen" och dumpa vänskapen EFTER bröllopet - sånna männsikor kan man klara sig utan - LOVAR!!

• silkesbruden

Det kanske inte ens är sanning? Du kanske får den informationen om din kompis för att du ska bli besviken,och sedan smäller det jättehårt när du minst anar;)! Man kan inte lita på sina vänner i sådana här situationer,jag vet för jag blev hippad i Lördags. Om det trots allt är så att din vännina gör allt för att undvika din hippa, så gör som "enavtre" föreslår,fixa hennes med dunder och brak,så får hon skämmas när du ordnat så bra och hon inget....

• brud  nästa år

Kan det inte vara så att de försöker att lura dig och få dig att tro att det inte ska bli någon hippa och rätt vad det är så står alla tjejerna där när du minst anar det, vi hoppas att det är så annars måste jag säga att det är urdåligt att inte ställa upp.

• molinca

Jag hoppas också att det är så. Verkligen.
    Blir hemskt besviken annars, men vi får se. Har lugnat ner mig lite nu och är inte fullt så hysterisk längre :)

Svar på tråden Ingen möhippa...