Befinner jag mig i en mardröm?!
Ok.. vad har hänt. Jo jag har pojkvän sen nästan 1 1/2 år tillbaka. Ett underbart förhållande och en kille som jag har litat fullt ut på. En kille som kan visa känslor, som blivit bedragen en gång vilket lett till många djupa "prat" om otrohet och var vi står, pga av att han hade lite problem med att lita på människor igen.
Vi bor inte ihop än, men har i dagarna varit och tittat på lägenhet. Häromdagen var jag en sväng i hans lägenhet och fick för mig att jag skulle kolla de konversationer vi hade på msn innan vi var ihop. Det är så roligt att läsa sånt från då. Så jag gick in i mappen där allt konversationer sparas, allt var frid o dröjd. Jag höll på att svimma! I mappen fanns sparade konversationer med en 5-6 st mailadresser med namn som singel, sexsugen mm mm. Jag fick andnöd och visste inte vad jag skulle ta vägen. Vågade inte läsa heller. Det var inga stora mappar, alltså har han inte pratat mkt. Men ÄNDÅ! Vad är detta?! Killen som varje dag säger hur mycket han älskar mig, som är världens gulligaste, som jag har så roligt ihop med. Killen som jag kan prata om allt med. Han har kanske sexchattat?!
Hur ska jag förhålla mig till detta?
Grejen är att han är hemma hos sina föräldrar över helgen och kommer tillbaka ikväll. Helgen har varit en mardröm. Jag vill inte prata med honom om detta på telefon utan kommer ta det ikväll. Jag är rädd att jag kommer börja störtgråta och vråla varför han skulle göra så här och förstöra allt fint vi hade. I alla fall förstöra min tillit till honom. En tillit som varit 100%.
Jag undrar hela tiden "händer detta??" Min älskade pojkvän gör nåt sånt här?
Största delen av de hittade konversationerna hände under en period på nästan två månader nu i vår när jag var utomlands. Saken är dock den att vi hade väldigt mkt kontakt under tiden och ingenting kändes annorlunda när jag kom hem. Vi var snarare ännu mer förälskade än när jag åkte.
Jag förstår bara inte.. var hittar man ens såna här kontakter. Och han som kan sitta och säga att HANS största mardröm är om det skulle ta slut mellan oss.
Jag vet att han skulle ta upp det om han var i samma situation som jag är i. Han har dragit upp saker innan, som när jag förra våren blev lite väl uppvaktad av mitt ex. Det insåg jag ju att jag fick få ett slut på, även om det inte var mitt fel. Men när det gäller detta är det HAN som har valt att göra det här.
Var bara tvungen att skriva av mig lite. Känns som att jag inte vet vad jag ska göra timmarna innan han kommer hem för att inte explodera.
Snälla, ge mig era råd!