• cissig

Befinner jag mig i en mardröm?!

Ok.. vad har hänt. Jo jag har pojkvän sen nästan 1 1/2 år tillbaka. Ett underbart förhållande och en kille som jag har litat fullt ut på. En kille som kan visa känslor, som blivit bedragen en gång vilket lett till många djupa "prat" om otrohet och var vi står, pga av att han hade lite problem med att lita på människor igen.

Vi bor inte ihop än, men har i dagarna varit och tittat på lägenhet. Häromdagen var jag en sväng i hans lägenhet och fick för mig att jag skulle kolla de konversationer vi hade på msn innan vi var ihop. Det är så roligt att läsa sånt från då. Så jag gick in i mappen där allt konversationer sparas, allt var frid o dröjd. Jag höll på att svimma! I mappen fanns sparade konversationer med en 5-6 st mailadresser med namn som singel, sexsugen mm mm. Jag fick andnöd och visste inte vad jag skulle ta vägen. Vågade inte läsa heller. Det var inga stora mappar, alltså har han inte pratat mkt. Men ÄNDÅ! Vad är detta?! Killen som varje dag säger hur mycket han älskar mig, som är världens gulligaste, som jag har så roligt ihop med. Killen som jag kan prata om allt med. Han har kanske sexchattat?!

Hur ska jag förhålla mig till detta?
    Grejen är att han är hemma hos sina föräldrar över helgen och kommer tillbaka ikväll. Helgen har varit en mardröm. Jag vill inte prata med honom om detta på telefon utan kommer ta det ikväll. Jag är rädd att jag kommer börja störtgråta och vråla varför han skulle göra så här och förstöra allt fint vi hade. I alla fall förstöra min tillit till honom. En tillit som varit 100%.

Jag undrar hela tiden "händer detta??" Min älskade pojkvän gör nåt sånt här?

Största delen av de hittade konversationerna hände under en period på nästan två månader nu i vår när jag var utomlands. Saken är dock den att vi hade väldigt mkt kontakt under tiden och ingenting kändes annorlunda när jag kom hem. Vi var snarare ännu mer förälskade än när jag åkte.

Jag förstår bara inte.. var hittar man ens såna här kontakter. Och han som kan sitta och säga att HANS största mardröm är om det skulle ta slut mellan oss.

Jag vet att han skulle ta upp det om han var i samma situation som jag är i. Han har dragit upp saker innan, som när jag förra våren blev lite väl uppvaktad av mitt ex. Det insåg jag ju att jag fick få ett slut på, även om det inte var mitt fel. Men när det gäller detta är det HAN som har valt att göra det här.

Var bara tvungen att skriva av mig lite. Känns som att jag inte vet vad jag ska göra timmarna innan han kommer hem för att inte explodera.

Snälla, ge mig era råd!

• Svar på tråden Befinner jag mig i en mardröm?!
  • Rainred

det kanske är GAMMALT och alltså skett innan ni träffats så ta det med en nypa salt och fråga honom sakligt utan att angreppa honom personligt!

• cissig

Mapparna var senast ändrade nu i vår. Lite över en månad sen det var aktivt senast.

• jocelyn

Om konversationerna är daterade och de är från tiden då ni var ihop är det såklart ett problem. Själva mapparna kan ju ha flyttats bara utan att ha varit "aktuella" under den tidsperioden.

Försök lugna dig tills han kommer hem så ni kan prata om det. Man agerar ofta ganska irrationellt i såna här lägen.

Det KAN -lite paranoid tanke dock- vara ett "test" från hans sida, för att se om du 1, skulle leta igenom datorn 2, bli svartsjuk 3, göra slut... Vissa personer har efter att de blivit svikna tyvärr utvecklat sådana beteenden i följande förhållanden.

Försök ta reda på mer fakta först. Prata sedan med killen. Ring en vän nu och ordna med ev övernattning så du slipper var ensam med alla grubblerier.

Hoppas det löser sig!

• Modestie

Eftersom du inte läst vad som stod, kan dte ju vara två meningar de utbytt...kanske ngt främmande tjej kontaktat din kille via MSN och han svarat "dra åt skogen".

Du skriver att "konversiationerna" skedde då du mestadels var utomlands. Är möjligt att din kille saknade dig otroligt mkt och hade dessa kontakter som "substitut" för dig. Frågan är tycker jag, vad syftet med dem var. Var dte att dela sina fantasier om s'x eller att också realisera dem med ngn.

Det du kan göra är att rakt ut säga att du hittade dessa filer när du gick in för att på skoj skull läsa erat gamla prat och se hur han reagerar. Men du får nog lita på att det han säger är sant, eftersom du faktiskt inte läste.

• Pumpkin

Det är ganska vanligt att personer med såna mailadresser dyker upp både på min egen MSN-lista och på t ex min sambos MSN-lista. Personer som sett ens mailadress nånstans eller sökt på MSN's hemsida och som är ute efter att provocera. Så det behöver verkligen inte vara något mer! Ta reda på mer fakta innan du utgår från det värsta

• cissig

Tack för alla era stöttande svar, jag uppskattar dem verkligen!

Jag drog upp det här så fort han kom hem i söndags och vi pratade i säkert två timmar om det här. Jag var jätteledsen och bara grät.. kunde inte annat. Men det visade sig vara precis som Modestie sa, min pojkvän sa att det som har hänt handlade om att han i sina ensamaste stunder under tiden jag var borta hade chattat med några tjejer på msn. Han behövde nåt slags sällskap och att det absolut inte var mer än så. Han har ingen aning om vilka de här är. Jag kan till viss del förstå hans beteende, jag vet inte hur jag hade varit om jag hade blivit lämnad själv i två månader.. Kan ju säga så att jag hade blivit betydligt mer förkrossad om det hade hänt medan jag var hemma.

Men vi hade iaf ett rejält snack om tillit mm. Så nu är saker och ting bra igen, men usch vad rädd jag var.

Tack igen för stödet!

• Joleen

Personligen tycker jag att 2 månader inte är någonting och att det är oroande att han känner sig så ensam då att han chattar med andra tjejer. Det verkar lätt för honom att "ersätta" dig med andra tjejer! Om han nu är så rädd för att bli bedragen tycker man att han ska vara försiktigare själv...

• Joleen

P.S. Kunde inte hans vänner stötta honom och hjälpa honom att fördriva tiden medans du var borta?

• alexaa

oj... kanske e negativ men om detta hade varit min kille hade jag nog packat min väska.. om man kan göra så här mot den man älskar vad mer kan man göra?

• Misery

lämna någon för att han pratar med andra kvinnor?
    allvarligt?

• brud_aug08

Oj...jag hade nog faktiskt tänkt efter både 1 och 2 gånger innan jag hade fortsatt med denna kille..
    Om han nu behöver ett "tidsfördriv" när du är borta så kan han väl hyra en p-rulle isf?! DET är inte så kul det heller men där pratar han åtminstone inte sex med andra tjejer....
    För MÅNGA år sedan, när jag nyss hade träffat min kille hittade jag en porrfilm hos han...det tog HÅRT på mig då...för jag trodde att han inte älskade mig eller inte var nöjd med mig i sängen...men det handlar inte om det och idag är jag klokare än så..
    Däremot sa jag då, att händer det igen (p-rulle som ligger undangömd) så kan han glömma mig... jag har talat om för honom att vill han se sådant så kan han bara tala om det för mig, det känns betydligt bättre att veta, än att han ska smyga med det.. Idag har vi varit tillsammans länge och har det jättebra, så det behöver inte betyda SLUT i och med att man hittar sånna här saker hemma hos sin kille..

• Sister of the Night

Två månader utan flickvännen på plats, och killen beger sig raskt ut i "snacka-sex-med-andra-brudardjungeln".

Nix, det skulle jag inte tåla.

Någon skrev "lämna killen för att han pratar med andra tjejer? Allvarligt?"

Nåja, det beror ju på VAD man pratar om.

• Misery

jag vet inte jag, så länge han inte pratat om var och när se ska träffas för att faktiskt ha sex eller liknande, så hade nog jag varit hyfsat lugn.

• Abra

Ang. porrfilm så hittade jag då min sambo var borta några dammiga gamla rullar som han hade sen tidigare, och jag kan lova att jag tittar på dem oftare än vad han gör - fast det är väldigt sällan det med! Men är han bortrest länge, så varför inte?...

Sen kan jag skoja lite om det med han när han kommer hem, vi tar inte nåt allvarligt på såna grejer i vår relation.

Men skulle han sexchatta med nån så vore det såklart en helt annan sak, och inget som alls är OK om han vill va ihop med mej.

((Kram))

Svar på tråden Befinner jag mig i en mardröm?!