• Svar på tråden Bra artikel!!!
  • FruÖlandstok

synd bara för mig att jag inte kan spara nånting alls på dom dära sakerna.. eftersom det inte är något jag lägger pengar på nu..

• twentyfirstofapril

TezzAmore:
    Oj, min länk bidde fel, men det var den andra du skrev jag menade!

• Fru 2009

Artikeln var visserligen bra, men tycker de klankade ner ordentligt på de som lånar till bröllopet.

Vi kommer göra det, för vi kommer inte hinna spara ihop så mycket innan bröllopet (jag studerar fortfarande), men vi kommer kunna betala tillbaka det.
    Så om man har råd att ta lån, varför inte?

• Miss Cykel

Jag tycker artikeln var bra och tänkvärd. Det bästa är väl om man kan spara ihop till bröllopet så man slipper låna? Det handlar inte om att "klanka ner" utan att ge råd.

Självklart har inte alla tid till att spara osv, men jag tyckte ändå att det var bra det som stod att om man inte har råd före bröllopet så kanske man inte heller har det efter. Det fick mig att tänka till iaf, även om det kanske är hårt att höra... Lån är aldrig kul att ha! :(

• Fru 2009

Självklart är lån inte alltid kul att ha, men har man råd så varför inte?
    VI har inte råd att spara ihop så mycket på relativt kort tid. MEN VI har råd att betala tillbaka ett lån.
    Visst, det blir ränta på det, men hellre det.

Vad som inte sägs är just det att när man tar lån kan man ta på längre återbetalningstid = längre månadskostnad än ett sparanade skulle bli.
    Visst, räntan tillkommer, men känner man att man har råd så varför inte?

Betalar hellre som gift än att drömma som sambo !

• Duchess

Vi lånar pengar av mina mamma och hennes man. De har nyligen sålt sitt hus och flyttat till lägenhet, så de har en del pengar över... :)