• Svar på tråden Bra artikel!!!
  • FruÖlandstok

synd bara för mig att jag inte kan spara nånting alls på dom dära sakerna.. eftersom det inte är något jag lägger pengar på nu..

• twentyfirstofapril

TezzAmore:
    Oj, min länk bidde fel, men det var den andra du skrev jag menade!

• Fru 2009

Artikeln var visserligen bra, men tycker de klankade ner ordentligt på de som lånar till bröllopet.

Vi kommer göra det, för vi kommer inte hinna spara ihop så mycket innan bröllopet (jag studerar fortfarande), men vi kommer kunna betala tillbaka det.
    Så om man har råd att ta lån, varför inte?

• Miss Cykel

Jag tycker artikeln var bra och tänkvärd. Det bästa är väl om man kan spara ihop till bröllopet så man slipper låna? Det handlar inte om att "klanka ner" utan att ge råd.

Självklart har inte alla tid till att spara osv, men jag tyckte ändå att det var bra det som stod att om man inte har råd före bröllopet så kanske man inte heller har det efter. Det fick mig att tänka till iaf, även om det kanske är hårt att höra... Lån är aldrig kul att ha! :(

• Fru 2009

Självklart är lån inte alltid kul att ha, men har man råd så varför inte?
    VI har inte råd att spara ihop så mycket på relativt kort tid. MEN VI har råd att betala tillbaka ett lån.
    Visst, det blir ränta på det, men hellre det.

Vad som inte sägs är just det att när man tar lån kan man ta på längre återbetalningstid = längre månadskostnad än ett sparanade skulle bli.
    Visst, räntan tillkommer, men känner man att man har råd så varför inte?

Betalar hellre som gift än att drömma som sambo !

• Duchess

Vi lånar pengar av mina mamma och hennes man. De har nyligen sålt sitt hus och flyttat till lägenhet, så de har en del pengar över... :)

Vi lånar räntefritt från dem. Även om det blir en ganska stor summa så unnar vi oss det. Vi har ganska liten egen buffert just nu eftersom vi pga arbetssituationen haft en distansrelation i över ett år. Men vi har två stadiga inkomster, bor relativt billigt och planerar inga barn. Inga problem att betala igen en tusenlapp i månaden, alltså.

• Miss Cykel

Duchess: Ja, räntefria lån av föräldrar är ju aldrig fel! :) Däremot sms lån kanske inte är att föredra! ;)

• Duchess

Nähuvva. SMS-lån verkar vara en riktig skuldfälla...

• Miss Cykel

Verkligen. Fattar inte att folk går på det...

• Fru 2009

Vi kommer göra som så när vi ser efter lån att vi kommer vara grymt uppmärksamma på eventuella avgifter och sedan hur hög ränta det blir...

SMS lån är inte ens att tänka på (DE typen av lån förstår jag faktiskt inte varför folk tar).
    Vi kommer definitivt inte ta något snabblån, men kommer försöka spara ihop så mycket som möjligt själva, så vi kanske inte behöver låna lika mycket som var tänkt från början.

• Utomlands 2008

Jättebra artikel!

Tycker det är helt hysteriskt med alla överdrivet stylade och "perfekta" bröllop som ska vara färgmatchade, ha teman och vara överdådiga i största allmänhet.
    Det känns som att många sugs med i den allmänna hypen utan att reflektera över vad de själva vill med sin bröllopsdag och vad det egentligen är värt att spendera på en dag. En väldigt speciell dag visserligen...

Som jag ser det så skulle det vara mer motiverande att tillsammans spara ihop till ett bröllop och tvingas skjuta lite på det än att betala igen för det under lång tid efteråt...

• Miss Cykel

Sara 75: Vi har samma åsikt. Bröllop idag går verkligen till överdrift... Varför inte ha en fest som matchar ens smak och plånbok?

• jocelyn

Jag tycker artiklarna och hela siten var bra faktiskt. Jag bokmärkade den direkt så tack för tipset!

Svar på tråden Bra artikel!!!