• luscious

Midsommarbrudar?!

Lägger inlägget här...vet inte vart det skulle passa

Jag och min älskling ska gifta oss på midsommar -09, en halv evighet kvar men det är roligt att planera lite ändå!

Ni som ska gifta er eller har gift er på midsommarafton, har ni haft problem med att många tackat nej pga traditioner eller andra planer? Och har det varit svårt att få till det med hår och smink och serveringspersonal?

Kom in och berätta om era midsommarbröllop!

• Svar på tråden Midsommarbrudar?!
  • Rejca

Ni är verkligen ute i god tid, när ni redan har bestämtdatum! Önskar att vi hade gjort det lite tidigare än vi gjorde. Gifter oss denna midsommaren och bestämde datum i november...
    Det vi har upplevt som ett problem är att antingen vill folk inte jobba den dagen (serveringspersonal, frisörer) eller så är de redan uppbokade (band till festen).
    Nu ska vi gifta oss på en väldigt liten ort, så där var det inget problem att boka festlokal och kyrka. När min m2b ringde för att boka kyrkan (novevmber) skrattade de åt honom, eftersom han var ute i så god tid!
    Ett annat problem vi, eller våra gäster, stött på är att kollektiv-trafiken inte går med full styrka midsommarhelgen. De kan ta sig till orten, men har problem att ta sig därifrån på midsommardagen (lör) och söndagen.

Hoppas ni får ett fint bröllop!

• luscious

Ja vi är ute i god tid! Visserligen är kyrkan vi ska gifta oss i populär men inte så populär

Men iom att vi ska förlova oss denna midsommaren så ville vi ha kyrkan bokad så vi är absolut säkra på att få gifta oss då....sen gör det att allt känns lite mer bestämt!

Ja vi har tänkt anlita några från lokala hotell/resturangprogrammet och när man går på gymnaiset kanske man inte är så pigg på att jobba på midsommar

Kollektivtrafiken är inget problem för oss då kyrkan är på landet.

Några flera midsommarbrudar?

• Rejca

Vi har också tänkt använda hotell och restaurang-programmet, men det går si sådär. de är inte så intresserade av att jobba på midsommar.
    Vi ska också vara på landet, och det är det som är problemet. Våra gäster som kommer från andra delar av landet har problem med flyget.

• jennydaniel

hejsan!!
    Vad härligt att vara ute i god tid!!Känner mig jättestressad själv!!*phu*

vi ska gifta oss denna midsommar!!
    faktiskt så tackade alla ja till inbjudan utom 2st som redan var bjudna till ett annat bröllop!
    Men smink,hår och blommor har inte varit ett problem alls!Dom jobbar när du behöver dom =)

lycka till!!!Och grattis!

• luscious

Ja blommorna ska jag fixa själv, iaf brudbukett och tärnbukett/-er...är ju trots allt florist Och sen ska dem bara vara enkla runda med enbart pioner.

Efsm det är midsommar hoppas jag på att jag kan använda mycket vild grönska att dekorera lokalen med.

Vad roligt att så många tackat ja! Hoppas vi får samma tur. Och det har inte varit några problem med frisör, smink, fotograf, serveringspers. osv?

• jennydaniel

Vi hr iaf inte haft problem med något,allt bokat!!=)...serveringsp. ska vi inte ha(ska ha buffe) så dom vet jag inte men det är nog inga problem,det är ju en servicebranch=)
    och fotografering ska min svärmor sköta...men jag ringde först och bokade en...som avbokades,så det var inga problem heller!

Svar på tråden Midsommarbrudar?!