• 14juni

Kostnad hyra buss

Jag har börjar fundera på om man kanske ska hyra en buss och transportera gästerna till kyrkan i. Hela min släkt bor ungefär 10 mil från där vi ska gifta oss och en del av dom vågar inte riktigt köra i Göteborg och jag tänkte att då kanske det är smidigt att hyra en buss eller något. Nu misstänker jag att det kan kosta en hel del, så jag tänkte bara fråga om någon annan hyrt buss ungefär samma sträcka och då kanske även i närheten av Göteborg?

• Svar på tråden Kostnad hyra buss
  • Bina

Jag kollade upp priser för att hyta buss, i Skåne. Fick besked att kostnaden var uppdelad. Dels betalas chaffören för sin arbetstid, sedan en milkostnad för bussen. Kontentan - ju längre i tid och mil desto dyrare. Ring bussbolagen och hör med dem.

• Hon som ska gifta sig med prinsen.

Kolla på www.busnet.se/
    Där kan du lägga in en offertförfrågan och bussbolagen kan komma med olika offerter till dig.
    Verkar funka bra faktiskt.

• 14juni

Hej! Läste om Busnet i ett annat inlägg så jag har lagt in all info där och väntar på offerter...

Tack för era tips!

• Ulrika

Hej!

Västtrafik hyr ut buss, vi har hyrt för transport av 75 gäster från kyrkan till festlokalen. Detta kostar 1.060:- inkl. moms.
    Lycka till!

Svar på tråden Kostnad hyra buss