• MhjärtaJ

Nu är min dag över....

I lördags var det min tur att stå brud Å, vilken underbar dag det var!!!! Och hjälp vad fort den var över... Sitter här med vackra minnen och en stor tomhet...Min käre make är på jobbet... och själv sitter jag med skolböckerna..
    Alla ni brudar som oxå gift er vet precis vad jag pratar om...Dagen gick så fort!! Vill göra det igen

Tänkte jag skulle ge lite tips till er som har ert roliga framför er...:

Det mesta flöt på bra, var lite småmissar men säkert bara sånt som jag själv märkte...(Som att serveringspersonalen inte ställt fram öl till maten, potatisgratängen blev kall, de missade att ta fram tallrikar till tårtan...)

Annars, glöm inte att ta familjekort!! Det glömde vi bort... Är så kul att ha i efterhand...
    Jag önskar nu i efterhand att jag hade förberett ett tal till min man...Hade varit så fint...
    Dock är det en sak som ni gott kan påminna serveringspersonalen om, att inte glömma att fylla på gästernas glas innan brudskålen! Många av våra gäster hade tomma glas när toastmaster skulle skåla med oss.

Jag är glad att jag inte lade ut en massa pengar på naglarna. Målade dem själv med ett ljust rosa nagellack och det blev jättefint!

Öva på brudvalsen!

Glöm inte bort att dansa med pappa o svärfar o påminn brudgummen att dansa med sin mamma o svärmor! Det glömde min make och ångrar sig nu...

En annan sak som var riktigt lyckad var att vi öppnade presenterna dagen efter runt lunchtid och bjöd på tårta o kaffe. Var underbart att få öppna i lugn o ro dagen efter o samtidigt hinna prata lite emr med långväga gäster Bröllopet blev två dagar på det sättet

All lycka till er som har den underbaraste dagen i ert liv framför er!!

Många Kramar//Maria

• Svar på tråden Nu är min dag över....
  • MhjärtaJ

Kan lägga till att vi sov hemma på bröllopsnatten och det var klokt gjort! Vi åker bort nästa helg istället o bor på hotell...

• Lilla Li

Vad härligt det låter. Tack för tipsen!

Har du några bilder att visa än? :)

• Fru Cinderella

Vad trist att du känner att du vill "tillbaka" och ångrar en massa saker, hoppas det gick perfekt i det stora hela!

Kan faktiskt inte förstå det där med att vilja göra om dagen. Det var den bästa mest fulländade och perfekta dagen i mitt liv! Och jag trodde jag skulle längta tillbaka. Men inte för en sekund i världen. Älskar att ha det som minne att det var en perfekt dag och jag är gift, med min älskling

Hoppas att du är nöjd ändå ;)

• MhjärtaJ

NEJ, nu missuppfattade du! Jag vill inte göra om någonting!! Allt var perfekt! Men jag vill ha TILLBAKA min dag! Den gick så fort

• Fru Cinderella

MhjärtaJ
    Ja då förstår jag bättre.. tyckte så synd om dig först ;)

Men jag vill nog dock även inte ha tillbaka min dag, även om den gick fort.. nja.. eller ja.. jag vet inte! Skönt på sätt och vis att det är över.. du förstår säkert vad jag menar

Svar på tråden Nu är min dag över....