Inlägg från: Novemberbrud07 |Visa alla inlägg
  • Novemberbrud07

Knasiga kommentarer?

Min mormors kommentarer, hon vet inte om att vi ska gifta oss...som tur är...

När jag träffat min M2B för snart 6 år sedan: "Oh, nej han kommer dö ifrån dig tidigt".
    Eh, tack, Han är faktiskt bara 6 år äldre!

Allmänna kommentarer emellanåt: Jo sambo e väl bra men håll inte på o gift er o skaffa barn o sånt, det e bara besvärligt om det inte funkar sen
    Okej???

När vi förlovat oss: Inget grattis "Oj, vilken liten ring"
    Till saken hör att den inte alls är liten, den är ganska tjock - eller ja lagom i alla fall o tjockare än hennes!

Hon kommer bara sucka sedan när vi har gift oss!

• Novemberbrud07

Nä det där gravidköret hatar jag....

Har väl vart lite mullig i perioder o alla inklusive läkarna på mitt jobb tjatar, pekar o klappar mig på magen! Min komentar när det frågar
    Är du gravid eller bara tjock???? (Va???, detta var en läkare som sa)
    Jag är bara tjock o reser mig o går därifrån - ARG!

Säger man så? Det e ju inte så att jag har varit jättetjock heller, vägt cirka 8 kg för mycket för min normalvikt. Nu har jag snart gått ned de kilona också - o ingen bebis!

• Novemberbrud07

På tal om graviditeter o sånt...

Var hemma hos min svärmor o hjälpte henne då hon har vart lite sjuk. Pratade om att vi letar hus och vill skaffar barn..och det är tröstlös för alla hus är så dyra o vi vill vänta med barn tills vi har någonstans ok att bo...

Hennes kommentar
    - Men ni har ju ingen brådska
    (eh, va??, Jag är snart 31 och min sambo snart 38 - hur länge ska vi vänta då???)

Sedan detta med barn
    - Det är ju inte säkert att J vill ha några barn?
    (Eh...igen? - Vi har liksom pratat om den saken och det är inte bara jag som har fått för mig det - jag tror jag känner min M2B liiite grann)

Tycker jättebra om min svärmor - men lite plumt tycker jag!

Svar på tråden Knasiga kommentarer?