Någon som fixat sina trötta ögonlock med laser?
Har någon av er gjort ett ingrepp som förbättrar hängiga el trötta ögonlock kirurgiskt eller med laser.
Är nyfiken på pris, var och hur lång tid det tog innan såren läkt ?
Har någon av er gjort ett ingrepp som förbättrar hängiga el trötta ögonlock kirurgiskt eller med laser.
Är nyfiken på pris, var och hur lång tid det tog innan såren läkt ?
Jag har gjort det, både med laser och kirurgiskt!
Första gången år 1999 hos en kvinnlig läkare i Gamla stan. 9 000 kr. Läkte ganska snabbt och syntes inte mycket efter 3-4 veckor! Det var jag mycket nöjd med. Däremot kunde hon ha tagit bort mer, för skillnaden blev inte så stor. Tyvärr lyckades jag trots några försök inte få träffa läkaren för återbesök så jag struntade i det. Har sen efteråt hört mycket negativt om det stället och förstod då varför....
Gjorde både övre- och undre ögonlock på vanligt kirurgiskt vis i vintras hos G. Sellman på Plastikkirurggruppen. Resultatet på övre blev mycket bättre än första gången och jag är mycket nöjd med läkaren och kliniken. Det var tufft efteråt, mycket värre än första gången. Jag hade semester i 12 dagar och höll mig hemma, svullen och såg inte snygg ut. Tog stygnen efter 5 dagar och det kändes mycket bättre. Förra gången togs dom efter en vecka. Det stramade ganska kraftigt kring ögonen efteråt, och det känns fortfarande efter 4 månader och ärren syns ganska tydligt. Jag var/är faktiskt förskräckt över hur tydligt ärren syntes/syns (trots att jag är duktig på make-up! Berättade inget på jobbet, men jag tror dom sett men ingen har sagt något). Å andra sidan var ju det här en mer radikal operation som verkligen gav mig 'övre ögonlock' utan hängande hud. Förut syntes locken knappt.
Jag är 45 och ni tror nu att jag är extrem som gjort det 2 gånger redan, men i mitt fall är hänget ärftligt och min mor har också opererat sig för länge sen, men på landstingets sjukhus. Tonårsdotterns enda kommentar var "-Aha, en sån operation som pappa också borde göra!"
Komplettering: Första gången fick jag lokalbedövning. Sist kostade det 25 000 kr i narkos, men då var det ju både övre och undre.
På ett sätt rekommenderar jag verkligen laser, för ärren bleknade verkligen snabbt. Men se till att det är någon skicklig som gör det. Min var mycket skicklig och hon var bland de första i landet som använde laser på den tiden. Men hon tog alltså för lite.
Nu har jag tydliga, tunna, röda streck, men det ser säkert värre ut denna gång för att ingreppet blev mer radikalt, vilket jag ju också ville. Jag ville ha mer resultat.