• Höglandsbrud

Brudar på småländska höglandet sommaren/hösten 07?

Det är många från storstäderna som skriver här jämför priser osv, det ser ju lite annorlundare ut om man bor i ett lite mindre samhälle. Så skulle va kul att hitta lite människor som ska gifta kring de småländska trakterna för att diskutera bröllopsplanering osv.Själv står jag brud den 18 Augusti

• Svar på tråden Brudar på småländska höglandet sommaren/hösten 07?
  • Humma 11/8

Vi gifter oss 11/8 i Kalmar Domkyrka med efterföljande mottagning i Läckeby... men själva planerandet sker från Sthlm så jag kanske inte får vara med? Kanske ska tillägga att jag är född och uppvuxen djupt inne i skogarna

• Humma 11/8

Inga fler småländskor?

• snutte

Jag är inte småländska, men jag ska gifta mig i småland. Inte fören juli 2008 men jag kanske får vara med endå. Jag ska gifta mig i värnamo.

• Lintuvirta

Jag är bor i småland men gifte mig nyår
    -06...Kommer gärna med tips och ideer..

• Eriks tjej

Jag gifter mig i Kulla kapel (Eksjö) 22 september. Bor i Stockholm sedan 1,5 år, men är född och uppvuen i Stensjön.

Höglandsbrud: Var gifter du dig?

• Höglandsbrud

Hej på er alla, kul att det fanns lite fler som gifter sig här neråt:)Själv ska jag gifta mig i Nässjö kommun och festen hålls i Norra Sandjö Byggdegård, så det är ju inte speciellt långt ifrån Stensjön..:)

Humma hur långt har du kommit med din planering?

• Humma 11/8

Höglandsbrud
    Vi har kyrka, vigselförrättare, lokal, kläder och skor, tärnklänningar med tärnor , inbjudningarna har gått ut, resan är bokad och betald, festprogrammen och vigselprogrammen är nästan klara (kan inte färdigställas innan vi fått svar på vilka som kommer).

Chokladfontänerna till chokladbuffén är köpta... men kvar har vi att bestämma fotograf, tårta... Oj, jag har säkert glömt att berätta om en del...
    Jag var så inne i det men nu känner jag att jag tar en paus i förberedelserna för att hitta lusten igen

Hur långt har du kommit?

• Humma 11/8

Höglandsbrud
    Oj, jag glömde, all dryck är inhandlad och toastmastern är med i planerna...
    *funderar vidare...*

• Eriks tjej

Vilken florist ska ni använda? Jag funderar på att ta en i Eksjö, tycker inte riktigt det finns nån bra i Nässjö.
    Har insett att det har sina nackdelar att ha bröllopet på en annan plats än där man bor...

• Höglandsbrud

Hej igen...wow vilket sommarväder det är ute just nu helt underbart...:)

Ja... bröllopsplaneringen...hmm jag tror vi har börjat ro iland en heldel i allafall. Klädseln är helt fixad till oss båda. Klänningen min är köpt på ideskradderiet i växjö. Maten är klar, vi vet hur kyrkpogrammet ska vara och se ut. Inbjudningskorten ute för ca två månaders sedan. Eskorteringen från och till kyrkan bokad och fixad, blir en snygg cabvovlo. Vi har värdar som tar hand om fest programmet så det ansvaret har vi släppt helt. Bröllopstårtan och resan är beställd. Frisören och fotograf bokad.

Så det vi har kvar är att göra är tala med floristen om buketten, fixa och köpa in material till placeringskorten och dekoration till borden. De stora dragen är fixade och ordnade men sen är det ju tusen små saker som man har kvar. T.ex. att ringa och höra så att allt ät okey, när allt sak hämtas. Dryck har vi dock ännu inte inhandlat. sen måste jag ringa och se om någon kan fixa naglarna. måste göra upp tidsplanering över dagen med värdarna o.s.v. så det är ettt och annat kvar att göra innan det är dags...

Men just nu ska jag bara ut igen och njuta av den underbara försommaren...
    Ha det gott allihop

• bridesilly

Får jag vara med här fast jag inte ska gifta mig i år? Bor i nässjö å planerar bröllop

• Höglandsbrud

Självklart Bridesilly.. bara kul att bli fler.

Välkommen....:) När står du som brud? Har du kommit någonstans i planeringen ännu?

• bridesilly

höglandsbrud

Vi planerar litegrann och ser hur mycket allt skulle gå på. Om vi kommer fram till en budget som är rimlig så skulle vi vilja gifta oss nästa år har vi tänkt

När gifter du dig?

Svar på tråden Brudar på småländska höglandet sommaren/hösten 07?