Nu är vi gifta!!!
Nu har vi varit gifta i 4 dagar och det känns verkligen helt underbart! Trodde nog inte att det ändå skulle vara någon märkbar skillnad, men känns liksom mera VI nu, han och jag bara... Så mysigt!
Lördagen började kl.07.00, jag skulle in till frissan ganska tidigt. Vi hade sovit kanske bara 5 timmar. Hans släktingar från Grekland och Canada hade ju nyss kommit till stockholm och vi vart ju som tvugna att ta dem runt lite, gå ut och äta m.m samt fixa och packa det sista för oss när vi kom hem...
Men det var okej, ruset och nervositeten hade ändå hindrat mig från att sova länge!
Frisören gjorde ett jättefint jobb med mitt hår och man såg ju knappt löshåret! Mest bara märkbart att jag fick lite längre hår helt plötsligt!
Rusade hem till fästmannen som hade plockat upp blommorna, samt till bestman och brudtärnor som också var där. Tillsammans hjälpte de till att göra mig i ordning och killarna hjälpte varandra.
Sminkning fixade min underbara vän som ör SÅ duktig och syrran gjorde en snabb manikyr på mig osm cokså blev helt lagom för mig!
Efter detta rusade vi alla till Fåfängan där fotografen väntade på oss. Min väön som skulle sjunga repade medans jag och mannen gick ut och fick vara modeller för en dag;). Det regnade lite, blåste kallt och var mulet, och jag trodde att jag skulle vara så besviken på vädret, men det gjorde inget, det var så härligt allt omkring och annat att tänka på!
Sedan var det killarnas tur coh sedan mig och brudtärnorna. Vi gick sedan ifrån tills ceremonin skulle starta, sedan vandrade vi in i Lusthuset där alla vänner och släktingar stod och väntade. Ceremonin (som var borgelig) var väldigt vacker, full av vackra saker om kärlek och äktenskap, blev dock ganska långt eftersom den var på två språk. Min bästa vän sjöng tre vackra sånger som jag verkigen fick hålla mig för att inte börja gråta till.
Vi bytte ringar, kysstes, sen vandrade folk ut och blåste bubblor på oss! Vid det här laget hade det slutat regna iaf.
Vi åkte alla till festlokalen som var ganska nära där champagne och mingel väntade. Maten var underbart god, alla såg nöjda och glada ut och alla tal, spex och lekar rking middagen var verkligen BÄST! Vi hade så kul! Allt var så avslappnat och trevligt bara, precis som vi ville ha det.
Tårtan var också väldigt lyckad, den gick åt som smör i solsken! alla hade nogit tagit 3 bitar var om det räckt..;)
Efter blomkast och strumpebandskast var det dags för vår första dans som man och hustru. Var väldigt romantiskt och mysigt.
Hela kvällen var vid väldigt god stämning, alla dansade var glada och lagom förfriskade...
Bröllopsnatten tog rum vid Hotell Kung Carl, det var jättemysiga rum! Och vårt hade en jacuzzi till vilken vi hade köpt en härlig badbomb...
Innan vi gick upp på rummet gick vi till en grill och köpte hamburgare, lite knäppt i våra bröllopskläder, men vad gör man inte när hungern slår in...:)
Lycka till alla framtida fruar och äkta män nu, hoppas allt går bra! Och tack alla på Bröllopstorget för tips och råd!
Kramar från Sara!