• Ms Daisy

Någon som gift sig eller ska gifta sig i Engelbrektskyrkan?

Finns det någon där ute som gift sig eller ska gifta sig i Engelbrektskyrkan på Östermalm?

Vi ska gifta oss där i höst och ännu har vi inte fått någon präst utsedd (schemat är inte lagt ännu), men jag är nyfiken på att få veta lite om deras präster, vilket bemötande ni fått, hur kantorn är osv.

Den enda jag talat med hittills är kvinnan som har hand om bokningarna och hon var väldigt trevlig.

• Svar på tråden Någon som gift sig eller ska gifta sig i Engelbrektskyrkan?
  • Brud-08

Jag hoppas på att gifta mig i den kyrkan nästa år men har inte bestämtm mig pga vissa detaljer. Men det är verkligen en vacker kyrka och den ligger så himla vackert. Får ni gifta er i kyrkan eller kapellet??

• Ms Daisy

Jag visste inte ens att de hade ett kapell, så jag utgår ifrån att det blir i kyrkan. Det måste det väl vara om de inte har sagt något...?

• Brud-08

Ja det borde vara kyrkan om de inte sagt något annat.. jag undrar hur populär kyrkan är om de har flera samma dag?

• Ms Daisy

Vi bokade drygt ett halvår innan och kunde då inte välja tid, fast bröllopet är i oktober....så den är nog ganska populär. Det är ju en vacker kyrka.

Svar på tråden Någon som gift sig eller ska gifta sig i Engelbrektskyrkan?